1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Få hund og kat til at enes? Få hund og kat til at enes?

Vi håber jo på at vores hund og katte kan komme til at enes men efter snart 2 måneder er det ikke skredet meget frem.. Hun jagter dem når de løber men ellers lader hun dem være.. Kan godt gø af dem når hun har ulvetime..

Kattene ligger ellers bare oppe i deres kradsetræ hvor hun ikke kan nå dem.. Det kunne nu være rart hvis de gad enes bare til en hvis grad.. ved godt det er svært med en hvalp men måske et par gode råd fra nogle hvor det er lykkedes eller er det bare noget som kommer om lang tid når hun engang er faldet mere til ro? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få hund og kat til at enes?
  • #1   1. apr 2012 Vi har ikke rigtig prøvet noget.. Men vi har prøvet at undgå de helt store kampe mellem dem da katte har det med at gå efter øjenen.. Hun vil skam heller ikke gøre dem noget.. når hun kommer op på siden af dem så stopper hun op og snuser til dem...

Men måske man bare skal lade dem kæmpe deres kamp og håbe det ikke går ud over øjenen..

Det er også bare synd for den stakkels hvalp da hun hele tiden bruger dæmpet signaler til dem om at hun ikke er farlig (snusen i jorden, vende siden til, lægge sig ned osv osv) men kattene forstår det desværre ikke smiley

• #2   1. apr 2012 Jeg har med godt resultat brugt en vandsprøjte til at regulere både hunde og katte nåd bølgerne går for højt. Det gælder om at finde en balance hvor både hund og kat har respekt for hinanden og tolererer hinandens tilstedeværelse.....de behøver ikke at elske hinanden.

• #3   1. apr 2012 Nåd = når...

• #4   2. apr 2012 Er hun en hvalp?

• #5   2. apr 2012 Vi satsede egentligt lidt da vi skulle introducere kat og hund for hinanden.
    - Specielt vores hanhund har tidligere udvist en stor appetit for katte, så da vi fik en hittemis hjem og kæresten egentligt bestemte sig for at vi skulle ha' kat, ja så måtte vi jo finde en løsning.

Hos os blev den så at vi delte stuerne op med hundeburene - vi er så heldig at ha' to stuer som hænger sammen kun adskilt af en stor skydedør og der passede to hundebure altså lige perfekt i mellem.
    - Så kunne katten og hundene stå på hver sin side og se hinanden, der blev gøet, hvæst osv. de første par dage, men langsomt blev katten mere og mere modig og bevægede sig op på burene, lidt ind på sofaen osv.

I løbet af to ugers tid, så havde begge parter set hinanden så godt an, at vores "katte-ædende" hanhund nu lå og puttede med katten i sofaen, når de altså ikke tumlede helt vildt rundt og legede smiley

Samme procedure gentog sig et par måneder senere da kat nr 2 kom til, - tiltrods for at han var vant til hunde hvor han kom fra skulle han lige lære vores at kende, så op kom hundeburene og han tog så kun en uge om at lære dem at kende, - men der var hundene jo så også "kattevante" smiley

Jeg var skeptisk omkring vores hanhund, og var faktisk forberedt på at fremtiden ville hedde at kattene boede ovenpå og hundene nedenunder - slut færdig.
    - Men det gik da heldigvis så godt at hundene og kattene i dag trives fint med hinanden, og vores hanhund er kattenes yndlings *GG*

Så måske en mulighed for at lade dem se hinanden an men med et "sikkerhedsnet" i mellem kan være løsningen - et kattetræ er fint men de virker måske mere spændende når de er kravlet derop? Og jagten ligesom "giver gevinst"?

• #6   2. apr 2012 Det med et 'sikkerhedsnet' lyder faktisk som en rigtig god ide! Tror den skal afprøves

Ja det er en hvalp smiley

• #7   2. apr 2012 Tror ikke den med vandpistolen vil være særlig effektiv da vores hund synes det bare vil være sjovt smiley

• #8   2. apr 2012 Hjemme hos os, vil katten IKKE acceptere Nemo :O/
    Alt er forsøgt, men katten går direkte efter ham så snart han får en mindste mulighed... og katten går direkte efter Nemos øjne og hoved!!
    Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op...

Eksempel, Nemo ( der faktisk er totalt ligeglad med katten) tuller rundt i haven, katten sidder på ungernes legestativ... sidder bare og venter på at Nemo kommer så tæt på at den kan springe direkte ned i hovedet på ham og bide sig fast!!
    Vandkanoner (børnenes) er taget i brug hvergang, og katten stikker da også af, men jeg ville sgi ønske jeg kunne få katten til at acceptere den hund!
    Men jeg må erkende at jeg er ved at nå dertil hvor jeg har givet op på det!!

• #9   2. apr 2012 SÅ ville jeg tage det med ro, hun mener højst sandsynligt ikke noget med det når hun jagter katten, andet end at det er sjovt.

MEN jeg ville dog rette hende og sige NEJ når hun gør det. Os selvom I sikkert må sige det 467 gange fra nu af smiley smiley

• #10   2. apr 2012 Jeg tror fejlen ligger i at I kun har grebet ind hvis det direkte har trukket op til øretæver.

Herhjemme må der ikke slås, jagtes eller mobbes på nogen måde - og det gælder begge veje. Hvis det kommer så langt ud at en af dem føler den bliver nødt til at sige fra enten ved at markere eller slå/kradse, jamen så har jeg ikke været ordentligt op på dupperne.

Dvs. når jeg får hvalp hjem, så bliver hvalpen konsekvent stoppet hver gang den så meget som tænker på at jagte en af kattene og kattene bliver stoppet hver gang de overdriver med irettesættelse at hvalpen, man må godt sige fra, men måde man gør det på skal stå mål med det man siger fra overfor.

Det samme gælder med almindelig kommunikation. Jeg har hele tiden et halv øje på dem og roser hvis der bliver sagt fra på en god måde, bliver det ikke respekteret, så er jeg inde og gribe ind og stoppe fjolset der ikke "forstår" et pænt formuleret "hold op". Det gør at de slapper meget mere af omkring hinanden fordi de ved jeg er der til at gribe ind og at de har klare regler at holde sig til - og det har den positive bivirkning at de bliver bedre og bedre til at kommunikere på et mere afdæmpet niveau og lære hinandens signaler at kende.

Og når de først har lært hinanden at kende, så er der ingen grund til at være så obs. på dem mere for så er det at de selv i 99% af tilfældene løser konflikterne uden at der er nogen der hidser sig op.

Kommentér på:
Få hund og kat til at enes?

Annonce