{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Kasteration godt eller dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen kunne godt tænke mig at høre både godt og dårligt fra jer der har hunde der er blevet kastreret. Har en hund på 1 år og 3 måneder vi har kæmpet med en del han er rigtig lærenem men stadig rigtig meget arbejde i han har det man nok kalder damp.
Vi overvejer at få ham kastreret allerede. Vi overvejer at prøve sådan en sprøjte der vare 1/2 år mener jeg den gør, inden vi får det gjort rigtig og se hans reaktion. Nogen der har erfaringer med dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration godt eller dårligt
  • #2   17. maj 2012 Synes det er en rigtig god idé at i evt. starter med at få ham kemisk kastreret... På den måde kan i jo se om han reagerer hensigsmæssigt på en kastration.
    I skal bare ikke glemme at en kastration ikke er et vidundermiddel... Hunden skal stadig trænes og arbejdes med... Hvis jeres hund har "damp" kunne det jo være grundet forkert stimulering eller under/overstimulering.


  • #3   17. maj 2012 Vi har haft en hunde adfærds psykolog på ham/ os og jeg træner ham og han kan rigtig meget som sagt en lærenem hund. Problemerne ligger i han har så meget energi og han så snart der sker det mindste helt oppe at køre hvor han ikke er til at styre. Vi træner hver dag med ham. Alle der ser vores hund har en kommentar og det er at de aldrig ville kunne holde sådan en hund ud fordi han bare er så glad og overgiret. Vi har en plan om træning stimulering og ture så han værken får for lidt eller for meget stimulering. Adfærds psykologen sagde selv at han var noget af en energi bombe. Vi træner stadig men vores problem ligger i at vi ikke kan få ham passet nogen steder og der er ikke mange der kan lide ham sådan som han er. Han er på ingen måde agressiv han er bare rigtig glad. Som sagt er det også for hans egen skyld for synes det er synd at han bliver sådan og ville håbe han kunne være mere rolig for at få det bedre kan ikke forestille mig at det er sjovt at være sådan. Skal også siges at han har ændret sig efter alt det træning vi laver men vi har meget langt vej endnu.

  • #4   17. maj 2012 Med det du siger, ville jeg aldrig vælge at kasterere.. Kan ikke se hvorfor det skulle hjælpe.. Men mere finde den rigtige stimulering og den rigtige træning.. For min hund ville man også sige har damp, men jeg kan styre det.. Så det er mere om hvordan i som hundeejere lærer at styre dette..

    Husk det er okay at sige noget til hunden.. Jeg har ofte set at folk siger nej til deres hunde, men med en lys stemme, så det ikke har nogen betydning..

    Men en kastration? Det tror jeg bestemt ikke vil hjælpe!


  • #5   17. maj 2012 Okay jamen vi er i gang med alt det træning som vi får får lært. Men tænkte bare om det ville hjælpe ham synes det er synd for ham at han ikke kan styrre det og ikke kan få ro på sig selv og tænkte det måske ville hjælpe.

  • #6   17. maj 2012 Det hjælper ikke på energi..

    I skal lære hunden at være i ro.. Alle hunde skal lære at kunne være i ro. Og det kan de sagtens..


  • #7   17. maj 2012 Kastration skal være en beslutning der er velovervejet og gennemtænkt for man ved aldrig hvilken hund man får bagefter.

  • Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #8   17. maj 2012 Simpel filosofi:
    Skal i avle på ham? Hvis ikke, så bare af med bollerne.

    Louis havde vi i 3 dage, før han blev kastreret (vi fik ham som problemhund). Det tog 16-18 dage før hormonerne var ude af kroppen, og derefter faldt han helt til ro. Før det var han nærmest uregerelig og fór rundt på vægge og lofter, bed i alt og var generelt bare umulig. Dengang var han 7 mdr., nu er han knap 11 mdr., og vi har på intet tidspunkt fortrudt.


  • #9   17. maj 2012 jens f

    ja gid det var så simpelt..
    I kunne have risikeret at få en endnu mere forstyrret hund..

    Min mors hund fik det værre af at blive kastereret og endte med at blive aflivet. Den skulle have beholdt bollerne!


  • #10   17. maj 2012 Jeg fortryder at min hund blev rigtig kastreret og ikke bare medicinsk kastreret.

  • #11   17. maj 2012 ja der kan man bare se. hmm det blev ikke en nemmere beslutning. dette er ikke kun for min skyld men også for hans egen han hjerte gallopere jo afsted så ofte at det bestemt ikke kan være sundt, vi træner bestem med ham men tænkte bare at det måske var en mulighed for at få lidt mere styr på det hele mens vi træner men det er jo både og. pyha tak for jeres svar selvom jeg kke blev mere sikker på mit valg smiley

  • #12   17. maj 2012 I første omgang vil mit forslag være, at de medicinsk kastrere ham, ser hvordan det går og udfra dette tager den endelige beslutning senere - ikke kastration/fuld kastration.

  • #13   17. maj 2012 Det var ikke for at være de's med dig, der skulle stå du smiley

  • #14   17. maj 2012 problemet ligger også i at jeg er den eneste der kan holde ham ud når han bliver sådan familie og besøgende magter ham bare ikke og jeg kan bare ikke komme i kontakt med ham når vi får gæster eller skal på besøg og det er virkelig pinligt at han løber på vægge når man er ude. gør alt for at træne ham, men det er meget når det passer ham så har jeg hans fulde opmærksomhed og så lære han ting på meget få min. men når der sker det vilde så er der bare ingen kontakt og jeg kan heller ikke have ham uden snor han kommer ikke når man kalder. Der er rigtig mange problemer at tage fat i og mange af dem er bestemt blevet bedre men der er så mange problemer at hvis kasteration var noget der kunne hjælpe på træningen så ville jeg bestemt overveje det men det er meget delte meninger om det HMM bare alene hjemme træning som jeg brugte 2 mpneder på gik fint i 3 uger og så har vi et raseret køkken smiley

  • #15   17. maj 2012 Anne R *I love my Silky's* - Tavlemafioso . kan godt se jeg virkelig skal tænke mig om her hvad jeg gør. Selvom jeg medisinsk kastrere ham så er det stadig et halvt år i helvede hvis det er det forkerte valg. Vi har så mange problemer så det er virkelig noget der er ved at gå ud over mit nevau smiley

  • #16   17. maj 2012 Men du er jo ikke 100% garanteret at kastration vil hjælpe og med medicinsk kastration vil du kunne få en ide om hvordan han vil blive hvis du tager skridtet fuldt ud.
    Men han kan også gå hen og blive helt helt anderledes, som måske ikke fungere.

    Ved ikke hvor gammel han er, men der sker også noget når de bliver ældre, mere rolige, den korrekte træning og aktivering.


  • #17   17. maj 2012 ja det ved jeg godt men vi er virkelig langt ude herhjemme med ham og vores træner(adfærdterapeut) har også sagt han ligger på en 8 fra skala 1-10. vi træner og har hjerne aktivering gå ture osv. efter hendes anvisning. det er blevet bedre men han er stadig meget krævende virkelig og det giver mig sku lange løg selvom jeg ikke har sådan nogen smiley
    ville bare høre lidt meninger osv. som måske kunne give lidt mere om det er det rigtige valgt at medicinsk kastrere ham.


  • #18   18. maj 2012 Det kan jeg ikke råde dig med. Jeg ved kun hvad jeg ville gøre med min egen hund (hvis jeg kunne gøre det om) og det ville være medicinsk kastration først, se resultatet og tage endelig beslutning derefter.
    Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre med din hund, da jeg ikke kender omfanget af jeres problemer med den.


  • #19   23. mar 2013 Hvordan kommer gæsterne din hund i møde? og hvordan takler du situationen inden de kommer ringer på osv. Udviser du stresset/nervøs eller dårlig energi herunder hvad fortæller dit kropssprog din hund.
    Min hund var også virkelig en pistilens. Altså helt ærlig, al lydighed smed ham bare ud og ingen kontakt kunne man få overhovedet. Jeg er SIKKER på at min hunds hensigt ikke var at få mig op i det røde felt, men han havde simpelthen ikke "tid" til både at høre efter OG hilse på gæster, tænk hvis han gik glip af noget.

    Har en rigtig rigtig "træls" svigerfar som siger "Wiiii, heeeeej Rickyyyyyyyy" og klapper ham og tumler med ham også velvidende at jeg prøvede rent faktisk at holde kontrol over min hund i den anden ende af rummet. Jeg har efter en laaaang kamp og mange diskussioner med ham, min svigerfar, om at det er min hund, mit hus og mine regler. Det er ikke nemt at træne en hund hvis der står e jubel-idiot i den anden ende og roser hunden for forkert adfærd. Hunden kan jo ikke se forskel. LANGT om længe har min svigerfar forstået at MIN HUND skal man komme roligt ind i huset og man tager ikke kontakt til den før han er rolig, og den dag i dag, jo hunden løber da hen til ham, men han er ikke ustyrlig, hopper op og er ikke "på en anden planet".

    Du kan også vælge eller kombinere med at når det ringer på døren skal hunden forholde sig roligt før man åbner døren. Du kan også træne forbyggende hvis du ved at bare man tager i håndtaget og hunden så bliver det her overglade væsen, jamen så kan du træne at den skal være rolig (sidde pænt eller ligge ned uden at være ved at eksplodere indeni) før du åbner døren. Den skal praktisk talt sidde/lige foran døren og ignorere den. Det kan du sagtens træne selvom der ikke er nogen på den anden side af døren. Så viser du blot hunden, "nå her var ikke nogen - så går vi ind igen".

    Min pointe er som mange af de andre at jeg tror ikke en kastration vil hjælpe på hyperaktiv energi, men det er aktivering/ træning og korrekt kost der er vejen frem. Hvis du ved i får gæster kan du jo virkelig træne den træt inden det hjælper ihvertifald rigtig meget.


Kommentér på:
Kasteration godt eller dårligt

Annonce