En roomie tl Baily:) {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Nu har jeg gået med mange og lange overvejelser OG jeg overvejer stadig. Så nu vil jeg hører jer.
Jeg overvejer at få en hund til, så Baily (DP) ikke skal være helt alene når jeg begynder på skole igen. Jeg tager en HF over 3 år, så det er ikke fordi de vil være alene hjemme i mange timer, men hun er vandt til at der er nogen 24/7 og hun trives rigtig godt i en flok.
Jeg kunne godt tænke mig at give en internathund et godt hjem. Den må også gerne være 8-9 år. Men med tanke på at jeg skal vide den kan med Baily og min datter på 7 mdr. Så er jeg i tvivl om hvorvidt en internat hund er en smart ide . JA jeg er en løvemor og med tanke på at man altså ikke kender hverken fortid eller race/blanding, er jeg ærlig talt lidt nervøs . (Har jo også lige læst om bidepisoderne i USA) :((
Jeg bor i en 4 værelses lejlighed på 117 kvm. på 3 sal. Så den skal jo kunne gå op af trapperne selv.
Vi har adgang til Vestskoven og Bjerget i Albertslund og mange andre gode hundesteder.
Hvilken hund vil i evt. foreslå og hvad er jeres erfaring med internathunde? Her tænker jeg også de græske hunde og andre gadehunde?
Knus Helena
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Jeg synes det er overmodigt med en ekstra hund i en lejlighed og som alenemor med en baby (eller tager jeg fejl af at du er alene)
Hundene skal også aktiveres hver for sig har du tid til det?
Græske hunde sælger ikke hunde til familier med børn under 10 år (mener jeg det er)
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 692
Dog køber jeg ingen hund, før tidligst om 2 mdr. Da jeg lige er blevet enlig og skal have økonomien op og kører igen. De er jo ikke gratis at ha de kære pus
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Jeg har selv en omplaceringshund - han kommer direkte fra en familie, men de havde ham fra internat. Jeg vil i hvert fald være sikker på hvad der er i hunden (race), hvis jeg skulle vælge en hund fra internat. Og vide så meget som muligt om hundens baggrund. Det er bare ikke altid nemt med en hund fra internat. Jeg er rigtig glad for at jeg fik ham fra en familie, så jeg kunne stille alle de spørgsmål jeg havde... Når du nu bor som du gør, ville jeg ikke vælge en hund på 8-9år, da du om få år kan risikere at skulle bære den op.
Hvad der passer racemæssigt til en DP aner jeg ikke, da jeg ikke kender racen så godt, men du kan nok få et par råd herinde.
Held og lykke med dit valg
maj 2007
Nej jeg går ikke med hundene hver for sig, men derfor kan jeg godt træne og aktivere den ene på den ene gåtur og den anden på den anden gåtur. Nu kræver baily så ikke så meget aktivering, jeg træner altid med hende på hjemvejen, men ellers er hun god til at lege med de andre hunde og eller snuse løs. Hun gider ikke apportere osv. Men hun vil gøre ALT for en godbid.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Det var skam ikke for at dømme dig som alenemor (er jeg selv)
Men du går også bare en tid i møde hvor baby kommer til at kræve mere og mere, og jeg tænker at det da i forvejen må være svært at aften/morgen lufte en enkelt hund når du bor helt oppe på 3. Sal
Med et barn der jo skal sove osv
Ville i hvert fald som minimum lige se hvordan hverdagen ser ud når du begynder at skulle ud af døren om morgenen og i skole og aflevere den lille
maj 2007
Jeg har selv haft en blanding af Labrador/dobermann og hun var den skønneste, kærligste og mest hengivne hund. Jeg søger ikke hund med samme aktiveringsniveau som hende.
Så den må godt være større end Baily - Baily elsker store hunde - jo større jo bedre. Selv min venindes gran danoir er hun helt vild med
maj 2007
2 hjerne tænker bedre end 1
maj 2007
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
maj 2007
Men i har begge ret i at vente til skolen er startet og se hvordan hverdagen og overskuddet bliver der.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Som flere skriver til dig her, så er det et forkert grundlag for en anskaffelse af en hund mere, hvis det er for at være selskab for din hund du allerede har... Og ligeledes også som "Legetøj" til din datter!
Jeg kender til en del gadehunde, der virkelig mistrives i lejligheder, og ikke kan være alene, så før du tager en sådan en, skal du virkelig være sikker på din sag... Forestil dig at have haft sin frihed, på gaden et eller andet sted, og så med et blive tvunget til at forholde sig til vores livsform, indespærret i en lejlighed!!??
At anskaffe sig en internathund, er ofte et meget stort arbejde, der kræver RIGTIG MEGET mere af en, end det gør at købe en ny hund, der ikke har været kastet rundt.
Men jeg kan anbefale Dyrenes Beskyttelses internater, enten det i Roskilde eller i Hillerød... Der er der virkelig gjort alt for at de hunde der er der, får den bedst mulige start på livet i deres kommende hjem!
Men du skal først og fremmest vælge at få en hund mere, fordi DU ønsker dig dette... Fordi DU har overskudet til det ekstra arbejde der er forbundet med dette... Fordi DU er klar til at stå med alle de problemer det eventuelt kan medføre... Og ikke blot fordi DU syntes det kunne være sjovt for din anden hund at have selskab, samt at din datter har en at lege med!!
DU skal være indstillet på at ville kæmpe for at få det til at fungere uanset hvilke problemer der så end viser sig undervejs, og ikke blot gør det for sjov, og ender med at sende hunden retur, fordi det skaber flere problemer end glæder til at starte med, som det ofte gør, når hunden anskaffes på et forkert grundlag!!
Så tænk det godt igennem inden du tager næste skridt! Du kan risikere at anskaffe dig så meget mere arbejde, og ikke bare noget der er sjovt!!
maj 2007
Jeg er ude 3-4 gange med Baily og den ene af gangene er 1-1½ time, den anden er ½ time og de andre er 15-20 min. Jeg træner altid med hende på hjemvejen fra den store tur.
De 2 hunde jeg selv har haft, Baily den ene som jeg stadig har og Fie den anden (himmelhund). Fie er omplaceringshund og hun var mildest talt noget af en mundfuld, men efter et helt liv med heste, ved jeg hvad tålmodighed og kærlighed og positiv træning kan gøre. Baily kunne absolut intet da jeg fik hende som 10 mdr. Og hun blev så bange at hun for ud bag toilettet og sad og VIRKELIG rystede over hele kroppen, hvis man pludselig hævede stemmen (hvis jeg blev sur på min computer og sagde "ihh din pisse computer".
Hun ikke spiste maden, hun slugte den nærmest før den var nået ned i hendes madskål osv.
De eneste hunde jeg nogensinde har haft har været omplaceringshunde, ikke fra internater, men fra folk som pludselig ikke kunne ha dem mere og som intet havde gjort for at opdrage dem og give dem en god start på livet.
Jeg har aldrig haft hund - bare for sjovt. Ligesom jeg heller aldrig har haft hest - bare for sjov. Jeg ved udemærket godt at et dyr kan overraske og kræve meget mere - og iøvrigt også pludselig blive meget dyrere end man havde forudset - sådan er det at ha dyr.
Men der er jo altså en grund til at jeg skriver til jer herinde - netop for at hører jeres råd og erfaringer, så NÅR jeg får nr 2 hund, så bliver det en succes oplevelse - uanset hvor hårdt det bliver i starten,
Jeg ved at får jeg hund nr 2. Så bliver mit liv markant anerledes, specielt fordi min mor er allergiker, hun kan tåle Baily men jeg tvivler på at hun vil kunne tåle den nye hund - så det betyder at jeg ikke kan se min familie ligeså ofte. Alle disse ting har jeg med i mine overvejelser. Så igen - det er IKKE en beslutning jeg tager let på, BESTEMT IKKE.....
En roomie tl Baily:)