Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katteaids / smit hunden??
  • #1   17. maj 2012 Nej Frk., det hedder katteaids da det kun rammer katte, så ingen panik. ;o)

• #2   17. maj 2012 Man har vist ikke rigtigt kunne bevise endnu, om det kan smitte andre dyr... ...... men man ved at det ikke smitter mennesker........:o)

• #3   17. maj 2012 Altså .... andre dyr... = hunde osv...

Det kan smitte katte imellem... :o)

• #4   17. maj 2012 Man menerr at Aids hos mennesket er kommet fra den grønne marekat... ( som er en Abe )...... og at Aids også forekommer hos Gorilla'er.... og kan smitte mennesker .. :o)

• #5   17. maj 2012 NEJ det smitter kun hos katte.

• #6   17. maj 2012 Kennel Flindt's Shih Tzu, :

Kan du ikke lige sende et Link , hvor det står.......eller hvor du ved det fra.... jeg har nemlig hørt ,at man ikke kan bevise det ..:o)

• #7   17. maj 2012 Mama Anita O

?????....

• #8   17. maj 2012 **Alfisten Natasja* *

Det har jeg læst...... men hvis du kikker andre steder står der....
    At man endnu ikke har fundet tegn på , at det kan smitte hunde og andre dyr.... men det er ikke bevist endnu........ :o)

• #9   18. maj 2012 **Alfisten Natasja* *
    Næææ...... ikke rigtig ...... så længe der ikke findes noger reelt bevis på det .... såååå....
    Men det er jo bare sådan jeg har det ... :o)

• #10   18. maj 2012 Og hvis vi nu skal være helt ærlige....... så er Katte aids ikke " hamrende dødbringende "...........kattene lever faktisk mange år , selvom de har aids.... ;o)

• #11   18. maj 2012 Eller rettere .... inkubationstiden er meget lang..... op til flere år.... så de kan have virussen i flere år , inden det bryder helt ud... og deres immunforsvar bliver svækket... ...

• #12   18. maj 2012 Det er så en anden sag..... selvfølgelig bør man aflive sådan en kat ... :o)

• #13   18. maj 2012 Ja..... men det er jo ikke ensbetydende man opdager at katten har aids... hvis man ikke får undersøgt katten hos dyrlægen..... ( blodprøver ).... og vildkatte kommer jo ikke regelmæssigt til dyrlæge ... vel ??

Så de kan jo i realiteten have virussen , uden nogen opdager det.... før det virkelig bryder ud... og katten bliver virkelig syg.....og det kan tage flere år.... :o)

• #14   18. maj 2012 Det hjælper ikke at neutralisere katten..... da det ikke er påvist at det smitter på den måde........ men det er kun påvist , at det smitter ved bid og rifter når kattene slås..... :o)

• #15   18. maj 2012 Et reelt bevis ville være , at man kan bevise det på samme måde , som man i tidernes morgen fandt ud af , at mennesker og gorillaer ikke kunne lave børn sammen...... pga. deres genmateriale..... :o)

• #16   18. maj 2012 Ja.... netop..... hankatte har 5 gange så stor chance for at få aids end hunkatte.......Fordi hankatte slås..... og ikke fordi de er " bøsser "..... det er jo det jeg siger ...... *LOOOL*

• #17   18. maj 2012 Tjaaaa.... måske...... men jeg venter nu stadig på " beviset " .... *GG*

• #18   18. maj 2012 *GG*..... Jeg er et tålmodigt menneske .... Godnat ... :o)

• #19   18. maj 2012 Go`morn piger :o)
    Måske i kan finde det Franske katte paradis/hjem hvor 2 "vist nok russiske damer" tar imod alle katte der er inficerede eller har AIDS så de har et sted hvor de kan leve et perfekt katteliv til The end, uden at være til fare for andre/s katte.
    De 2 kvinder ved alt der er værd at vide om sygdommen så måske står der noget i kan bruge. ;o))

Kunne jeg dog bare huske hjemmets navn, men nej...og jeg er heller ikke god til at google, så derfor skriver jeg blot det jeg ved, HVIS i vil tjekke mere op om emnet. *Smiler*

• #21   18. maj 2012 Wickie. Hvis en kat er bærer af AIDS"hvilket er umuligt" for så kaldes det HIV, for først når HIV "bryder ud" kaldes det AIDS og det vil katten dø af før eller siden da hele immunforsvaret er lukket af=ikke fungere.
    Så får den bare lidt snue så vil det hurtigt blive til forkølelse og dernæst lungebetændelse som medfører væske i lungerne, så den drukner inderfra. "Bare et scenarario"

• #22   19. maj 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) .
    Det har du misforstået, se man bliver smittet med HIV, denne sygdom om man vil gør at ens immunforsvar ikke kan regenere sig selv, dvs man bruger af det.
    Hvis vi starter på 100, så vil man hver gang man får en sygdom bruge x antal, det er yderst forskelligt hvor meget en HIV smittet rammes af sygedom, og derfor yderst forskelligt hvornår man har opbrugt sit immunforsvar.
    Nogle kan faktisk være HIV smittet i 20 år og aldrig mærke noget til det, andre dør i løbet af 5 år.

Først når imunforsvaret når 0 siger man at vedkommende, kat eller menneske har AIDS i udbrud, AIDS er ikke en sygdom, men en imundefekt der gør man får sygdomme konstant, har man AIDS så tærre man nu på sine reserver og der er en grænse for hvor langt ned man kan gå, man er nu i minus.

Man dør ikke af AIDS, man dør af de sygdomme man får i den forbindelse.

jeg har desværre selv mistet en god ven, måske min aller bedste til denne sygdom, og har været til utallige samtaler og lign, det samme gør sig gældende ved AIDS hos andre racer.

Desuden mutere HIV, så selvom man nu kan give medicin, ved ingen om det vil være holdbart.

• #23   19. maj 2012 Kennel Flindt. Tak for din fantastiske forklaring af forløbet smiley

Det lyder måske underligt men det var faktisk også det jeg mente, bare skrevet med meget færre ord, jeg ved godt at jeg ikke er god til at forklare mig på skrift, men jeg var ikke klar over at jeg var SÅ dårlig. smiley

Jeg ved også godt at den mutere...Ligesom de fleste vira.
    Men jeg har ikke sat mig "længere" ind i den da jeg personligt ikke har en chance for at blive smittet.
    Self, med mindre at jeg får en "u-screenet" pose blod under en operation.

Jeg har desv.også mistet et par rigtig gode venner "et ægtepar" pga.AIDS og det er ikke noget jeg ønsker at opleve igen.
    .
    Jeg beklager dit tab, jeg fornemmer på det du skriver at det var meget hårdt for dig hvilket en meget forståeligt, for det er en uhyggelig grim oplevelse at følge en person gennem sygdommen.
    Med det mener jeg : fra at se den "sunde" person, til "det" personen ender med at blive/ligne til sidst.

• #24   21. maj 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) .
    Ja det er usansynligt hårdt, og det var også hårdt med alle de fordomme der var omkring ham, han var og er det eneste mennesker der kunne nå så dybt i mig og jeg savner ham stadig den dag i dag, han døede i 1995, men savnet vil bestå.

Jeg beklager dit tab da du også har været igennem disse ting, det er så hårdt og svært at være vidne til.

• Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #25   14. apr 2017 Katte-AIDS er en lumsk sygdom. Vi har lige måtte sige farvel til min kat hos dyrlægen. Han havde haft nedsat nyrefunktion gennem længere tid, men via diæt var hans nyretal ok, men på bare 4 måneder tabte Ramses sig ca. 400 gr. (normal stabil vægt 5,3 kg) og fik derfor testet for stofskiftet. Her var der intet galt. Vi fik anbefalet at vi kunne overveje noget kvalmestillende til ham, hvis vi synes det var nødvendigt. Ca. 2 uger efter besøg hos dyrlægen virkede han nedtrykt og uden appetit, derfor fik vi nogle piller til ham mod kvalme. Han blev meget hurtigt dårligere og dagen efter tog vi til dyrlægen med ham igen. Her beholdt de ham natten over (han havde på ca. 2 uger tabt yderligere 200 gr.). Dyrlægen tog en test for katte-leukæmi/katte-AIDS og desværre var han positiv på katte-AIDS og vi sagde farvel til ham samme eftermiddag. Han var i slagsmål med en anden kat i sensommeren sidste år, og ejeren af katten han sloges med er kontaktet, så de kan få testet katten. Forhåbentlig er den ok, men ellers er der ingen anden udvej end at holde katten isoleret inde, så den ikke kan smitte andre katte eller få den aflivet

Kommentér på:
katteaids / smit hunden??

Annonce