Sarte poter :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg håber der er nogle der har noget klogt at sige..
Jeg er så heldig at eje en Rhodesian Ridgeback, en race der normalt har super gode poter... min har leverfarvet snude istedet for sort hvilket måske godt kunne medvirke til at hun er mere sart.
Men det er virkelig ekstremt.. hendes poter er altid røde og sprækker til tider, både på selve foden men også på trædepuden oppe på benet(forben) og hun slikker/bider tit i sine poter..
Her for fem minutter siden blev jeg så kaldt på og hun havde sprækket trædepuden ved benet fuldstændig og bidt alt huden af så den sad i en luns hun ikke selv kunne få af.
Så mig igang med saks og desinficeringsmiddel, men det var virkelig ikke rart at klippe i hendes "pote", var så bange for hun mærkede det. Heldigvis mærkede hun intet.
Men vi tror det er noget der generer hende meget... vi har spurgt dyrlægen adskillige gange bla. da vi måtte akut afsted fordi den store trædepude var flækket.. det var et rent blodbad. Dyrlægen siger og jeg citerer: "det kunne muligvis, måske være noget allergi, men jeg er ikke sikker, i kunne jo overveje at købe vores meget dyre allergifoder men det er ikke sikkert det hjælper." Vi spurgte om ikke vi kunne undersøge det men fik ikke rigtig noget svar..
jeg plejer at smøre hendes poter med lidt helosan..
Det skal siges hun er på stranden hver eneste dag og dette kan jo godt være hårdt for poterne, men burde hun ikke kunne holde til det??
Hvad synes i det lyder som, og hvad kan vi gøre for hendes poter? Har i stået i samme situation??
(Det skal også siges vi er ved at finde en ny dyrlæge da vi ikke er helt tilfredse med nuværende...)
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
Jeg ville få tjekket poterne ved en anden dyrlæge for at få en vurdering mere, og måske en mere seriøs vurdering end den du fik af den første dyrlæge.
God bedring med futterne.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 242
ja vi har tænkt meget over om det kunne være allergi da hun også har meget sarte ører, og har stærkt overvejet at Barfe hende, da hun er kræsen og dyrlægen sagde hun nok ikke ville spise allergifoderet.
Men vi vil klart prøve noget allergivenligt, og hvis i kan anbefale noget bestemt foder så kom med det!(:
Det med skoene kunne måske prøves, men tror bare ikke de kan holde til en tur på stranden. Men alt er jo værd ar prøve for at vuffen får det bedre!(:
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Nogle gange får hunde selv en mani med at bide i deres egne poter hvis poterne først har fået en skade, herved bliver poterne mere sarte, får lettere skader, hvilket får hunden til at bide i dem og så kører den onde cirkel. Den kan man mange gange bryde ved at give poterne tid til at hele helt op.
Og ellers, hvis ikke det hjælper, så vil jeg også mene at det lyder til at kunne være noget allergi, hvor det kan hjælpe at skifte foder.
Svamp kunne evt. også være en mulighed, men ja...find en anden dyrlæge, som vil kigge nærmere på sagen en den dyrlæge I har nu.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
Sarte poter :(