hormonfyldt han mops {{forumTopicSubject}}
jeg har måske spurgt før,men jeg gør det igen,og har nogen her på h.g.oplevet det med sin unghund ??
Altså Verner har den "vane" før morgenturen,at stå ret ud i stuen,bliver tom i øjene,skubber til et eller andet,og GIMPER,også i den grad.Altså uden en pude eller andet til rådighed.
Plejer at,sig:"dyre dråber du spilder min dreng"
Men af og til også på selve gåturen.
Forleden dag var det i en malerforretning,jeg skulle bare have noget gulvvask,da Verner blev tom i øjenen,skød ryg,og igen kom der nogle "dyre dråber,og der var mange.Ekspedienten(der selvfølgelig var en ung fyr),grinte og sagde:"gud,hvor er din hund sjov,hvornår kommer i igen ??"
Jeg var blodrød i hovedet og hev Verner ud af forretningen så kræet nær var kvalt,.Jeg var flov flov,ja-undskyld jeg synes det var pinligt.OG det er ikke fordi jeg er gammeldags,ikke ret meget.Jeg har fundet en metode,når han begynder seancen nede i parken,nå vi sidder på en bænk,at dække for ham så ingen opfatter det,kun at jeg ligner en tosse med en åbenstående frakke,der dækker ham.
Altså-hvorfor gør han det ??.Han gimper ALDRIG,på stoleben,pude,mine ben,på mine børnebørn,eller gæster.Kun lige ud i luften
Verners flove mor
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Jeg vil simpelthen ikke se på det .
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
For det første spurgte jeg om:
nogen vidste hvorfor "seancen" sker UDEN motivation af nogen art
Og hvordan stopper jeg ham ??,uden at gøre ham ondt psykisk
Og stadigvæk,han gør det IKKE på mennesker-ALDRIG,eller puder eller stoleben
jan 2008
Når seancen er der om morgenen,plejer jeg at,gå ud i køkkenet,og lader ham så have sit "privatliv" i fred
nov 2009
Det kan være stress eller som du selv siger hormoner, overspringshandling eller andet. - Det er svært at sige, når man ikke har set det.
Taiko har kun haft gjort det som hvalp, jeg har ganske enkelt fjernet ham fra stedet og sagt nej .
Og så er det med at stoppe ham hver gang og sige nej hver gang ..
Din hund bliver ikke mærket psykisk af et nej til humperi ..
jan 2008
tak for dit indlæg.
Men stress,ved ikke.Han er ikke en "morgenhund".Han er ikke en der absolut skal ud tidligt,og slet ikke i regnvejr.Men en morgen "tisse rytme" skal der altså til.Lige så meget for min skyld,ellers går dagen jo. Så-ja måske lidt stress ved morgenturen ;;;
Jeg tror måske han,i øjeblikket har et overskud af hormoner.Der p.t. mange hunde i løbetid..
Selvfølgelig kan jeg sige nej til "gimperi".Men det er "sgu" svært at få ham flyttet fra sit ståsted midt i stuen.Nå han ligesom står og er i lidt "trance".Det er derfor jeg går ud i køkkenet.
Nå-det er jo ikke det store alvorlige problem.Når Verner er den blideste,rolig og nemme hund,der næsten aldrig gør noget galt.
Men igen tak for dit indlæg
hilsen
vibeke
nov 2009
- Som selvfølgelig får hans hormoner til at fare rundt i kroppen på ham .
Om du vil vænne ham af med det er jo en smagssag
- Jeg gider ikke se det herhjemme, så Taiko er blevet stoppet i det og har ikke gjort det i halvandet år. Og han er 2 lige om lidt .
jan 2008
Verner er 4 år.Og nej,jeg synes heller ikke det er sjovt.
Jeg vil lige bemærke,at det "gimperi,først er startet får et lille år siden.
Men jeg ,vil nu være konsekvent,og sætte en stopper for det.
Han er utrolig dameglad,og skulle være parret for ca.1.år siden.Nogen hendvendte sig til mig vedr,parring.Grundet forskellige omstændigheder,blev parringen ikke til noget .Men den lille mopsepige,var absolut ikke interesseret i Verner,så hun bed ham eftertrykkeligt i øret.Så det blev en "bet" for ham.Det var lidt synd for ham,men sådan er det jo nogen gange.
Tak for dine indlæg.
hilsen
vibeke
jan 2008
Nej-der er intet ændret i han dagligliv.Dagene går regelmæssigt,uden de store forandringer.En sjælden gang ca.hver 2.mdr.har jeg et bijob som eksamensvagt,og er væk ca.5 timer,i 2.dage.Der har ALDRIG været problemer med at være alene hjemme.
og-ja,det er hans vaner der skal ændres.Og jeg må indrømme,jeg af og til har dårlig samvittighed,over jeg ikke stimulerer ham nok.Men vi er ude mindst 3 timer pr.dag,og møder mange hunde.
Så det er en dårlig vane han har.
Har tænkt på en mulig kastration,men min økonomi er ikke særlig god p.t.
Jeg vil nu stoppe ham i han forhavende,og være konsekvent.
Men det er mest om morgenen,det foregår.
Tak for dit indlæg
hilsen vibeke
hormonfyldt han mops