{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Kiki gør - usikker?! {{forumTopicSubject}}

Min "gamle" tøs Kiki (6,5 år), blev for en måneds tid siden overfaldet af en lille terrier, da vi var ude og gå tur.. Der skete intet alvorligt, da jeg fik sparket kræet væk - men den nåede at sidde i nakken på hende.. Kiki er en Amstaff og skal derfor have mundkurv på, så hun var fuldstændig hjælpeløs da det skete.. smiley

Efter episoden er hun blevet meget usikker, og hun gøer af alt og alle når vi går tur, især om aftenen.. smiley Hvordan pokker træner jeg hende, så hun bliver glad for at gå tur igen?
Gode råd modtages meget gerne...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kiki gør - usikker?!
  • #1   10. maj 2012 Har samme problem men det går fremad med min bare kun med andre fremmede hunde :o))

Jeg acceptere hans grænser og søre for at være imellem ham og hunden også bruger jeg en masse kontakt. Hvis der kommer en hund vi skal passeger vender jeg om og går tilbage igen hvor jeg sørger for at han går foran mig hvis de går bag os.

Ud over det har jeg godbider, legetøj og klikker med til at belønne ham :o))

HUSK ikke at råbe eller skilde ud eller på nogen måde blive nervøs. Hvis at DU har styr på situationen :o)

Spørg gerne hvis der er mere?? :o))

Og hvor var det dog bare træls. Synes også det er uretfærdigt med den hundelov og din hund har jo bestemt ikke haft nogen chance for at gøre noget med en mundkurv på, øv :o(

• #2   10. maj 2012 En ting er at hun gøer af andre hunde.. Men det er også mennesker uden hund, børn, cykler, skilte - ja ALT faktisk smiley Det er så tydeligt at mærke at hun slet ikke syntes det er sjovt at gå tur mere, fordi hun er så usikker smiley

• #3   10. maj 2012 Så må du jo gøre det med alt det hun bliver bange for også træn en masse kontakt med hende.

Og synes også det ville være en god ide at lære hende klikker træning da det hjælper rigtig rigtig meget. Så ros når hun ser på dig eller går pænt med igen hvis hun begynder at stoppe op for at reagere på noget omkring hende.

Også forsøg at finde hendes grænse også holde den.

Synes det er meget svært at side og forklare ved skrift.

• #4   10. maj 2012 Maria, er du sikker på at du ikke selv er en lille smule usikker når i er ude og gå, for er du det så mærker Kiki det med det samme og derfor vil hun opføre sig nøjagtigt som du beskriver..
    Husk at hunde lever i nuet de tænker ikke på at hov her skete der det og det forrige torsdag el.lignede.
    Men går du og tænker det eller "bare der ikke sker noget ubehageligt" så går dine tanker direkte gennem snoren lige ned i hunden som så blir "umulig/bange/utryg".
    Det er som regel mennesket der skal omregistreres efter en dårlig oplevelse.
    Når i skal ud i aften så prøv at gå og tænk, jeg er Super Woman INGEN kan gøre os noget for så sparker vi røv. ;o) og så se om det ikke går meget bedre, men du må ikke tænke en eneste dårlig tanke på hele turen..OK ? ;o)) Du/ I kan godt..

• #5   10. maj 2012 Jeg syntes ikke jeg er nervøs, har nemlig tænkt rigtig meget over om det var min usikkerhed hun kunne mærke.. smiley Men vil da gøre mig endnu mere umage..

Min første tanke var, at have lommen fuld af godbidder - og så spørge dem vi passerer om de vil give hende en kiks, så hun forbinder det med noget godt.. Men folk er skide bange for hende, når hun står med mundkurven på og gøer.. smiley

• #6   10. maj 2012 Det hele går ud på at du skal være så afslappet som du kan blive "uden at falde sammen" ;o)) men ta en dyyyb indånding og slap af når i går ud, og så går du som om i ejer hele verden, mister du fokus et øjeblik så stopper du op og tar en dyb indånding igen så du føler dig afslappet..godbidderne er slet ikke en dårlig idè for hver gang Kiki ignorere noget så falder der en godbid, du kan måske også bruge duften til at få hende til at ignorer ting som før har kørt hende lidt op.
    Det skader ihvertfald ikke at prøve.
    Held og Lykke med jeres aftenstur :o)

Kommentér på:
Kiki gør - usikker?!

Annonce