Til jer med hunde der er inkontinente... Til jer med hunde der er inkontinente...
Hvad gør i?
Jeg syntes Akila´s er blevet værre. Hun er snart 3 år gammel og steralliseret (staves). Og det var så grunden, hvilket ingen havde forklaret mig at kunne ske!! :o(
Hun får Propaline ca. 0,50 ml (3-4 gange om dagen). Da det er det eneste der har hjulpet (vi har prøvet lidt af hvert). Men som skrevet så syntes jeg det er blevet værre. Vi kan liiiige ha været ude og gå og så lægger hun sig for at slappe af og så siver det ud... Hun bliver jo så flov det lille pus. Og heldigvis har jeg ikke tæpper. Men det er konstant vask af hundesenge, da det jo kun er når hun sover/slapper af at det kommer.
Jeg vil snakke med Dr.dyr om dosisen skal sættes op. Men hvis hun skal ha mere og mere den idé bryder jeg mig da ikke om, når hun ik er ældre...
Det kan ikke opereres væk, har spurgt...
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.800
Kan man ikke få et eller andet natur halløj for det? Syns jeg at jeg har hørt om, men ved ikke om det er mig der tager fejl =/
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
De fik begge nogle piller der heder
Phenylpropanolaminhydrochlorid =tissepiller.
Fra veterinærapoteket kbh.uni.
Det har hjulpet begge mine.
Vi har også prøvet det du bruger og det hjalp heller ikke her.
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Natascha*savner sin Kongo* .:
Har jeg ikke hørt om. Men hvis du høre mere om det så fortæl endelig!!
Game Chaser's Nu med DK champ :
Dem har jeg osse prøvet, men de virkede slet-slet ikke. :o( Men dyrlægen var osse imod dem. Ved ikke om det kun var i hendes tilfælde eller hvordan. Men hjalp gjorde det ik...
Er i syv sind!! Jeg vil gerne have gulvtæpper, men kan jeg jo ikke med hende som hun har det nu. Stakkels lille pus!!
jan 2010
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
Håber du finder ud af noget.
jan 2010
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
hmmm fandt fremtil at Ruben Sørensen fra Nordre Dyrehospital i Lystrup skulle være kompetent måske kunne du maile ham eller ringe og tale med ham hvis du ikke bor i nærheden og kan booke en tid?
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Han blev undersøgt for prostata og det var det ikke, men en slap lukkemuskel pga.kasterationen. Han fik en sprøjte med hormoner - han blev fuldstændig umulig og noget mere på mærkerne end overfor andre hunde end han havde været nogensinde, så han fik kun den ene gang. Så kunne han få medicin resten af livet, men det skal han ikke.
Vi sørger for han kommer ud og tisse lige inden vi skal i seng og så er det det første vi gør om morgenen når vi vågner. Men hans er heller ikke så slemt som din tæves tilfælde
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 23
Var til et foredrag og her fortalte dyrlægen at tæver med inkontinet problemer kunne man få inlagt den stav som bliver brugt til kemisk kasteration på hanhunde og at det virkede. Måske noget du skal undersøge?
jan 2010
For det er jo svært at tag hende nogen steder hen, hvis man har glemt medicinen. :o(
Mange tak!!
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 23
jan 2010
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 183
Ved godt det her er et gammelt indlæg, men kunne rigtig godt tænke mug at høre hvordan det går med din tæve?
Står selv med en hanhund med samme problem
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
sep 2016
Følger: 1 Svar: 1
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.666
jan 2010
Akila har stadig samme problem, men nu har vi fundet en livsstil alle kan være med på. Hendes 2 hundesenge har jeg selv syet, så det kun er betrækket der skal vaskes, når der kommer et uheld.
Vi har prøvet forskellige piller, uden held. Så hun fik Propaline, da det gik ud fik hun Urilin. Nu findes det så heller ikke mere, men Propaline er kommet tilbage på markedet. Det får hun 3gange om dagen. Hvis hun har oplevet meget eller lavet meget går jeg op i dosis, simpelthen fordi hun bliver så træt at den daglige styrke ik er nok. Hun får det i sødmælk, ellers vil hun slet ik have det. Og hvorfor kæmpe en kamp når hun skal have det så tit til hun dør.
Så vi fandt en løsning. Jeg har osse altid ekstra medicin med, når vi besøger folk. For ellers kommer der osse uheld.
Det var så lige en lille opdatering på et gammelt indlæg.
Til jer med hunde der er inkontinente...