{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.753 visninger | Oprettet:

Ondt i det ene ben! :0(. {{forumTopicSubject}}

Min lille schæferhvalp har fået ondt i benet, og hun går og halter rigtig meget! Hun piver også!

Hun har gået meget, og har også løbet en del, så jeg ved ikke om det kan være derfor? Hun har pevet i et par timer nu, og sovet rigtig meget.. :0( Vi var ude ved nogle trapper idag, hvor vi bare hende nedad for at skåne hendes ben..

Er der nogle der har oplevet noget nær det samme, eller er der nogle som ved hvad vi kan gøre???

Det er det ene forben!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i det ene ben! :0(.
  • #1   26. maj 2012 Tak for indlægget :0)

  • #2   26. maj 2012 Line Z:
    Tror du evt. bare det kan være overbelastning, og at jeg lige skal se tiden an til i morgen evt? :0)


  • #3   26. maj 2012 Jeg hvede mops der også halte og var til dyrelæge og han skulle bare ha ro han hvede gået for meget:)

  • #4   26. maj 2012 Det kan være det bare er overbelastning men det kan også være noget være end det. det er jo ikke sådan til at sige uden at have kigget på hvalpen.
    Hvad mener du med at den har løbet meget i dag? i leg, gå tur, ved siden a cykel?


  • #5   26. maj 2012 Har du tjekket, at hun ikke har trådt noget op i trædepuderne? Humle har engang trådt et glasskår op i den ene trædepude...

    I sidste uge haltede Humle også, det startede dagen efter en lang dag på skue, så vi troede først, det var overanstrengelse. Næste dag haltede han stadig, og da han nægtede at spise vidste vi, at noget var galt. Fra om morgenen, hvor vi bestilte tid hos dyrlægen, til om eftermiddagen, hvor han var afsted, hævede hans ene tå til 3 dobbelt størrelse....Det betød røngten for at udelukket at noget skulle være brækket - det var det heldigvis ikke. Det viste sig at være klobetændelse - og han fik et skud smertestillende og penicillin til 14 dage...Dagen efter begyndte hævelse heldigvis at fortage sig...

    Hvis du ikke kan se noget i trædepuderne - eller mellemtrædepuderne, og hun stadig piver og halter i morgen, ville jeg bestemt tale med dyrlægen...


  • #6   26. maj 2012 Calle's Moar ! :
    Det var ude på en sportsplads, hvor min kæreste lige skulle ned til en skraldespand, så løb hun efter ham :0)

    Trine B:
    Jeg synes jeg har tjekket trædepuderne - men et dobbelt tjek, sker der jo nok ikke noget ved. :0) Vi har lige oplevet for 3½ time siden at hun ikke spiste eller drak, som hun skulle (lige nu fodres hun fast 3 gange om dagen, og plejer altid at spise, ved sidste måltid - hvilket hun undlod). Men, det kom til at gå lidt bedre ved at prøve at fodre hende udenfor, føler lidt det er gået i en lille smule bedring nu til aften.. Hun piver stadigvæk meget, og har vist stadigvæk meget ondt - men nu spiser hun, og drikker som hun plejer!
    Men, som du selv skriver, hvis det stadig er slemt i morgen, så ringer jeg til dyrlægen, vil bestemt ikke have at hun skal være skidt tilpas igennem længere tid!


  • #7   26. maj 2012 Altså hvis hvalpen har så ondt så den piver stadig efter så lang tid, så kan jeg slet ikke forstå at du kan vente til imorgen med at tage til dyrlæge med den. Stakkels hund.
    Hvis du eller dine børn havde brækket noget og havde så ondt så i græd, ville i så også vente til imorgen med at tage til læge?
    Ja jeg kan ligeså godt sige at jeg ikke havde ventet, men vil da håbe for din lille pige at det bare er fordi hun er blevet overbelastet selvom jeg synes det lyder for voldsomt...


  • #8   26. maj 2012 Hvis hunden piver.. Så er det fordi den VIRKELIG har ondt.. Min hund en labrador. Skubbere hoften ud af hofteskålen ved at løbe i et hul og hun haltede rigtig meget pen pev ikke... Så har hørt dyrlægen sige mange gange at hunde kun piver hvis de har sindsygt ondt .. Fordi hunde ignorere smerten.. De er stadig glade og kan sagtens spise men have rigtig ondt. Jeg ville kontakte dyrlægen med det samme..

  • #10   27. maj 2012 Jeg synes bestemt ikke en hvalp burde være overbelastet af en enkelt løbetur hen til skraldespanden! Der må være sket noget, der gør meget ondt på hvalpen.


  • #11   27. maj 2012 hvordan går det med hende? har hun stadig ondt?

  • #12   27. maj 2012 Vi ringede til dyrlægen i aftes, så bare rolig folkens! :0) Dyrlægen sagde at vi skulle give hende godt med ro, og hun skulle have lov til at sove hele natten, hun regnede ikke med at det var noget slemt ud fra hvad vi kunne fortælle, og var det lige så slemt idag så skulle vi ringe igen og så ville hun kigge på det.

    Hun piver stadigvæk lidt, men hun er begyndt at gå rundt i vores lejlighed, så det virker som om det går meget bedre med hende nu :0) Hun logre også med halen, igen nu - så jeg har set store fremskridt over natten, mig og min kæreste har aftalt at vi vil se på hvordan det går med hende i løbet af dagen, og hvis det bliver værre, igen, så ringer vi til dyrlægen :0)


  • #13   27. maj 2012 det var godt at høre smiley god bedring med hende smiley

  • #14   27. maj 2012 Har fået snakket lidt med dyrlægen igen tidligere idag, og hun vil ikke tage hende ind til konsultation når det ikke er livstruende :0) Nu venter vi og ser, og på tirsdag når dyrehospitalet åbner, så tager vi et smut derop for lige at sikre os, at den ikke er helt galt :0)

  • #15   27. maj 2012 Det er godt i har fået snakket med et dyrlæge...
    Men jeg havde godt nok da skiftet dyrlæge med det samme hvis de nægtede at tage en hvalp ind med de symptomer som du har beskrevet, jeg fik trådt min hvalp over benet i forgårs og jeg snakkede med dyrlægen efterfølgende fordi hun ikke holdt op med at halte inden for kort tid, og hun foreslog at vi tog et røngten billede, det på trods af hunden ikke pev mere bare var meget halt og trykket. Da vi kom ud på vejen begyndte hun dog at grave, og så bestemte vi os for at tage en slapper.

    Jeg vil bare sige at hvis hunden går tre dage med et brækket ben uden der bliver gjort noget ved det, alt efter hvordan bruddet er, så kan det få store konsekvenser for behandling og hundens helbred.

    Jeg havde envidere en plag, og selvom det ikke er en hund, så gik den faktisk med et brækket griffelben uden vi opdagede det før en dyrlæge tilfældigvis opdagede en benydannelse på det ene bagben. Den havde bare været halt nogle dage, og når en hest er lidt halt er det ikke unormalt at man ser tiden lidt an, det var jo så ikke så smart af os..

    Jeg havde nok stadig krævet at de tog et billed af benet, med det som du beskriver, men hvis i er trykke så er det jo det vigtigste.

    God bedring med det lille kræ smiley


  • #16   27. maj 2012 Vi er ikke trygge ved det :0( Hun er begyndt at pive meget til aften, når hun rykker på sig.. Men vi er begyndt på at tænke på om du kan have forstrukket benet, vi har trægulv i vores nuværende lejlighed og hun kan ikke stå fat på gulvet, så hun har "skøjtet" rundt på det, men ved ikke hvornår at smerterne så burde begynde at komme??? Jeg er sådan i tvivl :0(.
    Men nu ser jeg, med det samme dyrlægen åbner, så tager jeg derop og får smertestillende med hjem til min lille pus.


  • #17   28. maj 2012 Jeg havde godt nok skiftet dyrlæge!

  • #19   28. maj 2012 Jeg føler mig virkelig magtesløs.. Har snakket med dyrlægen, endnu en gang og ikun hvis vi kan lægge 2000 med det samme vil hun se på det smiley Desværre er vi midt i et bankskifte, og vi kan ikke hæve nogle steder .. Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. smiley

  • #20   28. maj 2012 Hvorfor prøver du ikke at ringe til nogle andre dyrlæger?

  • #21   28. maj 2012 Hvad fanden er det for en lorte dyrlæge.. Hvor bor i henne? Du skal finde en anden med det samme! Han ser da godt nok ikke på hvad der er bedst for hunden! Har i ikke venner i kan låne pengene af?

  • #22   28. maj 2012 Vi bor i Skive.
    Men er det ikke ligemeget hvem jeg ringer til i det her område, jeg bliver vel stillet om til den samme? smiley


  • #23   28. maj 2012 Og tror ikke vi kender nogle som lige ligger inde med 2000. Dem jeg kender er på SU:( Ligesom mig selv.. Ville virkelig ønske jeg kunne trylle hende rask. Men som dyrlægen også sagde, det var jo ikke liv eller død.. smiley
    Jeg føler mig bare alligevel så trist, selvom jeg jo godt ved at hun ikke ligefrem dør af smerter i benet..


  • #24   28. maj 2012 Piber hun stadig og halter meget?? Der må da være en du kan låne de penge af og så ringe og få banken til at overføre i morgen.. Det kan godt være hun ikke dør af smerte men der kan være noget der gør sindsygt ondt på hende.. Har du ikke tegnet forsikring på hende?

  • #25   28. maj 2012 Hun piver ikke så meget mere, det er mest hvis hun lige får lagt sit ben forkert.. Hun har lige været udenfor og har luntet lidt, og støttet så meget på benet som muligt uden at give lyd fra sig smiley

  • #26   28. maj 2012 jeg ville tage til en anden dyrlæge... Som Jannie H skriver, så skal der meget til før hunde de giver lyd fra sig... Og selvom hun ikke halter så meget, så er der jo helt klart noget galt hvis hun piver når hun lægger benet forkert.

    Hvad skal de 2000 kr dække? Synes det lyder meget mærkeligt hvad dyrlægen har sagt, er det fordi hun gerne vil have sin ferie i fred, eller?


  • #27   28. maj 2012 * KIR * Det samme har jeg i tankerne..

  • #28   28. maj 2012 Synes det er så uprofessionelt af den dyrlæge... Kan godt se det er lidt svært hvis hun er den eneste vagtdyrlæge i området... Du har ikke en bil så du kan finde en anden dyrlæge og så bare køre lidt længere? Det ville jeg nok gøre... Kan godt forstå dine overvejelser omkring hvor akut det er, men som sagt synes jeg det lyder ret akut...

  • #29   28. maj 2012 Hun er blevet rigtig god nu :0) Hun render rundt, logrer med halen osv., så er vist kommet meget langt bare med afslapning :0)

Kommentér på:
Ondt i det ene ben! :0(.

Annonce