{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begyndende grøn snask i øjenkrogen
  • #1   29. maj 2012 Mille har nogle gange også lidt snask siddende i øjenkrogene når hun vågner, men det er ikke øjenbetændelse smiley

    Du kan evt. købe nogle saltvandsdråber på apoteket hvis øjet ser irriteret ud


  • #2   29. maj 2012 Jeg plejer at skylle min hunds øjne i saltvand i en uges tid to gange om dagen, har jeg fået besked på af dyrelægen. Hvis det bliver helt slemt skal den have øjendråber ved dyrlægen, men prøv det andet først og se om det ikke går væk..

  • #3   29. maj 2012 Prøv at flyt hendes kurv lidt, det kunne godt tyde på at hun ligger i træk.
    Det er et tegn på betændelse, men hvis det lige er startet så kan du nå at stoppe det i opløbet ved at få hende væk fra trækken, og som Lotte også skriver kan du fjerne "morgen-klatten" med en vat rondel med saltvand eller kogt afkølet vand.

    Bliver det ikke bedre i løbet af 2døgn må du til dr.dyr og ha nogle ordentlige øjendråber.

    Held og lykke med hende den bette vaps. smiley


  • #4   29. maj 2012 Mange tak for de gode råd smiley Jeg vil til at erhverve mig noget saltvand.

    Hun får det ligemeget, hvor hun ligger henne. Både ude i haven og i sin kurv, men det kan da godt være at træk ikke gør det bedre, for vi har faktisk flyttet hendes kurv her for nogle dage siden


  • #5   29. maj 2012 Og husk ikke falde for fristelsen at fjerne snasket med fingrene, for så gør du bare problemet værre. Vores fingre er jo ikke altid helt rene, og er uheldet ude kan du føre yderligere bakterier ind i hendes øjne.
    Saltvand er rigtig godt til at rense med. Du kan faktisk selv koge det, men det er næsten ikke besværet værd, da det er rimeligt billigt at købe på apoteket, der skal jo ikke meget til ad gangen.


  • #6   29. maj 2012 Enig Kirsten, desuden så risikere man at smitte det andet øje når man bruger hænderne, for når man nu er igang med at "rense øjet så tar man da lige den lille smule "søvn" fra det andet/raske øje. :-))

    Tenna. Så ville jeg helt sikkert prøve at flytte kurven tilbage og se om det ikke hjælper.

    Du kan tro at jeg har måtte ommøblere nogle gange pga.hundene fik betændelse "Kun i det ene øje".
    De ligger oppe hos mig i sengen, men når den står et bestemt sted så trækker det inde ved væggen, jeg kan selv mærke det i mine øjne, så nu er sengen flyttet og hverken jeg eller hundene har problemer med øjnene mere. ;-))


  • #7   30. maj 2012 Ja det kan godt være gangen er et dumt sted smiley .... Hun er bare så glad for det, fordi det er som en hule og hun ligger altid derude, også selvom vi andre sidder i stuen. Tror også det har været rart for hende med lidt luft, i de her varme dage, men ja, hun må rykkes ind i stuen. Så må jeg se om hun bliver sur på mig smiley

  • #8   30. maj 2012 Hvis kurven evt.kan flyttes lidt ud i forhold til der hvor den står nu bare 5-10cm og evt.hæver den 10-15 cm fra gulvet hvis det kan lade sig gøre, så kan det være at den undgår trækken, det er ikke altid de "store flytninger" der skal til.

    Det er jo trist at flytte hende når hun er så glad for at ligge derude og som sagt så behøver det ikke at være en nødvændighed at flytte pladsen mere end nogle cm. :-))

    Held og lykke med det og hendes øje. *Ss* smiley


  • #9   31. maj 2012 For første gang i nat sov hun i stuen i stedet for gangen og hun er sgu så nem smiley Der var ingen piv og indfandt sig med den nye beliggenhed, dog var det lidt svært for hende at kunne se min kæreste og jeg ligge i soveværelset (vi har franske døre imellem stue og soveværelse) og hun så ikke måtte komme med ind, men efter få minutter kunne vi høre hende sove.

    Da hun skulle ud om morgenen løb hun dog hurtigt ind i soveværelset, så der lod vi hende ligge resten tiden og hendes øjenklatter var faktisk mindre, da hun først vågnede, dog større da hun vågnede efter at have ligget inde ved siden af vores seng og vi havde åbent vindue, så det giver jo mening smiley


Kommentér på:
Begyndende grøn snask i øjenkrogen

Annonce