{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Gravid og ilder hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle. håber i måske har lidt gode råd. jeg er lige gået hen og blevet gravid og vores ene hund er meget ilder og er lidt for vild med børn og vil hele tiden være i centrum. og frygter lidt vi ender med at skulle af med hende når babyen engang kommer.. har i måske nogle gode råd som kan hjælpe mig lidt.
på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid og ilder hund
  • #1   29. maj 2012 Naarh, du har jo en hund med et højt energi niveau.. Såh, babygitre i lejlighed /hus r hvertfald en god løsning!, så man kan adskille vuffen fra der hvor man er med bebse, og så kan hunden stadig følge med og føle at han er en del af familien... Og så masser af tillidsøvelser både inden og efter ! Det er vigtigt i ikke "glemmer " alene tid med hunden når baby kommer smiley Men generelt har jeg erfaring med at de fleste hunde automatisk ændrer sig en hel del når der kommer en baby, de ved på en eller anden måde at de skal være forsigtige..

  • #2   29. maj 2012 Og evt træn "gå hen i kurven" og "bliv" .. Det er rart at hunden kan de kommandoer når man har travlt med babygråd, babymos og beskidte bleer smiley

  • #3   29. maj 2012 de fleste hunde "ved" man er forsigtigt omkring babyer. men der er jo intet for at du hver dag får en langt tur med barnevogn og vovse, så den stadig føler sig som en del af familien og ikke bare bliver til sidesat.

    aktiver den mentale også f.eks spred maden ud over haven/gulvet så den skal bruge tid på at snuse det op

    lad vovse hilse på den lille de ener sikkert som bedste venner.



  • #4   29. maj 2012 Nala

    Rigtig gode råd! - specielt det med gåtur, tag vovse med på gåtur med baby, det ville han da elske smiley


  • #5   29. maj 2012 Da vores hugo levede det bedste han viste var at ligge i indkøbskurven under vognen når min søster sov for han skulle jo passe på hende og han var ca 5 år da hun kom til verden og hyper hele livet. men alt gik godt

  • #7   29. maj 2012 Nu går man jo ikke pludselig hen og bliver gravid i dagens Danmark. Der må være en række tanker bag.
    Når man vælger hunderace skal det være ud fra ønsker, behov og fremtidige planer. Din race er aktiv, men samtidigt glad for sin flok.
    Der er flere tråde herinde med gode råd. Du skal miljøtræne din hund, så den er klar til omvæltningen.


  • #8   29. maj 2012 Jeg var rigtig glad for kravlegården (til baby) da jeg kom hjem med min lille datter.
    det var skønt at kunne stille liften der og vide at hundene ikke kom til at træde på hende i kådhed


  • #9   29. maj 2012 Nicolai og Malene: Det er så træls gang på gang at få smidt i hovedet at man ikke bare pludselig bliver gravid i dagens Danmark, for jo det sker. Om du vil vedkende dig det eller ej.


    Til ts: Når det er en så lille hund og det kun er fordi den er frisk, at den hverken er agressiv eller udadfarende, ja så kan jeg absolut ikke se nogen grund til at tage sorgerne på forskud. Det synes jeg lyder helt vildt. Der vil jo envidere gå et pænt stykke tid hvor i kan vende jer til situationen før din baby vil begynde at gå eller kravle, og der vil ske mange andre ting end at din hund måske får skubbet en smule til dit barn til den tid, det vil det absolut ikke blive skadet af, så ville børn slet ikke overleve at komme i vuggestue eller dagpleje hvor det altså sket at de større børn skubber eller andet..

    Noget helt andet er, at det er en god ide at besøge nogle baby med din hund eller få dem på besøg, hvordan reagerer den med hvalpe? Så den er bedst muligt forberedt, og i ved hvordan den reagerer.

    Man ved aldrig hvordan det vil gå når babyen kommer hjem, det kan gå i begge retninger. Den af vores hunde vi var mest bekymrede for og som vi havde lavet aftale om hvis det ikke gik, ja han tog vores søn til sig og passede på ham, faktisk så meget at vi var nødt til fysisk at fjerne ham, for ingen måtte komme i nærheden af min søn andre end Kim og Jeg. Og vores tæve som vi havde regnet med der ikke ville blive nogen problemer med fordi hun elskede børn, ja hende gik det helt af sporet med. Det er mit indtryk at det farligste er de usikre hunde.

    Og så er det nok ikke nødvendigt at sige... Men du må ALDRIG lade dit barn ligge på gulvet eller på anden måde være inden for rækkevidde af din hund uden at du er i barnets umiddelbare nærhed.

    Til sidst har jeg bare at sige: Held og lykke med familieforøgelsen, det er den største gave man kan ønske sig...



  • #10   29. maj 2012 Skal det nu igen blive til en ligegyldig debat om planlagte/uplanlagte graviditeter? Det er jo ikke det, trådstarter spørger til, så behøver man virkelig hænge sig sådan i ordvalget...??

    Til TS:
    En kravlegård er guld værd, indtil baby selv kan komme omkring. På den måde kan du lægge den lille fra dig, uden at skulle fjerne hunden først.

    Herhjemme syntes hundene, at det var skønt, at jeg pludselig var hjemme hele dagen og vi kunne gå lange ture med barnevognen.

    Da pigerne blev lidt større, lærte vi dem, at lade hundene være; nu er de 2 og 4 og rører dem faktisk kun, hvis vi sidder ved siden af. Vores hunde har aldrig interesseret sig for pigerne, så her er det gået ret nemt.

    Vi har så også en have, så vi ikke altid skal med ud, når de skal tisse...


  • #11   29. maj 2012 Det skulle ikke give nogle problemer Da min søn og svigerdatter kom hjem fra,hospitalet satte de babyen ned til hundene, Hundene fik lov til at ligge ved siden af når moderen ammede og den dag i dag er der ingen problemer

  • #12   29. maj 2012 camilla C: Undskyld følte mig vidst bare lidt stødt... smiley

  • #13   29. maj 2012 Nej, man blir ikke bare gravid lige sådan. Der skal sex til, og dermed kender man risikoen. Hvis barnet ikke er ønsket, er der heldigvis andre alternativer.

    Trådstarter kan sagtens have både hund og barn, hvis hun er opsat på det. Det er et stort arbejde, men man kan hvad man vil. Som jeg skrev før, er der mange gode råd at Google sig frem til.
    God fornøjelse.


  • #14   29. maj 2012 Nicolai & Malene: Tror vi fattede din holdning længere oppe, men tak for gentagelsen !

  • #16   29. maj 2012 Nete E: Jeg ved ikke om det er i forhold til mit indlæg du kommenterer, men jeg mener absolut ikke de skal skilles ad, faktisk mener jeg at de skal være så meget sammen som muligt, det skal bare være under opsyn. Her hos os har vi hverken hundegitter eller brugt kravlegård, og det er fungeret fint uden... Helt enig, det andet ville have den modsatte effekt.

    Og hold da op, jeg var slet ikke klar over at dagplejemødre ikke måtte have hund og børn sammen, min gæstepleje har da hunde, og de kom os da i møde den ene dag vi var der, og har da indtryk af de er en del af samværet en del af tiden. Det har jeg da godt nok ingen problemer med så længe at det er søde hunde.. Man lærer da også børn der ikke har hunde, at det er nogle væmmelige nogen hvis de bliver sat væk når børnene kommer!


  • #23   29. maj 2012 Ida : Undskyld. Det var de andre indlæg, som jeg også blev stødt over... Du skrev samtidig med mig, så vi tænkte vist det samme.

    Jeg kan da sige, at jeg heller aldrig selv har brugt kravlegård el. lign. Har heller aldrig gjort noget større ud af at vænne hund og baby til hinanden. Jeg mener, at det som oftest kommer helt naturligt.
    Når jeg anbefaler kravlegård, er det fordi TS er nervøs for hundens reaktion, og så ville jeg være mere forsigtig...


  • #24   29. maj 2012 Vores hulahophund (formel 1 lab) har skam også væltet tøserne et par gange, da han ikke er synderligt forsigtig, men det har de nu ikke taget skade af...

  • #26   30. maj 2012 tak for alle de svar smiley det er en jack russell terrie tæve på 1 år. og hun er rigtig glad for fremmede. så glad at det er enormt svært at få hende til at lade hver at hoppe op af dem og op i sofaen selvom den ikke må være der. det er mest det som bekymrende, om den vil falde til ro eller ej. der er rigtig mange børn i familien og der kan den godt hoppe op i hovedet på dem.

    det er en jagt hund vi har og har derfor meget energi, men en meget følsom hund så derfor også svær at træne.


  • #27   30. maj 2012 Nicolai & Malene . tak for din dumme bemærkning. det var alligevel ikke noget vi andre have opdaget smiley men det kan godt komme uventet. så hold dine spydige bemærkninger for dig selv. nu har vi to hunde af samme race og tæven er mere ilder end hanhunden vi har.

  • #29   30. maj 2012 vores er lidt svære at træne da hun hele tiden bliver fanget af noget andet og hurtig kommer til at kede sig. min kæreste havde hende med til hundetræning når der går et kvarter ca så hører hun ikke efter og svær at fange interessen på igen. og vi prøver alt hvad vi kan for at den ikke skal hoppe op men næsten umuligt.

  • #30   30. maj 2012 og så skal det lige siges at alle børnene fra familien kan ikke lide tæven da den er for ivrig og så energisk. så vil de hellere snakke med hanhunden vi har fordi han er rolig med børn.

  • #33   31. maj 2012 Linda L. vi har prøvet lidt af det hele. det sker jo til tider folk kommer herud i fint tøj til fødselsdage og sådan og de får jo smadret deres tøj til lige med det samme næsten. og den falder ikke til ro overfor gæsterene selvom de Ignore den. så bliver den ved at hoppe op. og bliver ved at finde en ny hele tiden. så til sidst måtte vi lukke den ude i gangen fordi den ikke kan beherske sig.

    Nete E. tager også alle de gode råd med mig. og håber da hun falder til ro.


Kommentér på:
Gravid og ilder hund

Annonce