{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

30cm høje hunde tror de bestemmer over rottweiler? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hunde på omkring de 25-30 cm. Det er en Jack Russel Terrier og en Blanding mellem en Jack Russel Terrier og en Dansk/Svensk Gårdhund.
Når jeg er ude at gå med mine hunde og vi møder en anden hund, rejser min "Vallak" hårene på ryggen og de bliver fuldstændig gule. Han visser sin tænder og knurere og gør. Min tæve gør det samme.
De gør alt for at slippe ud af halsbåndet og selen.
Jeg er bange for at de en dag vil få igen fordi de er sådan over for andre hunde. Jeg ville også ønske at jeg sagtens kunne tage mine hunde over til min venindes hund så de kunne lege, men det er lidt svært når de gør som de gør...
Hvad skal jeg gøre? smiley Kan jeg træne dem til ikke at være som de er når vi møder andre hunde?

-Mia E

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  30cm høje hunde tror de bestemmer over rottweiler?
  • #1   13. maj 2012 Din vallak?? Er det ikke lidt farligt at have heste og hunde sammen på den måde?

• #2   13. maj 2012 Jeg tror det er hendes kastrat hun kalder for vallak smiley

• #3   13. maj 2012 Tinna
    Det skal forståes som om han er en vallak. Han er en kasteret hans hund så jeg vil ikke kalde ham en hanhund, men ved ikke hvad jeg skal kalde ham ud over "Vallak" xD

• #4   13. maj 2012 Det ved jeg. Men det hedder ikke en Vallak når hun taler om en hund - men en kasteret hanhund.

• #5   13. maj 2012 han er da stadig en hanhund selvom han er kastereret
    men ellers kan du skrive hankastrat

• #6   13. maj 2012 Det var jo derfor jeg skrevet "Vallak" Med de der ting ting dimser oppe i hjørnet.

• #7   13. maj 2012 Mia: Uanset om der er gåseøjne omkring, bliver en hund aldrig til en hest og derfor aldrig til en vallak. Synes det er super træls når man smider hesteudtryk over på andre dyr. Du vidste jo godt at din hund var en kastreret hanhund smiley

• #9   13. maj 2012 Camilla Bianca R
    Jeg ser de andre hunde og går den anden vej for at gå væk fra dem.
    Når de så begynder på at det der "Pis" tager jeg dem i den helt korte snor. Siger nej til dem og hiver lidt i dem.
    Min kasteret hanhund (Spot) Hoster og hoster og jeg tager det altid som en undskyldning for at komme fri, og min tæve (Zille) gør bare.

• #11   13. maj 2012 Camilla
    Tak smiley Der er så det problem at, der er tre hunde der leger sammen lige nu i den have ved siden af så det er lidt svært at spørge... :$
    Det er en rottweiler, Golden retriver og en sort labrador. De gør alle sammen og forfærdeligt meget af hinanden og Spor og Zille...

• #12   13. maj 2012 De er med garanti bange og usikre, det er nok startet hos den ene også smittet af på den anden. Hvordan reagere du selv når du møder andre hunde?

Har selv haft problemet med min det er dog blevet meget bedre og han var heller ikke så voldsom og agressiv som du beskriver dine.

Jeg respektere min hunds grænse og når han bliver nervøs vender vi om. Jeg sørger fr at afbrøde situationen før den bryder ud og bruger legetøj, godbider og klikker til at rose ham g holde hans opmærksomhed. Desuden har jeg trænet rigtig rigtig meget kontakt og begynder han at gå og være opmærksom på noget andet stopper jeg op og får ham til at have fokus på mig igen.

Hvad laver du med dem i hverdagen?? Kan de være understimuleret??

Og jeg ville bestemt ikke smide dem over til naboen og lege med de 3 store hunde, det kan blive en meget voldsom oplevelse for dem og kan ende galt når de virker så agressive.

• #13   13. maj 2012 Agnete
    Når jeg møder andre hunde vender jeg som regel bare om så hundene ikke ligger mærke til dem. Jeg bliver på ingen måde bange eller usikker. Jeg bliver bare mere bestemt over for dem.
    I hverdagen? Leger ,snakker, hygger og træner lidt spring, pote og øver i at kravle. Ikke rigtigt andet...

• #14   13. maj 2012 Beklager lidt mit måske lidt øv indlæg..

men du er 12 år gammel, og hundene opfører sig på en måde som slet ikke er acceptabel! Det er ikke et ansvar du skal tage! Det er dine forældre!

• #15   13. maj 2012 Du må på ingen måde begynde at råbe eller skilde ud eller rygge/hive i dem så bliver det bare være.

Kan det ske at de ikke laver nok dagligt?? :o)

• #16   13. maj 2012 Og ja hov hvis du "kun" er tolv er det dine forældre som skal tage ansvaret for hundene og gøre noget ved problemet

• #17   13. maj 2012 Hm.. tænker lidt, at for det første, så skal dine forældre træne hundene. Ikke dig.

- Vaks har godt nok ikke været så aggressiv, som du beskriver, men jeg går bare forbi hundene. Jeg har lært ham, at han skal fokusere på noget andet, og jeg ignorerer selv hunden.
    begynder han at gø, så hiver jeg ham videre, og ignorer adfærden.
    Til sidst fatter han, at det ikke kan betale sig.

• #18   13. maj 2012 Det skal siges at mine forældre er ligeglad med at de gør! De gider ikke gøre noget ved det. De hiver bare i dem. Hver gang jeg spørger om vi ikke nok skal træne dem i at være sødere over for andre hunde bliver de pisse sure på mig!
    Og hvis jeg ikke hiver i dem bider de altså den anden hund! Det eller jeg hiver i dem?
    Og så er jeg jo så ansvarlig at jeg har lært min tæve alt muligt som mine forældre aldrig har tænkt på at lære dem og aldrig har kunne lære dem.

• #19   13. maj 2012 Hvis det er som du siger at de angriber ville jeg klart finde en adfærdsbehandler som kan hjælpe inden det går fuldstændig galt og de angriber en anden hund.

Men nej er ikke nemt når dine forældre ikke har tænkt de vil gøre nget ved det

• #20   13. maj 2012 Jeg er stort set den eneste i min familie der tager mine hunde seriøst...
    Så det kan være svært ja....

• #21   13. maj 2012 Får folk generelt det forkerte ben ud af sengen herinde? smiley TS er 12år gammel, klap lige ´hesten´... smiley

• #22   13. maj 2012 Tror bare ikke du kan gøre så meget ved det hvis dine forældre reagere som du siger

Kommentér på:
30cm høje hunde tror de bestemmer over rottweiler?

Annonce