{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

Pitbull rednose i DK /import {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Dette er KUN en forespørgsel til min egen viden.
Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at importere en rednose.

Men heraf lidt spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

- er det overhovedet muligt at anskaffe sig en rednose her i DK?
Behøver nødvendigvis ikke være på lovlig vis men ER det muligt?
- kan man importere en lovligt?
- er der nogle som ved, om politiet Har lov til at tage ens pitbull
HVIS hun er steriliseret, står i ejers navn, har mundkurv og snor på,
Og man har styr på sin hun. Dvs. Man kan kalde hende til sig, og hun lystrer på hvad man siger .
Jeg hørte fra en, at det kunne de sagtens, men hvad grund skal de bruge for at tage hende??

Håber på seriøse svar..

Igen, er dette kun research smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pitbull rednose i DK /import
  • #2   30. maj 2012 Måske på det sorte marked men du risikere den dag du går tur med den at politiet tager den også er dens liv slut.
    Man kan ikke importere en ulovlig race ind i DK lovligt.
    De har ret til at tage lige dem som det passer dem og især dem som er ulovlige bliver nogle gange taget på hjemmeadressen.


  • #5   30. maj 2012 Det er muligt at købe en, ja. Men det er ulovligt.
    Politiet må tage hunden lige meget hvordan du opfører dig, fordi den er ULOVLIG!


  • #6   30. maj 2012 -Ja de findes desværre stadig.
    -Nej de kan ikke importeres lovligt
    -Og de har været forbudte siden 91 så det er meget utænkeligt at der er nogle lovlige i DK endnu.


  • #8   30. maj 2012 Det er faktisk mig en gåde, hvordan disse ? stadig kan dukke op, omkring det at have en ulovlig hund, og så endda den der har været ulovlig siden 91..

    Fra ikke hunde mennesker ja, men fra hundemennesker, hvilken boble lever i, i....??


  • #9   30. maj 2012 Malene H: Der er så smukt svaret på dine spørgsmål, men det lyder bestemt som om du taler om en bestemt hund, hvorfor ellers kalde den fiktive hund for en hun (altså tæve). Ja jeg kan jo have lov til at undres.

  • #10   30. maj 2012 Jeg undrer mig egentlig mere over at så mange mennesker skriver det samme. Hvorfor skrive de samme svar, som alle andre?:-/

    Og så må jeg erklære mig enig med M&R. Pittbulls har været ulovlige at købe/sælge/opdrætte/importere i 21 år nu! Hvorfor skulle det så pludselig i 2012, UDEN ændring af lovgivningen, være tilladt at importere en Pitt???


  • #11   30. maj 2012 "Hvad grund skal de bruge til at tage hende?"
    Er det ikke grund nok i sig selv at den er ULOVLIG?
    jeg undres..
    Den fiktive hund eksistere da vist.. Og om den er nautraliseret gør den da ikke mindre ulovlig?
    Hmm..!


  • #13   30. maj 2012 Tak for alle de gode svar!
    - IDA, nej snakker dog ikke om en speciel hund.
    Brugte såmænd bare hun i stedet for den.
    Synes ikke 'den' lyder pænt.
    Så du har såmænd ingen grund til at undre dig..



  • #15   30. maj 2012 Kai> Nu er det jo ikke romaner der er blevet skrevet, så der er nok ikke brugt mange minutter på at skrive tilbage til TS.
    Du behøver skam ikke at blive mopset, bare fordi at jeg undrer mig over at i alle svarer det samme.


  • #17   30. maj 2012 Anja: Da jeg gik i gang med at svare var der kun et svar i forvejen. Da jeg trykkede opret var alle de andre der så. Det kunne jeg jo ikke se mens jeg var ved at skrive.

    Det er vist lidt sippet hvis man begynder at gå op i sådan noget!


  • #18   30. maj 2012 Pia> Jeg har ikke sagt at du/I ikke må svare. Men at så mange skriver nøjagtig det samme, UNDRER mig. Så skriv du bare hvad du har lyst til.

    A&D> Ha ha, ja, det er da muligt at jeg er sippet. Men jeg behøver ikke at have 8 ens svar, for at forstå dem.


  • #19   30. maj 2012 Kai> Arrgh, nu er der vist ingen der har skrevet at du/I skal skrive forkerte svar til TS.

    Hvad skal TS bruge 8 ens svar til?


  • #21   30. maj 2012 He he.. Ja, okay. Godt at det ikke foregår sådan i skolerne. Så ville de i 8. klasse ikke være nået længere end, til at 2+2=4.

  • #24   30. maj 2012 Arh, de er da trods alt nået længere end dét i 8.klasse;o) Men ja okay, hvis TS virkelig kan være i tvivl om de spørgsmål hun stiller, så skal det vist bankes ind med 7" søm:-/

  • #26   30. maj 2012 Jeg kunne komme i tvivl om TS spørger til loven, eller om der er en måde at omgå den på.
    Problemet med raceforbud er jo at der ikke findes en fejlsikker måde at bevise hvad race en hund er. Jeg har ikke hørt at nogen har haft succes med at "gøre en ulovlig hund lovlig". Men selvfølgelig kan det lade sig gøre.


  • #27   30. maj 2012 TS

    Når du skriver det er til research, eller til egen viden, så tænker jeg på om du alligevel overvejer at anskaffe dig en PitBull...??

    Som rigtig mange har skrevet, til stor irritation for Anja, så er det klart muligt ja, men det er tilgengæld også totalt dumt hvis man gør det!!

    Jeg elsker racen, har selv haft en, og bander de mennesker langt væk der står bag forbudet, for jeg er sikker på at der var så mange andre måder at sørge for at de hunde kun blev solgt til de rette..
    Men nu er loven nu engang sådan at den race er forbudt og har været det i 21 år, og den eneste mulige måde at have Pitbull på her i landet, ville være hvis du kunne påvise at hunden er over 21 år gammel... Og den holder vidst ikke vand ret længe så ;O)

    Mht hundeloven... så er det sådan, at det er omvendt bevisførelse... altså at DU som ejer skal kunne bevise at hunden er en lovlig race, og det er ikke nok med at den er indskrevet som en lovlig race f.eks i dansk hunderegister... Så hvis man overvejer at anskaffe sig en Pit, så er man i den grad dummere end selv loven tillader, for det er ikke fair overfor hunden at importere den til den rette død, for det er hvad det er, at gå med en Rednose Pit på gaden i DK, da den vil blive taget af politiet og aflivet derefter!!

    Anja...

    At folk ser en tråd, læser start indlægget og svarer, og derefter trykker send, mens ret mange andre gør præcis det samme, kan da vel aldrig være til gene for dig, eller??
    Det er nu engang sådan at det tager lidt tid, for nogen længere end andre, at svare på et indlæg... og at andre så har nået at skrive imens, er jo lidt svært at vide...

    Tilgengæld undrer det mig at du overhovedet finder det nødvendigt at angribe folk for at svare det samme, når TS ikke slev har problemer med det... det kan da aldrig nogensinde være noget der vedkommer dig, om så 50 gav samme svar!!!


  • #28   30. maj 2012 Jeg forstår så overhovedet ikke, hvorfor man stiller sådanne spørgsmål, når man ikke er interesseret i at gøre det.

  • #29   31. maj 2012 The One> Nææ, det er ikke til gene. Har jeg skrevet det??? Jeg skrev at jeg undrede mig. Og det kan da umuligt være til gene for dig, at jeg undrer mig.

  • #30   31. maj 2012 Jamen Anja, så kan jeg jo undre mig over at du ikke har kunne gennemskue at mange af de indlæg er skrevet ca samtidigt, og afsenderne derved ikke har kunne vide på forhånd at andre var igang med at poste smiley

Kommentér på:
Pitbull rednose i DK /import

Annonce