7.295 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Orbiloc-lygte lyser godt MEN!..... Orbiloc-lygte lyser godt MEN!.....

Efter meget overvejelse og spørgen herinde hvad var bedst til at oplyse sin hund, købte jeg en Orbiloc. Da den er ret dyr forventede jeg meget af den. Og SIKKE den lyste, lige så man blev blændet... Men, men, men.....

Jeg har en hund der elsker at rulle sig (ikke nødvendigvis i noget) og da lygten sad øverst på hendes K9-sele, så man virkelig kunne se hende. Så blev den hurtig slidt og lyser meget svagt nu. ØV!!!
Det andet er at den bare ikke er beregnet til folk med gigt i fingrene, eller svage fingerkræfter. Jeg kan knabt-nok tænde og slukke for den. Nu har jeg givet den lidt olivenolie og håber virkelig at det hjælper!!

Ville bare fortælle det, da det er ærgelige penge, hvis man skal skifte lygte efter et halvt år med den. Det er en skøn lygte, uden tvivl om det. Men bare ikke hvis man får samme problemer som mig...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orbiloc-lygte lyser godt MEN!.....
  • #1   11. apr 2012 Vi har også "rullegrise" - så vi har måttet opgive alle former for lygter der skal monteres / sættes på seletøj / halsbånd... enten bliver de smadret, slukkes ved rul eller tabes i krat....

Istedet gik vi over til lyshalsbånd - disse billige versioner fra Trixie er ganske udemærkede... (link fjernet)

Har hørt rigtigt godt om disse (automatisk tænd / sluk når de føres over hundens hoved), men de er ret pebrede i pris http://www.hooked4pets.dk/shop/leuchtie-plus-hunde-6111p.html

• #2   11. apr 2012 men det er jo bare skide smart at der ikke er en "tænd / sluk"-knap som kan sætte sig fast / falde af / gå i stykker... Så tænker lidt om det er pengene værd...Jeg ender alligevel med at have købt så mange lygter i løbet af en vinter, at jeg sikkert kunne have tjent dette halsbånd ind på en sæson eller to med 2 hunde...

• #3   11. apr 2012 bruger selv de billige fra fakta til mine 3 banditter.
    Buller er nemlig også slem til at rulle sig men har fundet ud af,hvis jeg sætter lygten rundt om halsbåndets bredde i stedet for i ringen til snoren,går de ikke ud.
    Gør de, hvis de kun hænger i ringen. der kan de nemlig daske frem og tilbage og hænger for langt nede så de kan træde på dem eller de blive våde af græsset

• #4   11. apr 2012 hvis de sidder fast på sele eller halsbånd, så slukker de billige lygter ligeså snart mine ruller sig... måske er det bare mig der har været uheldig.... men de billige cykellygter har jeg opgivet for længe siden....de taber dem, de slukker sig osv.

de små rørformede var jeg glad for i en periode, men for at være slukket, så skal de nærmest skrues fra hinanden, så de SKAL tages af selen / halsbåndet hver gang man skal ud når det er lyst - ellers falder de fra hinanden og man mangler den ene del...

• #6   12. apr 2012 Jeg bruger det her . http://www.avifauna.dk/flash-sikkerhedsbånd-p-13225.html , Fra Trixie er nem at se også i min hunds lange pels

• #7   12. apr 2012 Folyd har også et lyshalsbånd
    https://www.facebook.com/photo.php?v=2606794045598

• #8   12. apr 2012 Vi bruger også Orbiloc, vi har haft den samme i 1½ år nu vil jeg tro, og den lyser stadig himmelsk, Meeeen vi har heller ikke en rulle gris smiley

• #9   12. apr 2012 Vi har sådan en reflexrem til cyklister med små røde dioder. Det lukkes med velcro og vi bruger det som halsbånd.

Vupti lys på hunden for 25,- smiley

• #10   12. apr 2012 Sådan et her:

http://www.batterinet.dk/shop/reflexbaand-med-4-1025p.html

• #11   12. apr 2012 Det her er i hvert fald billigt!

http://www.dah.dk/da/Shop/Privat/Hjaelp%20i%20moerket/Refleksbaand.aspx

• #12   12. apr 2012 Der er jo 3års garanti på:) så ned og byt den:) og sofus ruller sig også men det er aldrig gået ud over lygten:) og den sidder også på håndtaget af k9 selen

• #13   12. apr 2012 ANNA G
    Så det er ikke kun mig der har det problem, og det er nøjagtigt samme problemer jeg har kan jeg læse. De vil bare ikke ses, i mørke er alle HUNDE sorte *griner*. Jeg har osse været på dem som >stinne,pinen og plagens slave< har købt. Men måtte osse ende med at købe så mange igennem en vinter at jeg kun bruger dem til mig selv.

**Alfisten Natasja* * Og Pernille * Stolt unghunde ejer *
    Jeg er en kylling, tør ikke købe noget i udlandet...

***René** *
    Hvad er det for en lygte?

Tinna J
    Osse en go ide. Men min vov er for tygnakket og har ikke så lang hals så den vil genere hende, har prøvet. Desværre...

- Lille-My -
    Det er da værd at prøve, selvom jeg ikke tror jeg får meget ud af det...

• #14   12. apr 2012 Er lidt vild med http://www.hooked4pets.dk/shop/leuchtie-plus-hunde-6111p.html Men kæft en pris. Den er jo dyrer end Orblioc´en.. Wow!

• Anette K
    Anette K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #15   17. sep 2012 Jeg skriver som salgs- og marketingchef hos Orbiloc. Først og fremmest vil jeg gerne beklage, at "Den røde ko" har haft en dårlig oplevelse med Orbiloc Safety Light.

Idet vi har 3 års garanti på Orbiloc Safety Light, er der mulighed for at få ombyttet lygten til en ny.

Som udgangspunkt skal lygten lyse kraftigt i 100 timer ved konstant lys og 250 timer ved blink. Den kan holde til en "rullende" hund og er 100% vandtæt.

Det er korrekt, at linsen med tiden bliver stram at dreje. Dette sker idet o-ringen, som sikrer vandtætheden, med tiden bliver tør. O-ringen skal som alle andre o-ringe løbende smøres. Derfor inkluderer vores batterikit, en lille pose med en ny o-ring som ligger i silikone. Der er rigeligt med silikone i posen, sådan at man løbende kan smøre o-ringen. Al anden smøring, det være sig olie, sæbe eller ligende, gør desværre problemet værre.

Såfremt "Den røde ko" er interesseret, skal du være velkommen til at skrive til mig på ak@orbiloc.com, hvorefter vi kan sende dig et gratis batterikit som inkluderer en ny o-ring og silikone.

Med venlig hilsen
    Anette Kristensen, Orbiloc

• #16   17. sep 2012 Det halsbånd som Anna og Den røde ko linker til, har kæresten købt til mig på en tysk hjemmeside. Det var væsentlig billigere, og det blev ombyttet til anden str uden problemer. Jeg elsker det halsbånd smiley

• #17   25. sep 2012 Louise K.
    Det er bare det at jeg ik tør bestille noget i udlandet..

• #19   12. okt 2014 Tinna jeg kan som dig anbefalde dem med velcro bånd til mennesker, er det eneste der ses på min som er langhåret, har prøvet lys halsbånd, ses ikke nok . Er man heldig kan de fås i tiger butikken til 10 kr

• #20   12. okt 2014 Lene A> Jeg tror ikke du skal forvente at få svar her i tråden, da den er 2 år gammel..

• #22   13. apr 2016 Lene A....
    Jeg fik faktisk ikke prøvet da eg selvfølgelig ikke kunne finde min bon. Da jeg så fandt den, var den blevet for gammel. Prøvede at købe nyt batteri. Men intet held med mere lys. smiley

Kommentér på:
Orbiloc-lygte lyser godt MEN!.....

Annonce