6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
specel foder til småtspisende hund specel foder til småtspisende hund
jeg har kæmpe problemer med at få vægt på måsen.
han spisr næsten ingenn ting - det går langsomt og selvom jeg forsøger at give ham flere gange om dagen for at få lidt ekstra i ham. men han er stadig ræd mager.
jeg har forsøgt mig md speciel foder fra royal - og han får A/D i hver dsg. også lammefedt har jeg prøvet men jeg har helt vildt svært ved at skaffe det pt.
nogen der har andre ideer til hvad jeg kan gøre.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Min Sheltie på 14 år har aldrig tømt madskålen, og han har været meget småt spisende..Har skiftet til forskellige mærker, og ikke engang ziwipeak har været spændende nok.. indtil jeg for 7-8 måneder siden skiftede til Flatazor, DET er et kæmpehit, og for første gang i 14 år spiser min lille hund op, og forlader ikke skålen før han har spist det hele.
Har 2 kollegaer der har fået deres småtspisene cavallier hanner til at tage på, og spise op med Flatazor, så måske det også hjælper på din lille måsen?
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Min gamle hund var også absolut småtspisende og de to fodertyper han så bedst ud på var helt klart olivers og arion som han havde ståede så han selv kunne regulere, han spiste næsten hvad han burde og var stadig slank og musklet, men ikke tynd. Det han fungerede dårligst på var vetcur fra gourmix, han ville ikke rigtig spise når der blev serveret (denne type foder er opbygget så der skal fodres morgen og aften i afmålte portioner) og han blev meget afpillet samt tynd at se på.
Det samme med lille Flora, hun får arion og bestemmer selv sin mængde, hun er også slank men ikke tynd.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
så købte jeg noget løsfrosset kallun og lagde lidt i skålen sammen med fodret, nu spiser hun op stort set hver gang og har taget fint på - faktisk så meget at jeg skal til at holde øje med hvor meget hun får
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
pia. han er ikke en skinny model. han er disideret undervægtig. med hans størrels burde hans vægt ligge et sted imellem 4000 - 4200 gram. men han vejer kun 3500 gram. det er meget for lidt på sådan en lille hund. og man ikke ikke kun tælle ribben - men også ryghvivler - hofteben - nakkehvivler osv. jeg har ikke fede hunde her i huset. da jeg som dig mener folk ofte har små fede julegrise vraltende rundt.
han er gået så langt ned i foderindtag at han faktisk er mæt efter 10 - 20 gram tørfoder. og nogle dage gider han slet ikke spise. jeg er normalt meget kontant omkring det med foder. æd eller sult. dog har jeg aldrig være det med måsen da han altid har været småt spisende. selv som hvalp var han en sæk med ben i. slet ikke lækker hvalpefed.
jeg har altid haft 3 -4 forskellige varianter stående til ham som vi har skiftet imellem. men lige lidt har det hjulpet.
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Det nytter ikke her.. Hun spiser da, men det er ALT for lidt, så hun har også tabt sig og hun er en hund i voksealderen, så den går ikke..
Jeg er så lige startet med at blandet en smule vådfoder op med hendes tørfoder og det er et hit.. Min plan er at købe en masse forskelligt vådfoder, så vi hele tiden kan skifte smag..
Det der med at skifte tørfoder har vi også prøvet.. Det nye er interessant i en 3-4 dage, og så er det ikke sjovt mere..
specel foder til småtspisende hund