aaarg det er bare ikke min dag idag.. {{forumTopicSubject}}
Prøvede at klippe Tysons bagerste ulveklo men fik lige fat og så rykkede han den til sig. så nu hvis jeg prøver at klippe den piver han og bider mig, det er første gang jeg gør det selv, han har altid været ved dyrlægen og få det gjordt men sidste gang var de blevet for lange så der klippede hun de 2 bagerste hvor han var i fuld nakose og fik dem brændt pga blodåren var vokset med ud i neglen.
Men det jeg ville høre om nu er at det ser lidt hvidt ud, pga jeg ikke klippede ordentligt pga han trak den til sig.
er det for risikabelt at være 2 mennesker til det nu ? fordi han er godt nok ikke vild med det :)?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Jeg er ikke enig. Med en smulle mad og lidt ros, mixet med nogen tålmodighed, sidder Vaks nu helt stille, mens jeg klipper hans negle.
Du skal nok starte med at vænne ham til, at holder hans poter og kigger på hans negle. Prøv at så vænne ham til at have saksen i nærheden. Snuser han til den, så er det godbid, for nysgerrighed er godt.
Så, uden at klippe, tag saksen ned til hans negl, og accepterer han det, så godbid. Gør han ikke, så start forfra.
Det de fleste hunde er bange for, ved at få klippet negle, er faktisk klikket .. For det gør ikke ondt på dem.
jun 2009
jun 2009
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 30
.
jeg kan godt holde hans ulvekløer foran men ikke bagved
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Vi er altid to om vores - det er små hunde. Den ene holder, nusser, giver godbidder, mens den anden så i fred og ro kan klippe neglene.
Men ja, de skal vænnes til det.
Ham vi har haft fra hvalp, ham holdte vi for øjnene i starten (jaja han er lidt dum), så kunne han ikke se, hvad der blev gjort. I dag sidder han bare og følger med.
Den anden var 2 år, da vi fik ham og havde kun fået klippet negle 2 gange ved dyrlægen - fuldt bedøvet. Han træner vi stadig. Kæresten holder samtidig med, at han roser og fodre ham med godbidder konstant. Det betyder, jeg kan nå at klippe, og det bliver bedre for hver gang.
jun 2009
- Det kan jo også være godt som godbidder
Og igen.. det handler om tilvænning. Har også svært ved det på Vaks, når det er bagved, men han vænner sig mere og mere til, at det ikke er farligt ^^
Og så længe man selv er rolig, så går det hele meget bedre
jan 2012
så må vi prøve, godtnok vejer han kun 36 kg men han er eddername stærk i forhold til min mors schæfer som ligner en hel løve
jun 2009
- Han kan da umuligt være nem at holde, lol.
Vaks vejer 4½, hahaha xD Han er nok på størrelse med din hunds hoved
jan 2012
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
Nej vel!
Han må have beroligende ved dyrlægen og så må de ordne det
apr 2008
Der er jo ingen, som siger det er tvangsholdning der tales om!
Men hvis der sidder en, som fodre med godbidder konstant, roser og afleder hundens opmærksomhed, mens den anden klipper. Ja, så ser jeg da bestemt det som bedre træning end at lade den få beroligende hos dyrlægen.
Og det er da muligt, at der de første mange gange ikke bliver klippet nogle negle, men at man bare får lov at holde i poterne. Det er de småskridt fremaf der tæller.
okt 2008
Så det nytter ikke at være 2 lige nu.
Måske det gør med meget træning, men hvis hunden bider og snapper ud er man altså gået over stregen og hundes angst er forstærket.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 692
Hvis den ene som sagt giver godbidder og roser og den anden holder pote ( ikke klipper, men bare holder poten) så kan jeg da virkelig ikke se at det skulle være bedre at tage den til dr. dyr.. ???
apr 2008
Det er nøjagtig også sådan jeg ser det.
okt 2008
og ligeså stille bygge på.
apr 2008
Det kunne jo netop være en fordel at man så er 2.
For så kan hunden guffes imens, den bliver berørt.
Sådan at den ikke først bliver belønnet, når der er rørt, men mens der røres.
okt 2008
Jeg skrev også det ikke nyttede at være 2 ligenu, hvis tilliden var brudt.
Så skal man starte forfra og måske ikke liiige nu efter en dårlig oplevele.
Men det er jo bare mig der vil gøre sådan ;O))
apr 2008
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 692
Hvis du venter en dag eller 2 så risikerer du (ikke at det SKER), men du risikere at angsten har sat sig, så det bliver en ENDNU større opgave at få genopbygget tilliden..
Min hund blev angrebet af at rotte... Der skete heldigvis intet, men samme dag tog jeg hende med i hundeskoven og lod hende hilse på en masse store hunde.. I starten var hun MEGET utryg og gemte sig bag mig hele tiden, men til sidst rendte hun rundt og legede med en Schæfer.. Siden da har hun aldrig haft angst for store hunde.. Men havde jeg ventet, så havde angsten HELT sikkert nået at sætte sig, det ku jeg jo se, bare vi kom over i hundeskoven nogle timer efter overfaldet..
Men vi alle har jo forskellige opfattelser af hvad der er bedst og mest optimalt
aaarg det er bare ikke min dag idag..