{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Pitbull er nu lovlige i cincinnati igen.. {{forumTopicSubject}}

http://www.wcpo.com//dpp/news/local_news/pit-bulls-allowed-back-in-cincinnati

flere og flere ophæver forbudet mod pitbulls..

The motion also created a task force that will review all of the city's animal policies.

"It's honestly all in how you raise them," said Eric Ogletree, a dog trainer who has worked with thousands of dogs.

Read more: http://www.wcpo.com//dpp/news/local_news/pit-bulls-allowed-back-in-cincinnati#ixzz1thywG6RT

http://positively.com/2011/04/06/why-bsl-doesnt-work/ victoria stillwill fortæller at pitbulls er dejlige hunde, i de rigtige hænder..
hendes ord om BSL - Statistics have shown that throughout the world, wherever BSL has been initiated, the number of dog bites has actually increased since the legislation has passed. This is the case in Scotland, England, parts of Canada, certain cities in the US, the Netherlands and beyond. In every single case, dog bites have become more of a problem since governments began banning breeds. What more evidence do we need as a society to realize that BSL is ultimately ineffective, if not also unfair?

hvad synes i ? Er BSL iorden ? hvor mange hunde skal forbydes i danmark ? og hvor mange år ? Evt andre meninger , råd, gode ideer.. ?til hvad der kan være af regler istedet for forbud ?

smiley HOLD VENLIGST en pæn tone her inde.. det plejer at kører højt. Ingen genere nogle, det ren og skær debat om bsl, vi er alle forskellige med forskellige meninger.. Debater ordenligt. smiley tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pitbull er nu lovlige i cincinnati igen..
  • #1   2. maj 2012 Victoria Stillwell sagde det for mig.
    Det tiltrækker de forkerte mennesker til racen, og derved får man problemhunde, som bliver aggressive.
    Self er alle ikke sådan - Men dem der lige vil være seje, skal da lige have en ulovlig hund, som de kan træne til kamp, fordi så er de frygtede og deres potens meget forlænget.

Så ja, er enig med Victoria. At ulovliggøre bestemte racer gør intet godt for bidepisoder.

• #2   2. maj 2012 Alexandoria

Er så ikke ehlt enig med dig

Citat
    "Men dem der lige vil være seje, skal da lige have en ulovlig hund, som de kan træne til kamp, fordi så er de frygtede og deres potens meget forlænget"

Det er jo bestemt ikke kun dem der udgør problemet, det er også lille søde Fie og hendes kæreste og veninder, der mener alt kan klares med kys og kærlighed, og ikke tager ders ansvar alvorligt, og lader deres hunde rende uden snor , her og der og alle vegne.... De har ganskt enkelt IKKE fattet hvad disse hunde kan indeholde når det går galt!

• #4   2. maj 2012 M&R: Ja, den er så også reel nok, det vil jeg gerne give dig ret i!

• #6   2. maj 2012 vi kan jo lige tage danmark som eksempel, med der det med ulovlige hunde. Hvis politiet og folketingets medlemmer vidste hvor mange pitbulls der er her, så tror jeg de ville have fundet en anden løsning for mange år siden.. lad os nu sige det var i 1991 de blev forbudt, altså pitbulls, de strømmer jo ind over grænserne, både fra norge, sverige, tyskland.. bliver avlet i store strømme her i danmark .. de bliver avlet som værende "amstaff's" uden tavle. Som værende diverse blandinger .. 20 år efter forbudet. og de er her i så stort et antal det slet ikke er til at tælle..
    Jeg vil våge at påstå at 7/10 amstaffer uden tavle, er pitbull blandinger eller rene pitbulls.. smiley
    kan da være jeg tager fejl . meeeen, flere og flere røber dem selv på nettet, og skriver "jeg har en pitbull" , de er mange. rigtig mange..
    der må være en bedre løsning. hårdere straffe til menneskerne , større bøder, et dyrepoliti der kan kører på de flere penge der kommer ind , med højere bøder.. det må kunne lade sig gøre på en eller anden måde.. en slags muskelhunde skat.. pengene må være at kunne finde til det smiley

• #7   2. maj 2012 stinne, det var faktisk en god ide. Men hvad så med alle de "gadehunde" folk tager til sig, hvordan skal de bevise deres hund er en gadehund ? og ikke bare ne ulovlig impoteret pitbull blanding smiley ?

• #8   2. maj 2012 M&R , true.. Det hele kan ikke håndteret med kys og kærlighed, der skal masser af træning , aktivering, og en ansvarsfuld hundejer til for at have en hund der kræver så meget. smiley

• #10   2. maj 2012 Men, risikere man ikke mere indavl, for dem der så ikke kan finde ud af at avle, hvis de avler brødre og søstre sammen, fordi der ikke er nok penge til at hente en hund fra udlandet og parre med ? der er jo desværre også fjolser med tavlehunde. smiley

• #13   2. maj 2012 stinne,pinen og plagens slave

Det vil jo blive indavl, hvis man parrer søskende, så er vi udover linjeavl :o)

Kontrol er nøglen...:
    Kontrol med opdrættere
    Kontrol med deres opdræt
    Kontrol af deres købere

Ikke alle skal have lov at opdrætte, bare fordi de har en tavlehund, dette skal kræve en vis portion erfaring med racen, fast bopæl, tvunget hundehold uddannelse, om man ønsker kennelmærke eller ej...

Det skal gøres svært, så falder mange fra, og kun dem der virkelig brænder for racen, tager de hurtler med...

• #15   2. maj 2012 Man kunne også indføre samme mentaltest som i Tyskland, består hunden, må den begå sig uden mundkurv, gør den ikke, skal den stadig være iført... (den tyske test indebærer møde med børn og fremme hunde) det gør de test vi har herhjemme ikke..., dem vi har er i avlsøje.. Så der vil blive tale om 2 forskellige test....

• #16   2. maj 2012 M&R

Fuldstændig enig! Klapper i mine små hænder.

• #17   2. maj 2012 M&R jeg er også meget enig med dig og en mental test som den de har i Tyskland sammen med de andre restriktioner vill nok hjælpe.Jeg tror også meget er ejerenes ansvar eller mangle på samme og det er ikke kun Brian ( undskyld misbrug af navn ) men også søde unge piger der har disse hunde og tror at de kan opdrage dem med kys og kram. Men jeg kan ikke få en tanke ud af mit hovedet, jeg har læst, tror det var herinde at når disse hunde er kønsmodne så kan de være en tikkende bombe sammen med andre hunde, hvis det stemmer så er her endnu et problem der skal tages stillig til.

• #18   2. maj 2012 Mamma: Det var i tråden med Amstaffen Emma der blev bidt af en Amstaff hanhund.

Der bliver det sagt, gang på gang at disse hunde ikke kan lege med andre hunde efter at de er blevet kønsmodne - MEDMINDRE de BOR og er opvokset sammen med hundene.

Fremmede hunde - no go smiley

• #19   2. maj 2012 Helena E tak, jeg huskede ikke hvor jeg havde læst det smiley men det kræver jo så hvis man lovliggøre disse racer igen at man i denne licens som jeg syntes er en fremragende ide, informerer om dette også samt alle de andre hensyn man skal tage med en sådan race og at de pga dette aldrig bør gå løse uden mundkurv.

• #21   2. maj 2012 Helena

Det er så også sat ret stramt op, men hvis man tager det som udgangspunkt, kan det ikke gå galt....

Men til racens forsvar skal der altså siges at jeg kender et utal af hunde der kan med fremmed hunde, bla. vores egne....Og her tænkes som oftes hunde af modsatte køn
    Vi tager sågar alle vores hunde med eller hun kommer her, når vi passer vores CO hund, og der kan godt gå måneder imellem at de er sammen.....

Vi har lige fået en 10 måneders hanhund hjem, og han rendte lige ind i flokken, som han altid havde været her... Omvendt den sidste vi fik på 10 måneder, kan ikke med vores ældste hanhund..... Så 2 forskellige reaktioner...

men hellere køre den sikre linje frem for at tage unøde risiki...

• #22   2. maj 2012 De skal aldrig gå løse i offentlig forum... Punktum... Der skal være klare linjer, ellers ser vi bare problemer igen... Men de skal have mulighed for at boltre sig i feks en sporline og de skal have muligheden for at boltre sig uden mundkurv... Men altid være i en eller anden for form line...

• #23   2. maj 2012 M&R ja efter en mentaltest, helt ok med lang line og evt løse nogle steder med mundkurv kan jeg også være med til :-))

• #24   2. maj 2012 Nalah, enig med dig, det er jo loven som den er idag med undtagelse af at tavle hunde må leve, det giver ingen garanti at hunden ikke bider/angriber fordi den har tavle , det er ejeren der spiller en stor rolle ikke tavlen. Så hellere beholde den lov vi har idag.

• #25   2. maj 2012 Måske man bare skulle stoppe med at aflive de ulovlige hunde der blev snuppet... Men i stedet aflive ejeren... Så var der nok ikke så stort udbud efter ulovlige hunde smiley

• #26   4. maj 2012 stiine. så vidt jeg har forstået er linjie avl, indavl ? fætter kusine parringer . og sådan ? hmm.. måske bare forskellige tolkningero g meninger der sætter præget på indavl.. men det synes jeg det er.. jeg skulle aldrig nogesinde have børn med min fætter. uanset hvor forelskede vi så var.. smiley
    så det gør det bestemt ikke bedre i mine øjne.. så da hellere noget nyt friskt blod og tavle fra et andet land.. smiley
    men hvis folk nu, er blevet reg. opdrætter, og ikke har røven fuld af penge, kunne det jo tænkes de lige fuskede lidt og lavede lidt "ups" kuld.. og forfalskede stamtavler og papire .. fuskere findes jo over alt. også blandt de "rigtige" opdrættere..
    nu vil jeg ikke udstille nogle, men kender til et gammelt ægtepar som avler hunde, og de hvalpe der kommer der fra, ser ikke andet end end køkkengulv, de har opdrættet dkk hunde i mange mange år. synes det er skamfuldt at de kan få lov til at blive ved. og de hunde der er mere end heldige hvis de kommer der fra med et godt sind, for med så lidt oplevelser, og så lidt stimuli' så kan det næsten kun gå galt... smiley

men ja, som trust skriver, så ville det være en ide at straffe dem der ikke kan finde ud af at have hund , uanset race vil jeg så tiæføje. smiley ikke lige med afliving af mennesket. men nærmere fængsels straf, høje bøder.. fratagning af retten til at have med dyr at gøre.. har man en hund der har bidt, vupti, ingen hund i 10 år, til ham og familien. og der skal tjekkes op på om de anskaffer sig en hund igen.. gør de det så må hunden tages væk, og han skal straffes yderligere for at have overtrådt igen..

og så vil jeg lige tilføje, at vi har en blanding af labrador og amstaff, og hun kan med alle hun møder.. store hunde, små hunde, nye hunde, gamle kendinger, kaniner, ildere, børn.. gamle.. hun elsker alle smiley så sent som i morges har hun lagt og kigget på kaninerne mens de hoppede rundt i haven, i en halv time, bare lagt og kigget og logret med halen, og håbet de ville lege med hende. vores ildere sover hund med om aftenen når de har leget hele dagen.. men vi prægede hende med masser af nye hunde og dyr da hun var lille .. det vil jeg våge at påstå har en del af skylden. og en labber skulle eftersiges også være god med dyr.. smiley

Kommentér på:
Pitbull er nu lovlige i cincinnati igen..

Annonce