771 visninger
|
Oprettet:
Kyllingeoverlår 1 kg for 14 kr {{forumTopicSubject}}
Lidl har sat kyllingeoverlår med rygben (frostvarer) ned til 14 kr. for 1 kg.
Hvis nogen herinde skulle være interesserede
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Det er dansk produceret kød, Dvs. det skal i det mindste leve op til Danmarks minimumskrav til dyrevelfærd i landbruget. Der findes andre lande, hvor dyrene har endnu dårligere vilkår end herhjemme.
Men nej - kødet er da ikke økologisk... Det kan ikke gøres til den pris.
Der er tale om noget kød, der sølges til den pris lige nu. De har et mindre lager liggende af det og når det er solgt ud, hedder prisen garanteret 25-30 kr. pr. kg igen. Jeg regner da ikke med, at det er et langsigtet forsøg på at sænke priserne på kød
Men hvis tilbuddet ikke har relevans for dig, så synes jeg selvfølgelig at det er fair
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Din computer - ved du hvor delene til den kommer fra og hvilken løn dem der har samlet den har fået ?
Din tlf ?
Dit Kamera ?
Din hundesnor ?
Dit tøj ?
Dit sofabord ?
Din dyne ?
Dit gulvtæppe..... *G*
Jeg gør en forskel der hvor JEG føler at jeg kan - så som at købe økologisk mælk, skære ned på brugen af svinekød, slukke lyset osv
Skulle jeg leve mit liv, med dårlig samvittighed over at det jeg gør - groft sagt går ud over nogle andre, amen - Hej papkasse i skoven
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 883
Jeg spiser ikke selv kød, men mine katte og hunde gør - og det er så også kun fra primært fisk, og lidt fjerkræ, som jeg er sikker på har haft et godt og humant liv.
I sådan et tilfælde er jeg ligeglad med prisen. Ja, jeg ville hellere give 100 kr for et stykke kød fra dyr der har haft det super godt, end 10 kroner for et stykke kød hvor dyret har levet et møgliv.
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 210
okt 2010
Forstår godt hvad du siger
Men jeg ville få stress af at skulle være en bevidst og politisk oplyst forbruger mht alt hvad jeg køber
Jeg føler, at jeg er nødt til at vælge mine kampe
Jeg tænker at Danmark allerede er et foregangsland for dyrevelfærd (eller det har altid været mit indtryk - har ikke kigget nærmere ind på det siden et projekt i folkeskolen...) og jeg frygter risikoen hvis man skærper reglerne yderligere i et hurtigt tempo er, at produktionen i stedet vil foregå i et andet land som har endnu færre krav til dyrenes velbefindende.
Henviser i øvrigt til nedenstående link, der omhandler dansk landbrug og dyrevelfærd i fht resten af EU.
http://www.information.dk/emne/dyrevelfaerd
Efter min mening er vi allerede på vej i den rigtige retning på dette område, så det er ikke noget, som jeg gør til en af mine mærkesager.
Mht din argumentation omkring hvalpefabrikker - ja altså, der har du totalt tabt mig...
Men jeg vil logge af nu og være sammen med min familie og hund - derfor vil jeg ikke svare på yderligere indlæg vedr. dyrevelfærd.
aug 2006
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
hvad fodrer i jeres hunde med?
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 210
apr 2007
venter da spændt på et svar...
aug 2006
T- venter spændt på svar, og imens vil jeg smutte i Lidl og købe billige kyllingelår.
aug 2006
apr 2007
der er vel protein i det foder du giver dine hunde?
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.829
Men ... så reagerer du da heller ikke på at kyllinger bliver dårligt behandlet eller mistorstår jeg dig her ?
jan 2006
Isabelle skriver jo netop <i>Vist kan vi med rette sige, at indiske børnearbejdere ikke har muligheder.</i> - så det er ikke helt fair at skrive som du gør <i>I ved, der hvor de har et valg og kan handle...</i>
Isabelle -
Måske er jeg den eneste, men jeg forstår godt hvad du mener. Men .. jeg er ikke en skid bedre end de andre når alt kommer til alt.
Jo, jeg køber UDELUKKENDE kød fra fritgående grise og køer .. eller gør jeg nu det ?
Ikke rigtigt, vel ? For en Whopper eller en ristet fra pølsemanden glider da lodret ned .. for ikke at tale om en bakke leverpostej eller en spegepølse som jo også ryger i kurven sammen med det fritgående ...
Jeg indrømmer blankt at jeg ikke er fejlfri - men jeg forsøger at vælge rigtigt, der hvor jeg har et valg.
Og så synes jeg, at man skal være varsom med at pege fingre af andre - og har en lille mistanke om, at der i Olivers Fish måske findes kød fra et dyr eller to, der ikke har levet helt op til det, der kan kaldes et godt liv
jan 2006
Fair nok - og tak for svaret.
En so, der har plads til sig selv og sine grise ligger dem ret sjældent ihjel - derimod er der omkring 25.000 smågrise der hvert eneste år dør i de danske stalde .. så metoden med fiksering af mor-grisen er vejen frem hvis vi taler dyrevelfærd.
Mht kyllinger .. så er vores grænser for dårlig behandling bare ikke helt på samme sted.
jan 2006
apr 2007
mener DU at der er andet i? eller mener du at jeg peger fingre?
forgive me...
jan 2006
25.000 om året .. hell no ... 25.000 om <b>dagen</b>.
jan 2006
Nej, det er til Isabelle ..
Alle reagerer udfra hvad de selv mener er i tråd med deres samvittighed - eller mangel på samme.
At forsøge at prædike moral skal man være varsom med - både fordi det er drøn-træls at høre på - men også fordi man sjældent er så fejlfri som man selv måske går og tror
apr 2007
ville nemlig gerne have givet en fin forklaring på, hvordan man laver protein til hundefoder.... AL hundefoder ;o)
jan 2006
Enig i hele dit indlæg - undtagen det med at de danske grisebasser ikke har det så stygt endda
jan 2006
Kom endelig med den - den vil jeg gerne høre. Kan altid blive lidt mere oplyst
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Kødet vi spiser er højlandskvæg og lam fra min svoger, kyllinger fra gode venner, der har et lille fjerkræhold, lidt vildt i ny og næ bliver det også til.
Spiser så hverken burgere, pølser eller færdigt pålæg, 4 år som laborant i levnedsmiddelindustrien har kureret mig for den slags
Hundene får tørfoder og jeg er udmærket klar over, hvor kødet i det kommer fra.
Køber også en hel del fairtrade produkter, men importerer til min forretning en del fra Kina, selv om jeg ved lønnen er lav og arbejdsdagen lang.
Kaffe købes altid her, bønderne får mere end via fairtrade og så smager den fremragende:
http://www.kirkekaffe.dk/
jan 2006
jan 2006
Godnat
okt 2010
Jeg har set mange svinestalde indefra og kan simpelthen ikke forlige mig med forholdene.
Danskerne er et af de folkefærd i Europa, der bruger den mindste %-del af lønnen på fødevarer, ikke at produktionsdyrerne har det bedre sydpå, men måske skal vi bare vænne os til, at ordentlige fødevarer koster og at det ikke er nødvendigt at spise kød hver dag, eller i de mængder mange gør (inklusiv min husbond)
Alter - Den tager jeg gerne, det er et rigtig godt projekt
apr 2007
så stammer proteinet i al hundefoder faktisk fra de stakkels kyllinger, grise og køer, der bliver himlet op om....
så når folk moral prædiker om dyrevelfærd, og nærmest skælder folk ud for, at købe kylling på tilbud, skal de lige huske på, at næste gang de hælder foder op i vapsens skål.....
Ja så er det selv samme fx gris.... den gris er blevet slagtet og parteret... alt der kan bruges er blevet taget, og resten ryger til "storskrald" (fx Daka) hvor kødet blir kogt af (kødmel) knoglerne blir pulveriseret...blodet bliver spraytørret (87% protein) ja selv børsterne fra de stakkels grise ryger med.... alt dette bliver til vigtige proteinkilder i hundefoderet.... OGSÅ foder med fisk ;o)
og så er vi tilbage ved det samme.... er det mindre synd for grisen EFTER vi mennesker har taget det vi synes vi vil spise?
okt 2010
Det er rigtigt vi har EU's højeste fødevarerpriser, men en dansker bruger en mindre del af sit rådighedsbeløb til fødevarer end eks. en franskmand eller italiener gør.
Jeg synes også afgiften på fedt er grotesk, når den ikke samtidig er blevet fulgt op af en lettelse i moms/afgifter på sunde fødevarer.
okt 2010
okt 2010
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
apr 2007
jan 2006
Jeg synes ikke om at prædike moral for andre - men jeg vil blot erklære mig totalt og fuldstændig uenige med de af jer, som mener at "så dårligt har grisene det ikke" ..
okt 2010
Og jovist hjemmesiderne lover da at grisene har det bedre end industri-grisene - men hvor meget bedre - tja det har jeg så ikke lige nærstuderet... Noget med ikke klart specificeret ekstra plads at bevæge sig på og mindre forbrug af diverse medicin.
Fjerkræ (med undtagelse af juleand/julegås) bliver sædvanligvis købt i supermarkederne.
Jeg er med så langt at man selvfølgelig skal gøre sig nogle tanker omkring sine indkøb, men jeg vil gerne forsvare min ret til at lade hjernen køre lidt på autopilot i supermarkedet
For dansk landbrug er faktisk ret langt fremme med dyrevelfærd - omend der stadig er plads til forbedringer. Og ja prisen betyder da også noget - ellers ville vi mangle penge til andre fornødenheder
Kyllingeoverlår 1 kg for 14 kr