{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Er hun bange for mørke... {{forumTopicSubject}}

Min hund på godt 11 uger vil helst ikke være ude om aftenen, er der en hund der gøer eller en bil der kører på vejen et stykke væk spæner hun op til døren.
Om dagen gør det ingenting, der kan være alle de mærkeligste lyde uden det gør noget.

Hvordan kan det være?? Bange for mørke eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er hun bange for mørke...
  • #1   19. apr 2012 Det er muligt den er lidt utryg, men har du tænkt på hvordan du selv har det? Er du utryg, for så vil det gå lige i din hund, lige meget hvor lidt du kan mærke det...

Desuden er det lille pus jo ikke ret gammelt, det skal den som nok vende sig til...

• #2   19. apr 2012 Som Ida skriver, hvis du er utryg bliver den nok også.. Men tror da at det også er muligt den er bange for mørke.. hunde kan vel også være bange for ting ligesom mennesker kan smiley

• #3   19. apr 2012 Uffe gør det samme og han er næsten 10 uger.. dog ikk så meget mere som den første uge..
    Den ene aften begyndte naboens hund 150 m væk og gø helt vildt fordi vi luskede rundt med lommelygte på vores grund.. På et sek stod han også tilbage ved døren igen, men ned i skoven blev vi nød til, maven sku tømmes, fik ham også derned med go overtalelse...
    Jeg gør det at jeg sørger for han får lavet stort omkring kl 21 inden det er helt mørkt for så ska vi kun ud og tisse inden vi går i seng og det kan vi gøre ved huset hvor der er lys.. Om natten er der ikk noget for da bliver vi også ved huset ellers blir han for vågen ..

• #4   20. apr 2012 Syntes ikke selv jeg er nervøs eller noget. Er jeg vist for træt til midt om natten. smiley

Men håber da det kommer med alderen at hun ikke er bange i mørket.

Nogen fif til hvad jeg gør for at vænne hende til det?

• #5   21. apr 2012 Du må i hvert fald ikke undgå at lufte hende uden for i mørke, altså sætte lys op i haven el. lign.
    Så kan du rose hende meget og bruge belønninger, og sørge for at hver gang bliver til en succes oplevelse, og hvis du har flere steder at gå, så kan du f.eks. undgå at gå forbi "farlige" steder, f.eks. forbi haver hvor der står hunde og gør, eller forbi steder med ekstra meget støj el. lign hvis det påvirker hende.
    Det bliver jo halvsent mørkt nu, så leg ude mens det er mørkt er nok ikke så smart lige inden hun skal sove, men hvor tidligt står i op om morgenen, for så kunne det måske lade sig gøre om morgenen.

Jeg kan ikke garantere det virker, og det kan tage lang tid at vende hende til mørket, men jeg håber hun med tiden vil vende sig til mørket. Nå ja og det vigtigste er at du ikke ynker hende, så fortæller du hende bare der er noget at være bange for..

Kommentér på:
Er hun bange for mørke...

Annonce