{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Gratis afdragsordning af dyrlægeregninger {{forumTopicSubject}}

I bladet *Dyrlægen* fra april 2012 læste jeg i en artikel om, at for få forsikrer deres kæledyr, at <b>Odense Dyrehospital</b> har taget konsekvensen af de manglende forsikringer ved at tilbyde en afdragsordning for på den måde at hjælpe dem, der ikke har råd til behandling af deres kæledyr.

De har gjort det i erkendelse af, at der er nogle dyre operationer, som folk ikke umiddelbart har råd til og derfor ellers vil være nødsaget til at få aflivet deres dyr.

<b>Pengene skal betales i løbet af 10-36 måneder og ordningen er rente-, gebyr- og udbetalingsfri.</b>
(Klinikken har derfor et kurstab på ordningen, som er lavet i samarbejde med Nordia Finans).

Siden afdragsordningen blev indført i januar, har der været omtrent en klient om dagen, der har benyttet sig til tilbuddet.
Beløbsstørrelserne har været på mellem 2.000 og 20.000 kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gratis afdragsordning af dyrlægeregninger
  • #2   17. maj 2012 Super ! smiley

• #3   17. maj 2012 Godt tiltag, eller hvad man skal sige.....

Så må man bare ikke håbe det koster dem alt for meget, for det er jo grunden til flere stoppede med det, nemlig at folk "glemte" at betale...

Det kan undre mig man ikke ved at der findes sygeforsikring til dyr, man glemmer jo heller ikke lige at forsikre bilen eller huset......

• #4   17. maj 2012 Rene: tror ikke folk glemmer at forsikre dem, tror Folk bliver afskrækket over at man selv skal ligge pengene ud.. Så tror jeg folk (desværre og dumt!) vælger at lade være med at forsikre..

• #5   17. maj 2012 Det burde være lovpligtigt at sygeforsikre sine dyr. Dem der vælger at lade være, må selv hænge på regningen, efter min mening. Man kan ikke få i både pose og sæk.

• #6   17. maj 2012 Når det gennem nordea finans er det sikkert lige som hos profil optik, man laver aftalen gennem nordeafinans- det vil sige at man skylder beløbet tl nordea finans men nordea finans giver dyrlægen pengene sådan at de ikke mister noget, og betaler man så ikke sine afdrag til nordea finans- så det ikke dyrlægen der mister noget, men nordea- som så kan sætte advokat osv på.
    Det er en fantastisk ordning som vi har benyttet os af hos profil optik fordi det uden renter og omkostninger...

• #7   17. maj 2012 -René min bankrådgiver vidste ikk der var noget der hed en sygeforsikring feks. han synes det var en meget dyr hundeforsikring jeg havde- da jeg så sagde det var med sygeforsikring kikkede han spørgende for det kendte han ikke til...
    og det har jeg oplevet flere slet ikke gør.. De ringer bar og får en hundeforsikring på deres hund...

• #8   17. maj 2012 Det kan undre mig man den dag idag man ikke ved det findes, vi har internet osv....

Hvis man bare sætter sig en lille smule ind i det, så kan man ikke undgå at se, det bliver tilbudt rundt omkring.

• #9   17. maj 2012 Nu er det jo ikke alle der bruger internettet ret meget...
    Da jeg fik Tulle anede jeg intet og noget, jeg havde googlet en masse ting om opdragelse og hvad man skulle gøre osv med hvalpen, men jeg anede feks ikk der fandtes hunde forums osv...

Det jo ikke alle der har hver sin computer og internet hjemme osv, selvom vi tænker det normalt så der heldigvis stadig nogle der har et fantastisk liv hvor de ikk spilder flere timer om dagen på computeren tihihi smiley

• #10   17. maj 2012 God ide , jeg forstår dog ikke at man ikke vælger at direkt regulerer, det gør man i Sverige på de fleste større klinikker.
    Det foregår på den måde at man når man tager til dyrlægen medtager sin forsikring og udfylder en let formular og når man er færdig og skal betale faxer el mailer dyrlægen eller kontor damen denne formular med regningen til forsikringen, ca 30 min efter de godkendelsen retur og man betaler sin del ( selvrisiko og rest beløb) resten får dyrlægen direkte af forsikringen, så man behøver aldrig selv lægge pengene ud ej heller lave lange skadesanmeldelser. Det burde man kunne i DK også.

• #11   17. maj 2012 Nær men langt de fleste kan lynhurtigt finde den billigste pris på deres tv, eller komme ind på facebook , eller deres mail......

Jeg tror personligt at rigtig mange vælger at spare de penge, fordi de mener at en evt. regning klarer de bare, hvis den skulle komme.

Mange bliver overrasket over hvor hurtigt det kan koste 8000-15000 hos dyrlægen hvis skaden er ude

• #13   17. maj 2012 Allergisk, ja det kan du have ret i , men ofte kan landdyrlægerne ikke udføre store operationer og jeg foretrækker at bruge samme dyrlæge så hvis uheldet er ude så kender jeg dyrlægen i forvejen, og på de større klinikker har de oftes råd til at vidreuddanne dyrlægerne. Derfor vælger jeg dyrlæge ud fra den kompetanse hele klinikken (de kan sparre med hinanden )og den er større end hvad en dyrlæge har.

• #14   17. maj 2012 Til småting bruger jeg altid vores landdyrlæger, det er noget billigere - er det noget mere alvorligt eller noget der kræver specialudstyr, så tager vi ind til byen.

• #15   17. maj 2012 M.I. Jeg bruger altid de samme smådyrs- dyrlæger til mine katte og hunde. De har langt større erfaring end en landdyrlæge og kan derfor fange nogle ting i opløbet ved den almene undersøgelse ifm. vaccinationer.

• #16   17. maj 2012 Vi har fravalgt sygeforsikring. Med tre hunde ville det årligt bliver over 3000,- Ved at lægge dem til side, så bliver der råd til ret så pæne dyrlægeregninger.

• #17   17. maj 2012 *Natravnen*: Nu er det ikke min erfaring at smådyrsdyrlægerne er bedre til at fange noget i opløbet end jeg selv er, snarere tværtimod, jeg har flere gange skulle insistere på undersøgelse og behandling hvor de enten ikke mente det var nødvendigt eller at der var noget galt, og hvor jeg hver gang har haft ret og hvor det hver gang har været noget meget alvorligt.

Men det kommer selvfølgelig også an på ens baggrund. Jeg har en naturvidenskabelig uddannelse, så har nok bedre forudsætninger for at genkende symptomer eller lægge mærke til at der er noget galt end gennemsnitshundeejeren. Så for mig er det mest logiske at benytte landdyrlægerne til vaccinationer, ormekure og generelle sundhedstjek og så smådyrsdyrlægerne i byen hvis der er problemer. For andre er det så måske ikke den bedste løsning.

• #18   17. maj 2012 ... og så mener jeg iøvrigt at vi kæledyrsejere som regel er ret gode til at se om der er noget galt, ikke på grund af vores faglige viden, men fordi vi kender dyret ud og ind, og lægger mærke til små ændringer i adfærd, bevægelse, aktivitetsniveau osv. Noget som dyrlægen ikke har en chance for at opfange.

• #19   17. maj 2012 M.I. Ved nærmere eftertanke har du i store træk helt ret, men - som du selv er inde på - er det også et spørgsmål om viden og erfaring hos den enkelte dyreejer, og igen også et spørgsmål om, hvor meget man i det daglige "noterer sig i baghovedet".
    Nogle har skyklapper på, når det gælder egne dyr.

• #20   18. maj 2012 Vores dyrlæges holdning er, at det er ejeren der kender hunden bedst, så hvis ejeren mener hunden opfører sig anderledes, så kan den se nok så rask ud i dyrlægens øjne, det bliver taget alvorligt og undersøgt.

• #22   18. maj 2012 Igår så jeg en tv-reklame for sygeforsikring....

• #23   18. maj 2012 Nok nødvendigt at de laver den ordning eftersom de vist også er byens dyreste sted....

Kommentér på:
Gratis afdragsordning af dyrlægeregninger

Annonce