13. sep 2006 Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
B-indkomst eller selvstændig {{forumTopicSubject}}
Da jeg bor på en landejendom og alligevel passer hunde for folk hen over sommeren - har jeg længe gået og fiflet med tanken om at have privat hundepension her i ferier, weekender og lign. Alt er undersøgt og det kan godt lade sig gøre. Jeg skal ikke søge tilladelse hos politiet, da jeg kun passer max 4 hunde ad gangen - vi har plads til at lave bure (dog sover de kun her og er sammen med os resten af dagen) og har indhegning til dem. Men nu kommer mit spørgsmål så: skal jeg registrere mig som selvstændig med cvr-nummer eller kan det jeg tjener gå ind som b-indkomst ? vil være helt sikker på at alt er i orden, inden jeg begynder at reklamere for mit lille "firma".
Jeg kommer ikke til at have nogen udgifter andet end til hundefoder, en enkelt hundekurv i ny og næ og så lidt udgifter til reperation af hegn og så videre. Jeg regner ikke med at få en indkomst på pensionen der overstiger 50.000 kr om året.
Håber at der er nogen der kan gøre mig lidt klogere, så jeg ikke jokker i spinaten og får et ordentligt skattesmæk.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Vil med SIKKERHED ikke komme i nærheden af de 50.000 da det kun vil være i sommerhalvåret og vinterferie og sådan og så max 3 hunde af gangen
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
jun 2011
Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 201
B-indkomst eller selvstændig