Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røngen drægtig tæve priser sjælland
  • #2   29. apr 2012 det er hun blevet og der er godt med liv i dem der var 3 stk hvad vi kunne se af (det er jo ikke nøjagtigt)

• #3   29. apr 2012 Man kan sagtens røntgenfotograferer sin tæve for at se om der er flere hvalpe i hende end man kan se på ultralydscanning.
    Som regel gør man det kun i forbindelse med, hvis man er usikker på, om tæven har født alle sine hvalpe.
    Det stresser jo tæven noget, at skulle holdes fast, så hun ligger helt stille under røntgen.
    Hvad det lige koster, har jeg ingen anelse om.
    Ring rundt til de forskellige dyrlæger og forhør dig om prisen smiley
    Og så held og lykke med det hele

• #4   29. apr 2012 Jeg får altid min tæve scannet hos Nina på Ølby dyrhospital hun er den førende inden for drægtighed og parringer osv. Hun er alitd nøjagtig med scanningen. Hun har scannet min tæve hvergang og har aldrig talt forkert. Så kan anbefale hende. En scanning er for mig mere nøjagtig end røntgen. Jeg giver 850 for en scanning smiley

• #5   29. apr 2012 Man holder ikke tæven fast ved scanning, i hvert fald ik hos Nina. Der står tæven op og hun scanner imens og det stresser ik tæven. Min tæve stresser mere over at være hos dyrlægen en selve scanningen.

• #6   29. apr 2012 Hvis du vil have taget røntgen, så brug Friheden dyrklinik, der koster et røntgen vis kun 500,-...men tror godt du kan regne med de 3 når hun nu er scannet. Jeg scanner kun min, så jeg på forhånd ved hvor mange hvalpe jeg skal sidde og vente på. Så jeg sikker på der ik bliver overset en når fødslen går i gang..

• #7   29. apr 2012 Hvorfor er scanning mere sikker end røngten!?

Vi får lavet røngten sidst i drægtigheden fordi vi gerne vil vide hvor mange hvalpe vi skal forvente, f.eks. denne gang fik vi 8 hvalpe som vel må siges at være et forholdsvis stort kuld for en westie - det var altså rart at vide hvor mange vi forventede smiley Særligt fordi vi stod klar til at assistere med mælk osv. og jeg sov ved hende i 2 uger op til fødslen og så 4 uger efter, sov i hvalpeværelset.
    (Tæven klarede så det hele perfekt selv og vi har 8 westie hvalpe tumlende rundt på næsten 8 uger).

Scanning giver vi 500kr for og røngten 1000kr - det er så godt nok Vestjylland.

Scanning bruger vi til at se om hunden er drægtig eller ej, røngten til antal - synes røngten er meget præcist og har ikke oplevet nogen tæve blive stresset over det så længe dyrlægen tager det stille og roligt og fornuftigt, og gør han/hun ikke det så er jeg ikke interesseret i at bruge dyrlægen anyways.

• #8   29. apr 2012 tusind tak for jeres indlæg jeg kiggere nærmere på det smiley

• #9   29. apr 2012 Det er bedst at scanne en drægtig tæve, da røntgenstrålerne kan skade fostrene

• #10   29. apr 2012 LS
    - Nu har jeg fået lavet røngten hos to forskellige dyrehospitaler, begge steder vil jeg mene er store, prof. og har et godt ry - og de mener ikke det skader fostrene med en teknologi og viden vi har i dag smiley

Der er selvfølgelig ingen af metoderne som er 110% sikre mht. antal, men JEG føler mig personligt meget mere tryg ved at ha' et røngten smiley

• #12   30. apr 2012 pelle: jo det gør det når tæven før har endt i kejsersnit, jeg skal sikre mig at hun er førdig når hun er færdig

• #13   30. apr 2012 Palle
    - De skal dælme ligge godt gemt eller meget lige for at gemme sig på røngten, når man tæller kranier smiley

Jeg føler mig ikke utryg ved røngten, mine dyrlæger siger god for det og jeg har ikke oplevet nogen ulemper ved hverken tæve eller hvalpe.

Vores tæve har fået tre kuld - første gang fik vi ikke lavet røngten og der kom kun én hvalp, men anden gang fik vi så lavet røngten - og der gemte sig 6 hvalpe!
    - Der var vi meget glade for at ha' fået lavet røngten, så vi vidste der var 6 hvalpe på vej.

Den her gang som er tredje gang, fik vi igen lavet røngten - og hurra for det, 8 hvalpe sagde dyrlægen! Spørg lige om jeg så paf ud smiley
    - Og da den sidste ikke helt ville ud af sig selv var det altså rigtig rart at vide der VAR en mere derinde! Så vi måtte lige en tur forbi vagtdyrlægen og ha' nogle sprøjter til tæven.

Jeg synes det er en rar tryghed at have, synes det er en god måde at være lidt mere forberedt på - ærligt indrømmet jeg var da møgnervøs for så stort et kuld! Så vi var klar på så stort et kuld.

Det er altid smag og behag hvordan man gør det, men personligt vil jeg ikke undvære røngten smiley

• #15   2. maj 2012 Har aldrig oplevet at en scanning har vist forkert. Hvis man får sin tæve scannet omkring dag 30 kan det ik gå glat. Og afsted til Nina i Ølby som er førende indefor dette område. Min tæve har også haft 3 kuld og alle scanninger har vist rigtig og igen hos NIna. Jeg er ik til røntgen, grundet strålerne.

Men det er jo en smags sag, bare man er tryg ved det man nu vælger og den dyrlæge man henvender sig til smiley

Kommentér på:
Røngen drægtig tæve priser sjælland

Annonce