2.469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Engelsk springer spaniel eller ? Engelsk springer spaniel eller ?

Hej jeg har igennem snat 6 år gådet på jegt med min labrador han er dog ved at blive trat så jeg mener det er ved at værer på tide at fende hans efterfølger mens han stade kan lidt i nu . Jeg har tindt på at det skal værer en engelsk springer spaniel Da jeg syntes det er en regti køn hund og jeg har hørt madet godt om den rase da jeg også har en datter på 4 som også skal værer der . Det skal værer en han hund og den skal værer hvid og brun . Har du en og lige vil fortælle ledt om den og hvad du mener om den eller skal du have hvalpe så skiv til mig her inde vil regti garne vide madet mer om dem og hvad du mener vis du går på jagt eller du fårslår nådet andet så skiv også hilsen Allan

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk springer spaniel eller ?
  • #1   6. apr 2012 FT udgave eller standard?

• #2   6. apr 2012 vi kiggede på racen men fravalgte den pga vi ikke ku gennemskue hvordan vi sku finde en hvalp der ikke fik hængeøjne eller allergi.
    Og så er der mere pelspleje i hverdagen end vi er vandt til.
    Endte m ruhåret hønse, da det for uerfarne er nemmere at finde for racen sunde hvalpe.
    Her tænker jeg hd, ad og won willebrand - kig hundeweb.

• #3   7. apr 2012 Det skal være en standard springer, det er en all round jagthund, god til børn også
    Den skal vide hvem der bestemmer men ikke opdrages med hård hånd.
    Den engelske springer spaniel kræver noget pelspleje, men kan timmes såden ikke er så svært at holde.
    Kender flere der har dem som jagthunde og samtidig god legekammerat for børn.
    Den er aktiv ude og rolig inde. og meget lærenem

Har selv en dejlig tæve som er trænet til jagt men bruger hende ikke til jagt,du er velkommen til at kigge på hende

• #4   7. apr 2012 De engelske springer spaniels har ikke tendens til allergi...

• #5   7. apr 2012 Heller ikke tendens til HD eller lign. Næsten alle hunde der avles på har A hofter enkelte B, så det er bestemt ikke et problem for racen.

• #6   7. apr 2012 Der er stor forskel på en standard med DKK tavle og en FT. De bør betragtes som helt forskellige racer. FT'erne har ikke stamtavle i DKK (kan få det i jagthunde registret) og der er mange der ikke HD fotograferer dem mv. Jeg har selv tre standard alle sunde og med A hofter.

• #7   7. apr 2012 Der er naturligvis noget mere pelspleje på en springer end f. eks en lab. Men får du den ordnet 4 gange om året, synes jeg ikke at det er ret meget. Man siger at springeren er en allround hund og det passer bestemt på mine. Jeg træner både agility, lydighed, rally, lidt spor og lidt apportering. Jagtmæssigg kan de både rejse vildtet og apportere. Prøv evt. at læse racebeskrivelsen på spanielklubbens hjemmeside.

• #8   7. apr 2012 marie: det kan altså ske at man møder et ft kuld med dkk tavle. Jeg var, da jeg købte funky, ude at se et ft kuld med dkk tavle.Mor var overført fra svensk kennelklub og far var engelsk.

• #9   8. apr 2012 Enkelte er der måske, har ikke hørt om det. Men så skal de være så tæt standard at de (altså begge forældre) kan godkendes på en udstilling med min en 2. præmie. De fleste diskvalificeres. Men har de fået tavle, så er sundhenden jo også tjekket- HD fortografering, øjenlysning osv.
    Spørgsmålet er om det var et ft kuld eller om det bare var et kuld avlet på jagt egenskaber. Det er lidt som formel labrador, de har jo heller ikke sin egen race. De gør sig ikke godt på udstilling fordi de ikke opfylder standarden. Men de kan måske lige hive en anden præmie hjem, så hvalpe kan få tavle, hvis sundheden ellers er der. Efter min mening er der dog større forskel på en standard engelsk springer spaniel og en ft springer, end der er på en standard lab og en ft. lab.

• #10   8. apr 2012 begge parter var udstillet i hjemlandet inden parring. derfor var kuldet et ft kuld og solgt som dette.

ellers er vi enige at det er 2 forskellige racer , også derfor jeg spørger TS hvad han ønsker.

Kommentér på:
Engelsk springer spaniel eller ?

Annonce