{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Lære den lille at gø? {{forumTopicSubject}}

Jeg passer hus og en lille hvalp (lille nok til at ha hvalpetænder, men stor nok til at gå med sele), sammen med min røde ko.
Nu gør (vov-vov) min hund jo ikke, kun når hun vil lege eller hun prøver at sige at hun ikke gider at lege. Han er jo bare leg-leg-leg!! Hun gør ikke andet end at gø af ham (hvilket selvf. ikke hjælper). Men nu kom det første legegø fra ham. Jeg vil helst ikke ha at han opsnapper den dårlige vane.

Akila ha fået sit tæppe med herud, som jeg prøver at gøre til hendes "helle" og fjerner ham hvis han begynder at drille. Og ellers lukker jeg dem ud i den store have. Så de kan løbe rundt og få krudtet af.

Andre gode råd?...

En anden ting er at han hopper op i sengen og lægger sig (gjorde han inden jeg kom). Kan jeg gøre noget for at hjælpe ham lidt på vej med at det er nej! Andet end at lukke døren. Eller skal jeg la dem tag den "kamp"?

Hej fra landet!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære den lille at gø?
  • #1   5. maj 2012 Hver gang han hopper på i sengen tager du ham ned og siger nej, (behøver ikke at blive råbt i hovedet, bare med bestemt tone) sådan har vi gjordt med begge hunde det hjalp smiley
    Forstår ikke rigtigt det andet spørgsmål.

• #2   5. maj 2012 mht det med sengen, så synes jeg at hvis du ikke vil have han skal være i din seng, så kan du sagtens lære ham det selvom han ikke lærer det hjemmefra (og omvendt). Basco må gerne være i sengen herhjemme når jeg giver ham lov, hos min ene søster må han altid være i sengen, hos min anden må han absolut ikke. Og det kan han sagtens finde ud af smiley Jeg har brugt samme metode som Enya&Aslan~4ever :

Jeg tror heller ikke helt jeg forstår det første, er det fordi han ikke må gø? Synes selv det er helt ok at de gør når de vil lege, det tror jeg er rigtig svært at stoppe dem i...

• #3   5. maj 2012 Det med sengen er svært. Da jeg jo ikke er i soveværelset hele tiden. Tror bare jeg overlader det til hans ejer. Min egen har jo lært det...

Mht. det første spørgsmål. så er det nok forvirrende fordi gør (vov) og gør (at gøre noget) staves på samme måde. Men jeg prøver at omformulere det...

Min hund og jeg passer min morbror´s gård og deres lille hvalp. Hvalpen vil jo hele tiden lege, men det gider min hund (Akila) ikke. Så hun vov´er højt af ham. Når de leger, leger de fint. Men når Akila bliver træt vov´er hun af ham, og det er jeg bange for at han lære (altså at gø). For han er begyndt at bjæffe når han vil lege og det har han ikke gjort før. Skal jeg bare la Akila gø/sige fra, eller hvordan? Igår blev de lukket ud hver gang hun vov´et af ham. De hjalp at de begge faldt lidt til ro til sidst.
    Idag har ikke været så slemt, da døren ud til har været åben...

Var det mere forståligt? :oS

Kommentér på:
Lære den lille at gø?

Annonce