{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Ny Schæfer hvalp {{forumTopicSubject}}

nu jeg jo vantil GD'er så kunne jeg godt tænke mig at spørger, hvad er godt at aktivere en schæfer hvalp med altså udover træning, for kan mærke på hende at hun mangler noget og det gør hun piver meget, det skulle jeg jo gerne have væk.
er det bare forde hun kun har været her i 2 dage?, savner sin mor ell.?
den første dag sagde hun ikke noget, men igår havde jeg problemer med at få hende til at sove, hun blev ved med at hyle og pive, sælvom hun første dag ikke sagde noget ret længe og lagde sig så til at sove

kan nogen hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Schæfer hvalp
  • #1   13. jul 2006 Vi da k´nok gi hende lidt ro de første dage og lige lande.Men ellers en flaske med lidt guf i, det er en god ting og en snor med en lille klud i, hun kan tumle efter *SS*
    Hun er nu ellers en sød lille en *S*
    og schæfere er jo pivedyr ;o)


  • #2   13. jul 2006 Nu ved jeg ikke om hun skal være hygge hund eller du skal træne med hende.
    Men ellers er smp spor en kanon måde at stimuler hende på og så bliver hun træt *SS*


  • #3   13. jul 2006 nej da hvor jeg er dårlig til at ramme de rigtigt taster i dag

  • #4   13. jul 2006 Min erfaring er at schæfere kræver dig i højere grad end mange andre hunde - De kan lide at arbejde, og mange af dem kan ikke leve med det familie liv mange lever med deres hunde i -
    Det vil sige arbejde - stimuli og aktivitet -

    Derudover - så har Schæfere bare meget lyd på... Om man kan lide det eller ej - ss -

    Piv piv piv...

    Jeg synes jo de er skønne -

    Men ens flok skal også passe rimeligt sammen - ( efter min mening - ) Eller også skal man være parat på at fx den ene hund kræver dig udendørs - mere end resten af flokken -

    ( nu sige rjeg udendrøs - fordi vores hunde ikke får lov at træne i stor stil indendrøs - Kun tricks - )

    Men tillykke med hende - hun ser SKØØØØØØN ud -


  • #5   13. jul 2006 tak for alle de gode råd, men når man ikke har haft schæfer i 12 år kun GD'er så har man altså glemt det hele *ss*
    og de er jo vidt forskellige af sind, men hundene imellem går det godt, de leger bare ikke ret meget? i løbet af dagen ligger Schila helst bare ude i gården og det jo ikke meget aktivitet, men jeg vil da starte med en flaske og det med fodret på jorden/græsset det bruger jeg i forvejen til min GD

    og så vil jeg lige sige jeg var godt nok træt i morges *gg*


  • #6   13. jul 2006 Start med at lære hunden renlighed, og evt starte med at vende den til alt muligt, (miljøtræning) hvis du vil have noget godt ud af den.

    Lær den at søge spor, det kan man sagens med en 8 uger gl. hvalp... det skal bare iike være så langt i starten..

    Lær hunden at komme, når du kalder, så har du ingen problemer med at den ikke kommer.

    Lær hunden at dække af,

    Lær hunden halsgivning på kommande..

    At dette jeg lige har nævnt, kan sagens læres, men det kræver tådmodighed, og inden for en månede, kan hunden disse ting..


  • #7   13. jul 2006 Babett hvad/hvordan lærer man hunden halsgivning på kommande, det har jeg aldrig prøvet.

    hun er renlig og kommer allerede nu når jeg kalder, kan gå nogenlunde på den rigtige side i snor
    men hun er 14 uger og har prøvet søgning efter foder og det går helt godt nu, den fangede hun hurtigt *gg*


  • #8   14. jul 2006 Løkke N

    Du kan lære hund at gi hals, ved at lokke den med madskålen.

    Inden hunden får sin mad, så siger du gi hals, og lokke den med madskålen, kommer der det mindste piv, så skal hunden have sin mad.

    Sådan bliver du ved, og så kan du også bruge en bold, den går ikke bolden, for den gir hals.

    God fornøjelse.


  • #9   14. jul 2006 Babett: vil det så resultere i at den kun gir hals eller gør på komando, er det sådan det skal bruges?

  • #10   14. jul 2006 Løkke N

    Ja, på denne måde som jeg omtalte, lærer man hunden en kommando, uden at den er klar over det..

    Det vil sige, at hunden lære at gi hals på kommando, hvis man lære hunden det nu, så vil dette lette meget af træninmgen,,,

    Det vil sig at man får en del forærenden, og man spare en masse tid, på at lære hunden det i i en meget tidlig alder..

    Sådan er det med alt hvad hunden skal lære, start så tidlig som muligt, og ha en god potion tådmodighed, så går det er ret længe, så har hunden fundet ud af det.

    Held og lykke..

    Babett.


Kommentér på:
Ny Schæfer hvalp

Annonce