{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Bolig i to etager- dårlige knæ {{forumTopicSubject}}

Jer der bor i bolig med flere etager, hvordan gør I med trapperne?
Vi flytter forhåbentlig snart i noget større, og det bliver med køkken og stue i stueetagen og to værelser og bad på 1. sal. Men Louie har dårlige knæ og må ikke gå på trapper. Jeg kan selvfølgelig bære ham op og ned, men som det er nu, og altid har været, så står Louies kurv inde under vores seng, og det er her eller i sengen, han tilbringer det meste af sin tid. Hvad pokker gør man? For jeg synes også, det er synd, hvis han er afskåret fra at kunne være sammen med os, når vi er køkkenet eller stuen.
Nogle forslag? Jeg kan ikke rykke hans kurv et andet sted hen, for så ligger han bare på gulvet under sengen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolig i to etager- dårlige knæ
  • #2   12. apr 2012 Schæfertossen: altså han vejer 4,5 kg, så problemet er ikke at få ham op og ned, men mere hans frihed i at bevæge sig rundt. Med mindre han selvfølgelig selv kan lære at bruge kørestolsliften smiley Vi kan ikke rigtig bytte om på soveværelse og stue desværre, men ellers havde det været en mulighed

  • #3   12. apr 2012 Lia kommer ikke på vores 1. sal, men vi har så køkken, bad og soveværelse nedenunder.

    Jeg ville indrette en god soveplads til ham nedenunder og hvis han er vant til at sove hos jer, så bære ham op i soveværelset om aftenen og ned igen om morgenen.


  • #5   12. apr 2012 Det må jo desværre nok være løsningen. Han er bare så sær, så det er kun under sengen der dur, og når han så skal sove der om natten, så tror jeg det bliver noget makværk og vi bliver nok nødt til at sætte børnegitter op, så han ikke smutter op selv

  • #6   12. apr 2012 Schæfertossen: Det var slet ikke en dårlig ide faktisk. Trappen drejer dog, men det kan man måske snedkere sig ud af.

  • #7   12. apr 2012 ellers kunne du måske lave et sovested nedenunder der er sådan huleagtigt, måske føler han sig bedst tilpas med "tag" over hovedet? Måske en boks, og så selvfølgelig lade lågen stå åben... Og så som M. I foreslår bære ham op om aftenen og ned om morgenen... Evt lave børnegitter så han ikke kravler op og ned når I ikke holder øje...

  • #8   12. apr 2012 Vores hunde kommer ikke på 1.salen. Hvis de vil med op som hvalpe, bæres de.

    Hvis man vil have hunden med på 1. sal, og den ikke kan gå selv, må man bære den. Og ellers vælge bolig i ét plan.


  • #9   12. apr 2012 Hvad med bare at lave en rampe ingen trin... smiley

  • #10   12. apr 2012 Han trives helt klart bedst med "tag" over hovedet. Og han har altid gjort det. Han lå under sofaen, da han var lille, lige indtil den dag han altså ikke kunne komme der ind. Det må næsten blive løsningen. En hule nedenunder og så hans sædvanlige hule under sengen ovenpå, som han kun kommer i om natten

  • #11   12. apr 2012 Nikolai og Malene: det er ikke noget problem at bære ham op og ned. Det er bare mere et problem, at han er så selvstændig og næsten aldrig er, hvor vi er. Jeg synes bare det er synd at begrænse hans frihed. Vi har ikke mulighed for at bo i et plan, her hvor vi bor, hvis vi vil have noget større end 50 kvm.

  • #12   12. apr 2012 Evt lave en sliske, som der også er nævnt smiley

    Eller som du selv siger. Hule ovenpå og nedenunder smiley


  • #13   12. apr 2012 Lige meget hvad, så vil selv det at gå på en rampe belaste hans knæ, så lav dog en hule til ham nedenunder. Gør det, at i køber/laver en form for overdækket hundeseng nu, som i vænner ham til at sove i under jeres seng. (han bliver måske lidt klemt ;-)) og når i så flytter så placér den nede i stuen/køkkenet, alt efter hvor i opholder jer mest.
    Så kan i vænne ham til den inden flytningen, det tror jeg vil være en god ide.
    Jeg ville ikke belaste ham med at gå på trapper, det er jo ikke noget problem at bære ham op og ned, når han ikke er større.
    Godt han ikke er i vægtklasse med mine........ smiley


Kommentér på:
Bolig i to etager- dårlige knæ

Annonce