Kan man Barfé sig ud af alt Kan man Barfé sig ud af alt
Ja det er så mit spørgsmål
Havde sendt mine forældre i byen efter nogle natur piller til Fie.
De kommer op til disken med bøtten og ekspedienten spørger så om hunden har allergi, nej er svaret, det til hendes led da hun er lidt stivbenet.
Så bliver der spurgt om hun får tørfoder og det gør hun, så kommer der ellers en forelæsning om at det er derfor hun er stiv i ledene (det er nu kun et led), og han forsætter sin "enetale" med at fortælle om alt det Barf kan holde borte og giver vi hunden dette foder ville alt andet tilskud være overflødigt.
Han spørger ikke en eneste gang indtil hvorfor hunden egenligt er stiv i den ene led (arv-væv efter en operation)
Nu har jeg jo så også læst en del indlæg herinde om barf og synes det er fedt når folk går ind for en sag helhjertet;-)
Men stadig stiller jeg mig meget skeptisk overfor om det egenligt kan kurere arv-væv og disse stive led som han sagde.
Lad mig høre jeres meninger
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg kan godt forstå at du er skeptisk, René for barf-folk (ikke generalisere, Mie!) har en tendens til at tale overordentlig varmt for deres sag og jeg har hørt og læst udtaleleser der virkelig skal tages med et gran salt.
Jeg har hørt påståelser som kurering af allergi, HD der forsvinder ved et foderskift og lign. og det er selvfølgelig ikke i nærheden af sandheden.
Sandheden er derimod at gener (allergi, HD og lign) kan formindskes ved at fodre med barf hvor alle vitamin og mineralkilder kommer fra frisk kød og grønt og ikke i form af tilskud i tørfoderprodukter, piller og medicin.
Min allergihund er blevet symptomfri på barf, har fået mere energi, er flottere og sundere at se på, så for eget vedkommende er jeg vældigt begejstret med er samtidig bevidst om at jeg stadig har en (potentielt) syg hund der skal have særlige hensyn, og det på trods af barf-fodring...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Nej jeg regnede heller ikke med det kunne kurere arv-væv *S*
Det der undrede mig allermest var nemlig at han ikke spurgte ind til alt med hunden inden "enetalen" begyndte.
Samtidigt har jeg lidt svært ved at tage det helt seriøst, når samme forretning stort set fører samtlige "anerkendte" tørkost mærker....
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
Som Marie siger, så nej.. Du kan ikke barfe dig ud af alt.
Luna bliver barfet, men det var kun fordi, jeg ikke rigtig vidste, hvad jeg ellers skulle gøre. Og heldigvis har det så hjulpet på Luna (men med lidt nedture ind imellem).. Men det er jo ikke ens betydende med at det hjælper på alle andre hunde og deres diverse problemer
Marie, jeg har lige et spørgsmål tl det med rejerne: Luna har ikke ledproblemer, men ville det være en god ide at putte rejer med skal i hendes grøntmix? som forebyggelse eller noget?
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
jeg elsker din indlæg
kort og kontant og meget meget forståeligt
vil meget gerne snakke med dig ang. BARF, da jeg selv gerne vil have mine over på det
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
det du skrev her:
Som Marie siger, så kan man naturligvis ikke barfe sig ud af alle problemer!
Jeg kan godt forstå at du er skeptisk, René for barf-folk (ikke generalisere, Mie!) har en tendens til at tale overordentlig varmt for deres sag og jeg har hørt og læst udtaleleser der virkelig skal tages med et gran salt.
-------------------------------------------------------
Det er også min umiddelbare opfattelse af en del af barf folket og det synes jeg faktisk er synd:-(
Men nu er min nysgerrighed omrking denne fodermåde endnu engang vakt til live *G*, så måske jeg skulle prøve at sætte mig ind i det en dag, ved hjælp af folk som kan se "realistisk" på tingene.
jan 2006
min weekend består desværre i at hvalpesikre mit hjem, fik ikke sikret det nok da Vodka kom hjem, og det lærte jeg ret hurtigt *GGG*
alt røg ud af reolerne og ud på gulvet, og alt blev væltet ned fra bordet
det orker jeg ikke igen
jan 2005
Nej hun er kun 3 år.. Vi bor på 1. sal, så hun går på trapper hver dag.. Hun bliver ikke brugt ekstremt meget, men får da nogle timers motion hver dag.. og lidt ekstra i weekenden.. Især om søndagen, hvor vi er til hundetræf.
jan 2005
Jamen så venter vi da.. Tak:-)
jan 2006
jeps antipiratgruppen kan bare komme og sige jeg har hentet min musik ulovligt, jeg har en hel sæk med ødelagte cd´er som bevis på at jeg engang har haft den cd *GGG*
Vodka kan åbenbart ikke lide musik, surt når jeg arbejder på et spillested
(nå nej, jeg har jo haft sidste dag i dag, nå men jeg er jo stadig frivillig), men han kommer tit med derned og ser på lydprøver og hygger med musikerne
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 20
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Men mener helt klart det er meget bedre end tørfoder!
Kan man Barfé sig ud af alt