1.484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Bedste hvalpefoder - lille hunderace Bedste hvalpefoder - lille hunderace

Hej alle!

Jeg vil gerne lige høre, hvad i synes er det bedste foder, til jeres lille hvalp (eksempelvis pomeranian)
Som også hjælper på en flot pels, og mindre fældning?

Men opdrætter bruger Eukanuba, men kan det passe at dette er det eneste rigtige? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste hvalpefoder - lille hunderace
  • #1   4. apr 2012 Det bedste du kan gøre for din hvalp, er at lave maden selv. Alt hvad, der er i sække er affaldsfoder i mine øjne. Jeg har Pomeranier med en flot pels uden allergiske resktioner, eller overvægt / undervægt.
    Du kan se mine opskrifter på http://www.pomdies.dk/Fodring_feeding.html

• #2   4. apr 2012 Vil man bruge tørfoder findes der et hav af gode mærker.. noget virker for den ene hund men ikke for den anden..

Jeg synes du skal fortsætte med det opdrætteren bruger i et stykke tid efter du har fået hvalpen, for ikke at lave for mange ændringer på en gang ( flytning mm )

jeg er glad for www.arion-premium.dk der har et foder specielt til hunde af lille race.. både til hvalpe og voksne hunde

• #3   4. apr 2012 Jeg fodre med Olivers small breed puppy, men har inden brugt RC fra vet. har dog ingen pomse, men en hund med meget pels. Ville aldrig fodre med Eukanuba, men vi har jo alle forskelllige prefernser . Uanset hvad så når du skal skifte gør det over en uges tid.
    Lakseolie hjælper på pelsen

• #4   4. apr 2012 jeg giver royal canin breeder, junior small og mine hvalpe er alle i fin form stor pels også mine tæver er flot pelsede.....

• #6   4. apr 2012 Hej alle !

mange tak for de fine svar smiley
    Jeg var i Fredericia i weekenden, til vild med dyr, og fik snakket med en masse og fik mange prøver på foder - også et ret billigt et, som skulle være bedre end Eukanuba - det hedder Farmina - Cibau mener jeg smiley
    Skrev til dem idag, hvor han sendte deres pressemeddelelse med tilbage, og gav udtryk for at dette både var bedre og billigere.
    Er der nogle af jer der måske er af en anden holdning?

smiley

• #9   4. apr 2012 Nej, ham der skrev til mig, fortalte også at det er et nyt produkt i DK som bliver brugt rundt omkring ude i den stooore verden smiley

Hvis du vil læse lidt om det www.teambreeder.dk - og så www.farmina.dk - "Vi har som de eneste på marked coatet vores piller med olie, vitamin og mineraler, det ligger simpelthen uden på den enkelte pille, yderligere er det vores råvare der er af høj kvalitet. Farmina har kun været i Danmark i et års tid, men ude i den store verden kender alle proff. opdrætter Farmina og bruge det hver dag med stor tilfredshed og succes." blev der skrevet - da jeg spurgte om hvad det gode ved deres produkt er

Men tror da næsten det er det min snart nye hundehvalp kommer til at leve af smiley

• #10   4. apr 2012 Hej Krumme

Det er jeg glad for at læse smiley

Kom nemlig til at bestille 12 kg. på messen for en 100 las.. Hehe så er glad for at høre at det er noget godt og lækkert foder smiley

• #12   4. apr 2012 Det lyder som et super tilbud- men fremover, at hold dig til de mindre sække. Din bette hund kan ikke nå at spise alt maden, inden den bliver harsk. Jeg gjorde det samme med min pomeranian (dog eukanuba købt hos opdrætter) og langsomt stoppede han næsten med at spise. Jeg endte med at hælde fire store spande ud, fordi det simpelthen blev harsk. Og det nye foder huggede han i sig.

• #13   4. apr 2012 Hej Julie P

Mange tak for din oplevelse smiley
    Hvor længe kan sådan noget mad holde sig, når det har været åben da?

- Fik også to mindre poser, men går ikke ud fra, at maden bliver "dårlig" når den ikke er åben? Eller er jeg forkert på den?

smiley

• #14   4. apr 2012 Jeg ved det faktisk ikke. Hvis jeg husker tilbage, så gik vi over vist på voksenfoder, da det andet blev for gammelt- så det har vel stået åbent/ i lufttætte spande i 10 mdr ca. Det lugtede også lidt spøjst.
    Og nej maden bliver ikke dårlig før sidste salgsdato (and then some) hvis det ikke er åbnet.

• #15   4. apr 2012 Hvor mange kilo havde du stående åben da? Siden den kunne holde i 10 mdr smiley

• #16   4. apr 2012 Jeg tror, vi købte 20 kg den gang. Han har altid været småtspisende, og maden har stået fremme hele tiden. Så han havde måske spist 10 kg på de 10 mdr. Som voksen spiser han omkring 1,5- 2 kg pr måned

• #17   4. apr 2012 Men jeg kan godt se, at hvis din hvalp spiser 100 gr om dagen- eller hvor meget den nu skal have, så er 12 kg jo ikke slemt smiley jeg kan bare huske, hvor ærgelig jeg var over at hælde alt det mad ud

• #18   4. apr 2012 Hehe ja okay, det vil jeg lige holde øje med :O)
    mange tak !

• #20   4. apr 2012 Omkring de fire mdr.?
    Men hvis det bliver gammelt og tørt, så ryger det selvfølgelig bare ud, det var et messe tilbud, til 100 kroner, så det går jo nok smiley

• #21   4. apr 2012 Pia: Arh 4 mdr går vist nok- så længe det opbevares ordentligt

• #23   4. apr 2012 Pia du har simpelthen sådan en grim og aggressiv måde at sige tingene på.

Men ja, jeg spiser ofte ting, som har været åbent i flere måneder. Og nu kan du jo ikke sammenligne smør og hundemad- det ene skal opbevares på køl og det skal det andet ikke.

• #25   4. apr 2012 Pia: ikke min skyld, hvis du føler dig truffet...

Men der er dælme forskel på mælk og på fedtet i hundemad. Hvis det fordærvede lige hurtigt, så ville man jo kun købe foder i 100 gr pakker og skulle opbevare det på max 5 grader. Forøvrigt, hvis maden fordærvede så hurtigt, så skulle det stå på pakken, hvor længe det kan holde sig efter åbning- og det gør det ikke.

• #26   4. apr 2012 Jeg ville aldrig bruge hundemad eller anden mad for den skyld der har været åbnet dagligt i 4 mdr, det bliver harskt og taber forøvrigt også smagen.Man skal opbevarer hundemad i en lukker pose og derefter i en luft tæt spand (der må ikke hældes ud spanden da det bla taber smagen)
    Jeg læste en masse gode råd om foder og opbevaring men kan selvfølgelig ikke finde dem , mener det var i en tråd herinde.
    Jeg køber altid små mængder 5 kg det holder knapt 2 mdr og det er max ville nok købe mindre men det findes ikke smiley en måned ville være optimalt for mig.

• #27   4. apr 2012 Julie P nej det står der ikke men det gør det heller ikke på spagetti, derfor ville jeg ikke spise af en åbnet pakke spagetti efter 4 mdr. Tror ikke at hundene bliver syge men det kan da ikke smage af så meget og næringsstofferne vil jeg tro bliver mindre eller forsvinder helt.

• trine  h
    trine h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #30   4. apr 2012 Hej
    Jeg vil helt klart anbefale dig Taste of The Wild som er et kornfrit fodder til alle stadier i hundens liv. Jeg bruger det selv til mine hunde bla. min schæfer hvalp. Før brugte jeg eukanuba som osse er et meget godt foder, men der hvor jeg især mærkede forskellen da jeg skiftede over til taste of the wild, var at pelsen blev meget flottere og blank (hun fælder hellere ikke ret meget mere) og at fordøjelsen blev markant bedre, afføring maks to gange dagligt.
    jeg køber det hos www.houseofanimals.dk og jeg ved at de køre tilbud lige nu på Taste of the wild. derudover får man altid yderligere 10 % rabat ved køb over 500 kr.
    Det er det bedste foder jeg har prøvet i de 13 år jeg har haft hund.
    Vh Trine

• #31   5. apr 2012 Hej Trine

Det lyder da rigtig lækkert, ved du om det er bedre end Farmina som jeg skrev længere oppe? smiley

Kommentér på:
Bedste hvalpefoder - lille hunderace

Annonce