Pitbull er nu lovlige i cincinnati igen.. {{forumTopicSubject}}
http://www.wcpo.com//dpp/news/local_news/pit-bulls-allowed-back-in-cincinnati
flere og flere ophæver forbudet mod pitbulls..
The motion also created a task force that will review all of the city's animal policies.
"It's honestly all in how you raise them," said Eric Ogletree, a dog trainer who has worked with thousands of dogs.
Read more: http://www.wcpo.com//dpp/news/local_news/pit-bulls-allowed-back-in-cincinnati#ixzz1thywG6RT
hendes ord om BSL - Statistics have shown that throughout the world, wherever BSL has been initiated, the number of dog bites has actually increased since the legislation has passed. This is the case in Scotland, England, parts of Canada, certain cities in the US, the Netherlands and beyond. In every single case, dog bites have become more of a problem since governments began banning breeds. What more evidence do we need as a society to realize that BSL is ultimately ineffective, if not also unfair?
hvad synes i ? Er BSL iorden ? hvor mange hunde skal forbydes i danmark ? og hvor mange år ? Evt andre meninger , råd, gode ideer.. ?til hvad der kan være af regler istedet for forbud ?
HOLD VENLIGST en pæn tone her inde.. det plejer at kører højt. Ingen genere nogle, det ren og skær debat om bsl, vi er alle forskellige med forskellige meninger.. Debater ordenligt.
tak..
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Det tiltrækker de forkerte mennesker til racen, og derved får man problemhunde, som bliver aggressive.
Self er alle ikke sådan - Men dem der lige vil være seje, skal da lige have en ulovlig hund, som de kan træne til kamp, fordi så er de frygtede og deres potens meget forlænget.
Så ja, er enig med Victoria. At ulovliggøre bestemte racer gør intet godt for bidepisoder.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Er så ikke ehlt enig med dig
Citat
"Men dem der lige vil være seje, skal da lige have en ulovlig hund, som de kan træne til kamp, fordi så er de frygtede og deres potens meget forlænget"
Det er jo bestemt ikke kun dem der udgør problemet, det er også lille søde Fie og hendes kæreste og veninder, der mener alt kan klares med kys og kærlighed, og ikke tager ders ansvar alvorligt, og lader deres hunde rende uden snor , her og der og alle vegne.... De har ganskt enkelt IKKE fattet hvad disse hunde kan indeholde når det går galt!
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
Jeg vil våge at påstå at 7/10 amstaffer uden tavle, er pitbull blandinger eller rene pitbulls..
kan da være jeg tager fejl . meeeen, flere og flere røber dem selv på nettet, og skriver "jeg har en pitbull" , de er mange. rigtig mange..
der må være en bedre løsning. hårdere straffe til menneskerne , større bøder, et dyrepoliti der kan kører på de flere penge der kommer ind , med højere bøder.. det må kunne lade sig gøre på en eller anden måde.. en slags muskelhunde skat.. pengene må være at kunne finde til det
jun 2011
jun 2011
jun 2011
apr 2005
Det vil jo blive indavl, hvis man parrer søskende, så er vi udover linjeavl :o)
Kontrol er nøglen...:
Kontrol med opdrættere
Kontrol med deres opdræt
Kontrol af deres købere
Ikke alle skal have lov at opdrætte, bare fordi de har en tavlehund, dette skal kræve en vis portion erfaring med racen, fast bopæl, tvunget hundehold uddannelse, om man ønsker kennelmærke eller ej...
Det skal gøres svært, så falder mange fra, og kun dem der virkelig brænder for racen, tager de hurtler med...
apr 2005
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Fuldstændig enig! Klapper i mine små hænder.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 692
Der bliver det sagt, gang på gang at disse hunde ikke kan lege med andre hunde efter at de er blevet kønsmodne - MEDMINDRE de BOR og er opvokset sammen med hundene.
Fremmede hunde - no go
jan 2012
apr 2005
Det er så også sat ret stramt op, men hvis man tager det som udgangspunkt, kan det ikke gå galt....
Men til racens forsvar skal der altså siges at jeg kender et utal af hunde der kan med fremmed hunde, bla. vores egne....Og her tænkes som oftes hunde af modsatte køn
Vi tager sågar alle vores hunde med eller hun kommer her, når vi passer vores CO hund, og der kan godt gå måneder imellem at de er sammen.....
Vi har lige fået en 10 måneders hanhund hjem, og han rendte lige ind i flokken, som han altid havde været her... Omvendt den sidste vi fik på 10 måneder, kan ikke med vores ældste hanhund..... Så 2 forskellige reaktioner...
men hellere køre den sikre linje frem for at tage unøde risiki...
apr 2005
jan 2012
jan 2012
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jun 2011
så det gør det bestemt ikke bedre i mine øjne.. så da hellere noget nyt friskt blod og tavle fra et andet land..
men hvis folk nu, er blevet reg. opdrætter, og ikke har røven fuld af penge, kunne det jo tænkes de lige fuskede lidt og lavede lidt "ups" kuld.. og forfalskede stamtavler og papire .. fuskere findes jo over alt. også blandt de "rigtige" opdrættere..
nu vil jeg ikke udstille nogle, men kender til et gammelt ægtepar som avler hunde, og de hvalpe der kommer der fra, ser ikke andet end end køkkengulv, de har opdrættet dkk hunde i mange mange år. synes det er skamfuldt at de kan få lov til at blive ved. og de hunde der er mere end heldige hvis de kommer der fra med et godt sind, for med så lidt oplevelser, og så lidt stimuli' så kan det næsten kun gå galt...
men ja, som trust skriver, så ville det være en ide at straffe dem der ikke kan finde ud af at have hund , uanset race vil jeg så tiæføje.
og så vil jeg lige tilføje, at vi har en blanding af labrador og amstaff, og hun kan med alle hun møder.. store hunde, små hunde, nye hunde, gamle kendinger, kaniner, ildere, børn.. gamle.. hun elsker alle
Pitbull er nu lovlige i cincinnati igen..