783 visninger
|
Oprettet:
Revudering af loven {{forumTopicSubject}}
Hej aller med hunde på OBS listen.
Om vi vil det eller ej er der jo ikke voldsomt længe til 2013
hvor der er chance for vores race lider samme skæbne som amerikansk staffordshire terrier.
Er der nogen der træner deres hund/e i at gå med kurv eller har overvejet det ?
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Tror ikke din race er i fare
Men for min egen, ser det meget sort ud..
Jeg tror desværre at der skal et MIRAKEL til før, at vi slipper for det skide forbud
Hvis tiden ser ligeså sort ud i starten af 2013 som lige nu, så går vi igang med mundkurv træning..
Jeg har gamle Wille, som jeg tror får MEGET svært ved at vænne sig til kurven, så hellere være i god tid, og så glæde sig over hvis vi slipper for den, end ikke træne og det så blir helvede for ham..
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 242
men nu bor vi ude på landet, i en bætte by med 4 huse, et gadekær og fælles lokum, så det er i skov og på mark vi går ture, det sjældent at vi støder ind i andre folk end andre landsbytosesr, og dem herude er sku ikk så sarte..
og til hundetræning får vi sku tæsk hvis træneren ser en hund med mundkurv på, så der blir det heller ikk noget problem.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Hvis der skulle ske noget.. Hunden kommer alvorligt til skade.. og man for sin egen sikkerheds skyld sætter mundkurv på hunden så man kan få den til dyrlæge, så er det da en væsentlig fordel for både hund opg ejer at hunden ved hvad en mundkurv er OG at den er okay med det..
Lidt tanker fra en der har haft en IKKE listehund, der pludselig i en periode brugte mundkurv når der skulle skiftes forbinding OG en listehund, der absolut ikke kunne lide det og aldrig vænnede sig til det.. Selv efter et års træning
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Det kan jeg ikke se nogle steder, men med alle de overfald fra rotten det sidste stykke tid, så er sagen lidt ala dengang med Amstaff og Ambull perioden..
Soren K..
Jeg bor også i en lille landsby, men synes man har PLIGT til at leve op til loven og det påbudte ansvar..
Og hvis du træner på offentlig plads, så har træneren jo ikke noget at skulle ha sagt..
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 242
HVIS, eller sku man sige NÅR den latterlige regel kommer til at gælde flere racer, så vil det da være slut med at tage hundene med på stranden, eller i hundeskoven, da jeg ikk vil gi mine hunde mundkurv på. Men jeg vil fortsætte med at lufte mine hunde herude hvor jeg bor, UDEN.
Nej det er ikk på offentlig grund vi træner, gudsketak og lov for det da.. har prøvet EN dch time og hørt hvordan det foregår fra andre, så det undgår vi stærkt. det er privat træner.
Revudering af loven