{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

krista w
krista w
Tilmeldt:
3. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Luka stikker af... {{forumTopicSubject}}

Luka er 17 måneder - en blanding mellem Berner Senne og Kleinermunsterlander. Vi bor tæt på skov, så hun er i skoven mindst en time hver dag - enten løb eller gående eller begge. Hun blev steriliseret for 2 måneder siden uden komplikationer. Jeg er super frustreret over hun stikker af til trods for hun bliver luftet rigeligt - vi binder hende i lang lang snor så hun kan bevæge sig, men så graver hun GIGA huller haven. Vi kan ikke lave et hegn på 1,80m - da vores nabo ikke vil gå med til det. Vi har et hegn - snart på 1,5m - men hvis jeg kune forstå hvad det er der driver hende kunne jeg bedre afhjælpe det. Nogle gode råd? Vi ville blive fuldstændige ulykkelige hvis der skete hende noget - hun er mit fjerde barn....hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luka stikker af...
  • #1   1. maj 2012 Mental aktivering så hun får brugt hovedet. Hvis i ikke kan sætte hegn op må i været ude ved sammen med hende når hun er i haven.

  • krista w
    krista w Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   1. maj 2012 Det synes jeg jeg gør når jeg løbetræner og går med hende - hun er meget fjollet og vil helst bare lege de meste af tiden - hvad ville du foreslå som god aktivering?


  • #5   1. maj 2012 Rigtig træls for dig:-( Har nu ikke flere forslag end de allerede skrevne, men tænkte på det med højden på hegnet. Alle har ret til at opføre et hegn på max. 1.80 inde på sin egen grund, så det jeres nabo ikke bestemme.
    Håber det lykkedes at finde en løsning.


  • #6   1. maj 2012 Løbetræning har absolut intet med mental aktivering at gøre... Tværtimod!
    Du skal i gang med nogle øvelser hvor hun skal bruge hovedet og ikke kroppen.
    Forskellige søge-øvelser og triks trætter dem meget mere.

    Og 17 måneder er jo også deromkring de kan være i lømmelalderen. Sørg for at hun ALTID har snor på, og ikke får muligheden for at stikke af, og træn indkald med en lang line...

    Det er ihvertfald mit foreslag...


  • #7   1. maj 2012 Og så er der jo desværre bare nogen hunde som ikke kan blive inde på matriklen uden at være hegnet ind eller bundet...
    Og der er jo jagthund i hende, så hun er sikkert super glad for at bruge næsen. og bliver den ikke brugt til det den er beregnet til, er det helt naturligt hun selv finder på noget at lave... F.eks. gå spor og andet på egen hånd.


Kommentér på:
Luka stikker af...

Annonce