{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med Cairn terrier
  • #1   1. apr 2012 Skøn race, har en gammel cairn på snart 17 år.
    Helt sin egen
    Kærlig
    Nysgerrig
    Sund race
    Lille hund med stor selvtillid
    Foruden trimning let pelspleje


  • #2   1. apr 2012 Motionsbehov? smiley

  • #3   1. apr 2012 Min kunne i sine unge dage gå lange ture både i skov og ved vandet, racen er desuden en ivrig graver.
    Mental motivation brugte jeg også en del tid på da hun var yngre, racen er kvik og vil gerne lege.


  • #4   1. apr 2012 Nu har jeg en lille han cairn på 2,5 år. Så mit kendskab til racen ligger i ham og de cairner vi træner med.

    Han er en kærlig hund med massere selvtillid. Han er stille og rolig indendøre, men elsker at give den gas indenfor. Han er selvstændig og stædig, men med den rette moivation, tålmodighed og indstilling, er han en dejlig træningspartner. Han er dog ikke motiveret for at komme ved indkald, så det eneste sted han er fri er på indhegnede steder.

    Jeg vil sige at hans motionsbehov er middelt, han skal brænde noget krudt af men det er ikke noget der behøver at stå på i timevis. Det gør vi ved leg i haven eller jeg tager ham med ud på en løbetur. Han nyder at være med på lange ture.
    Han skal også bruges mentalt.
    Når han så er brugt er han stille og rolig indendøre.

    Han skal trimmes 3-4 gange om året. Vi vælger enten at trimme selv eller sende ham ud til opdrætteren. Ellers er der en ugentlig børstedag.

    Hvis der er andet at sige så er det vel at vi har en cairn som bestemt ikke gider andre hanner, så man skal være forberedt på at hunden måske ikke bare kan slæbes med i en hundeskov som voksen.


  • #5   1. apr 2012 Puha et indlæg jeg fik skrevet smiley

  • #6   1. apr 2012 Tak for svarene smiley
    Hvordan er de med børn?


  • #7   1. apr 2012 Min er ikke vant til børn, men har ikke noget imod dem. Hvis han er træt af børn går han bare smiley

  • #8   1. apr 2012 Min har været glad for børn, men er på sine gamle dage blevet mere reserveret.

  • #9   2. apr 2012 Okay.. Ved ikke om det er den rette race så smiley

  • #10   2. apr 2012 Tager ud og besøger hvalpen imorgen og får en god snak. Harchaft hund før, så det er ikke fordi jeg ikke kan leve op til det. Men det er et stort plus at hunden kan rende løs i haven imens vi er der uden at rende ind til naboen smiley

  • #11   21. feb 2013 Min Cairn er en glad og charmerende hund, hun elsker at lege ude, og er god til at underholde sig selv.
    Jeg har valgt ikke at få min cairn trimmet, så jeg holder hendes pels ved bare at børste den, og så bruger jeg en "coat king" engang imellem, hvilket hun virkelig nyder. Jeg synes personligt bare at en Cairn Terrier er kønnere når den ikke er trimmet smiley

    Hun er ikke aggressiv på nogen måde, tvært imod er hun lige så god som dagen er lang, hun er så blid at man skulle tro det var løgn.
    Selvstændig? Ja det er hun, hvis hun der er noget hun ikke vil så går hun, men det er ikke så tit det sker igen.
    Hun også meget "mor" glad, hun elsker at ligge og putte med mig i sengen om aftenen (eller hele dagen for den sags skyld, men mest om aftenen)
    Hun ligger og putter her nu smiley
    Så "dutter" hun lige til mig engang imellem ligesom for at sige "skal jeg ikke nusses?"
    Men hun er heller ikke altid en putter, hun skal også aktiveres i løbet af dagen, vi går et par ture og øver nogle forskellige kommandoer, og det er fint med hende at det ikke er mere.
    Men du skal også huske at hunde er lige så forskellige som os mennesker, der er ikke 2 der er ens smiley


  • #12   21. feb 2013 Og børn har slet ikke været et problem hos mig, jeg er 18 og bor stadig hjemme jeg har en søster på 7 (Hun var næsten 6 år da jeg fik Frida) og så har jeg en masse kusiner i alle aldre, og dem har Frida ikke ladet sig genere af.
    Faktisk har hun bare elsket når de har været her smiley
    Men det handler jo også bare om noget miljø træning smiley


Kommentér på:
Jer med Cairn terrier

Annonce