3.869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hunde og havegødning Hunde og havegødning

Kort spørgsmål.
Er NPK gødning skadeligt for hunde, når det er strøet i haven og er ved at blive optaget i jorden.

Spørger fordi jeg skal have gødet haven, men vil ikke gøre det inden jeg ved om det er skadeligt for hunde.

Skal lige sige, at jeg for mange år siden sammen med min eks osse havde hund og have og gødede haven med NPK gødning - selv på hundens græsplæne og han tog ikke skade af det.

Så kort sagt, er det meget skadeligt og skal jeg undgå at strø gødningen eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og havegødning
  • #1   21. apr 2012 Jeg tror ikke at det er SÅ farligt igen. Det kan sikkert godt svie lidt i trædepuderner hvis der er små rifter. Men hvis du strøer det ud sidst på dagen i fugtigt vejr så er det værste nok vær næste dag. Sådan vil jeg i hvert fald selv gøre når jeg skal til det smiley

• #2   21. apr 2012 Lige pt har vi meget vådt vejr her og der kommer mere regn, så vil mene det er godt at få gjort nu, så det meste når at blive opløst i dag.

Men tak for svar.

• #3   21. apr 2012 Vi gøder kun før vi rejser på ferie, fordi jeg er så bange for at skade hundene. Vores hunde søger tit foder i haven, og jeg vil ikke risikere at de får indtaget gødning sammen med.

• #4   21. apr 2012 vores hunde bruger kun haven til at forrette nødtørft - ikke andet. De søger ikke mad og aktiveres ikke i haven. De kommer kun i haven, når vi er der eller når de lukkes ud for at gøre sig rene.
    Desuden er vi så heldige, at pigerne ikke gider være udenfor når det regner smiley

Kommentér på:
Hunde og havegødning

Annonce