Hvad for nogle loppekure virker ? {{forumTopicSubject}}
ja vi fik jo lopper i huset for ca 2 månedere siden, vi din skadedyrsbekæmper ud dagen efter jeg opdagede det alle vores dyr i huset er blevet behandlet.
Men jeg tror altså jeg er blevet bidt hvilket må betyde de stadig er der, jeg har dog ikk set nogle, hva for nogle loppekure er mest effektivt jeg har brugt stronghold og advote de første 2 månedere. Har læst om capstar og program vet og at man skulle kombinere det var mest effektivt, men hva mener i?
Og kan hundelopper/kattelopper kommer over på heste, altså kan de få dem nogle af jer der har hest der har haft lopper på jeres hunde?
Hjælp hurtigt
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Derudover giver jeg mine hunde hvidløgs granulat som også hjælper mod myg og bier.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
For at komme lopper til livs, er det vigtigt at forstå loppen livscyklus.
Det vigtigste du kan gøre er:
-at behandle ALLE dine dyr
-overholde behandlingstiden dvs. 1 gang om måneden
-dosere korrekt dvs. spot on skal i kontakt med huden og ikke dryppes i pelsen. Ingen vask/bad/svøm 48 timer før eller efter behandling
-Lade de behandlede dyr færdes i alle rum (lopper kan gå i dvaletilstand) og vi vil gerne have at lopper springer på dyret of dør.
-Lad ikke ubehandlede dyr komme i hjemmet.
-Støvsuge og vaske kurv/tæpper (Lopper elsker redemiljøer)
Det tager lang tid at komme af med lopper, som sagt 5% er det vi ser på hunden 95 % er i omgivelserne i form af æg, larver og pupper.
Håber det giver en større forståelse for hvorfor lopper er så god damn trælse
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 24
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Frontline - ikke her hvor jeg bor. Og ja, jeg bruger det korrekt.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 24
Hvad for nogle loppekure virker ?