1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Spiser ikke? Spiser ikke?

Hej, jeg har et problem med min Dansk/Svensk gårdhund Cody (7 måneder). Han vil ikke spise.

Han bliver fodret med Royal Canin Junior (1-10 kg) to gange om dagen, hvor det ca. er 63g hver gang.

Vi har prøvet at gøre maden mere spændende, men det lader ikke til at virke, og Cody bliver kun mindre og mindre aktiv. Han har fuld adgang til vand, og er udover at han ikke spiser, en stærk og sund hund.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser ikke?
  • #1   6. maj 2012 hvor længe har det stået på???

• #2   6. maj 2012 I en uge ca. han spiser lidt, men lader ellers resten være - her i dag, har han f.eks. intet spist - eller måske et par stykker, men så heller ikke mere.

Den mad der er tilbage lige nu, er resten af hans aftensmad fra i går.

• #3   6. maj 2012 jeg havde samme problem, men fandt ud af at det var pga. det var tæver i løbetid.

• #4   6. maj 2012 Måske en bakteri som sidder i munden og bliver taget med ned i maven når din hund spiser, kan ikke huske hvad den hedder men Aiko havde sådan en bakteri han tabt sig et kg på en uge og kunne død af det vis jeg ikke var taget til dyrlægen smiley Bakteri gør så hunden ikke kan optage maden i maven....

• #5   6. maj 2012 Når tæverne her i huset er i løbetid, så spiser vores hanhund faktisk ikke mad, han er også meget urolig og den slags, men vi har jo så også 2 hun hunde i løbetid på en gang.

• #6   6. maj 2012 Gå til dyrlæge.

• #7   6. maj 2012 Hvis han begynder at tabe sig voldsomt så skal I til dyrlæge. Ellers så vil jeg give ham mad den gange i plejer. Lad det stå i ca. 30 min og hvis der er er spist op så fjernes maden og man smider det tilbage i posen. Ved næste måltid skal han kun have det han plejer og ikke resterne fra sidste måltid. Prøv dette og brug ellers maden til trænings sessioner i løbet af dagen.

• #9   6. maj 2012 Gå til dyrlæge ogfå,forhåbentlig,at vide at der ikke er noget galt,istedet for bare at læne dig op ad at det nok er de løbske tæver.

• #11   6. maj 2012 Nej, men her til aften spiste han da en halv portion af hans mad - måske han bare ikke har været rigtig sulten her de sidste par dage.

Tæver kan udelukkes, da der kun er to tæver i hele byen, og de er i hvert fald ikke i løbetid - og de bor heller ikke ved os.

Han er ikke så aktiv lige nu, og når han er DSG og 7 måneder, burde han have energi som bare pokker.

• #13   7. maj 2012 Mærkeligt nok, er han begyndt at spise igen - måske han har haft en reaktion på loppekur eller noget? Han er i hvert fald 'normal' igen ;D

• #15   7. maj 2012 Åh ja.. Han har lige været til hundetræning, i en time fra 19-20 (han er ret smadret nu, da han har før det, havde rendt rundt udenfor i 2-3 timer) smiley

Kommentér på:
Spiser ikke?

Annonce