1.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvad får jer til at tænke ''Møghund''. Hvad får jer til at tænke ''Møghund''.

Eller bare ''De burde ikke have hund''
- Vi snakker ikke lige dyremishandling her, for det er da slet slet ikke acceptabelt på nogen måde, og det burde der ikke herske tvivl om, at vi alle er imod.

- Men ellers. Hvad får jer til at tænke møghund (ikke jeres egen fido, der har ødelagt ens yndlingssko, men andre hunde) eller ''Nogen mennesker burde bare ikke have hund''?

Det kunne være spændende at høre ^^

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad får jer til at tænke ''Møghund''.
  • #1   2. jun 2012 Ah.
    Nu gælder det ikke kun dig, men alle der skriver - I må gerne dele oplevelser, hvis i vil.
    Det giver også et lidt bedre billede af det, I mener ^^

• #2   2. jun 2012 Hmmm.. Jeg tror ikke jeg har tænkt hverken møghund eller "de mennesker burde ikke ha' hund", men bliver lidt småtrist når vi af og til møder en muskellignende hund på vores tur og ejeren af hunden så trækker hårdt i snoren så den kommer til at hænge i halsbåndet og så bliver trukket helt ind til ham. Han kan da vel i det mindste lige prøve at sige noget til den tænker jeg, og træne lidt kontakt

• #3   2. jun 2012 Åh det tænker jeg ofte, ikke møghund, men møg ejere smiley
    Hver gang jeg går tur med min hund ser jeg genboens hund en blandet jagtrace der aldrig kommer uden for haven der er på størrelse på en halv fodboldt bane, øv de skulle ikke have hund, eller en anden genbo der havde købt en bladnings labbe hvalp der kun stod ude i en snor i forhaven, de fandt da heldigvis ud af at den fik det bedre hos nogle andre.
    Jeg syntes ikke der er mange møg hunde, men der er sgi mange møg ejere :-))

• #5   2. jun 2012 Jeg tænker møgejer ind i mellem, fordi nogle mennesker bare ikke fatter en skid.

• #6   2. jun 2012 Jeg tænkte møgkøter, da en 60 kg. tung hund hoppede op af mit barn og satte en klo i øjet på barnet. Men i virkeligheden hedder det nok nærmere møgejere, da det bunder i manglende opdragelse.

• #7   2. jun 2012 The Call: Øj, en slem oplevelse for barnet ):
    - Ja, det er jo ikke rigtig hundens skyld..

• #8   2. jun 2012 Jeg gik tur ved stranden med Basco (på det tidspunkt 6 mdr.) løs, vi møder en dame med en løs golden han, de hilser og den vælter Basco rundt, stiller sig over ham og knurrer dybt. Basco kommer væk og den gør det samme igen.
    Tredje gang beder jeg hende om at tage sin hund, og hun siger "han gør ikke noget". Jeg siger at hun gerne må tage den alligevel, og hun siger at det er helt normalt adfærd, og sådan klarer de det i naturen. Dér tænkte jeg møgejer! For det første fordi hun ikke respekterer mine grænser, og for det andet fordi hun ikke mener hun skal opdrage på sin hund fordi de da bare skal klare det selv. Det er netop i sådanne tilfælde to hanner kommer op at slås...
    (Det skal lige siges at Basco er helt fantastisk rar, der skal virkelig meget til før han siger fra og han er rigtig god til at respektere de andre hundes signaler)

• #9   2. jun 2012 jeg tænker møgkøter /ejer når jeg dagligt bliver tvunget til at gå en kæmpe omvej fordi der er løse hunde overalt.
    også tænker jeg møgejer, når man bare lader sin store køter skide mit på et fortorv fx så vi andre og vores børn kan træde i det..

jeg tænker lorte møgejer om min overbo, som lader derres hund rende i røven(gå og snuse andre i røven) ligeså snart de ser nogen på vejen giver de deres hund 5 meter line så det rigtigt kan ånde og snuse en i røven..

• #10   2. jun 2012 Kir helt præcis det samme har vi også prøvet : ( Synes mange tror hundene klare det selv, men synes det vigtigt at lærer hundende hvad der er okay, godt du hjalp din hund : )

• #11   2. jun 2012 Jeg tænkte møghund forleden jeg var ude for at cykle en stille tur med Joy, og så der en hund der ikke er hegnet ind, den farer altid vredt ud, men bliver inde på grunden, bare ikke denne gang, den eneste grund til Joy ikke blev bidt var en manden råbte meget højt og at jeg ikke stoppede op, men fik trukket stakkels Joy videre, følte mig som verdens dårligeste hundemor, men manden nåede så også at få fat i sin hund, som fik en ordenlig møgfald og hylede : ( i mens vi cyklede i sikkerhed, og kunne sunde os.
    Der tænkte jeg sådan en møghund, men synes ikke det var hundens skyld, men jeg koger da stadig.
    Vi gik så forbi senere hvor den pænt stadig lå der, ville så mene ejeren kunne have sagt undskyld !!!
    Jeg har intet i mod en lalleglad hund der kommer farende, hvor det smutter for ejeren, men ved man at hunden ikke kan lide andre hunde, så må jeg sige jeg undres. Og har en smugle svært ved at skulle se manden igen, men det kommer vi til mange gange.

• #12   2. jun 2012 Hvis der er noget der kan få må til at tænke "MØGHUUUND" så det når der er en som konstant står og gøer.. Og især dem med de helt lyse skingre lyde... Så tænker jeg fandme "SÅÅÅ HOLD DOG KÆÆÆÆFT MØGHUND" Eller "BIIIB MØGEJER SÅ FÅ DOG DIN BIIIB MØGHUND TIL AT HOLDE KÆFT"

Men tænker nu også mest "møgejere" end "møghund" smiley

• #13   2. jun 2012 Nanna, min Chelsy er en af dem med skingre lyde, dog KUN når hun møder en hund i snor, ikke når hun er løs. Har prøvet alt, men hun vil ikke holde mund, skal på kursus her til sommer. Det kan altså være ret svært, især ved de små, selvom vi ejere prøvere, men de fleste folk griner heldigvis bare af det.

Jeg tænker møghund hvis en hund angriber eller laver udfald, umotiveret, mod en anden hund, dyr eller menneske.
    Jeg tænker møgejer når de bare lader deres hunde styrte i fjæset på andre, uden snor og kontrol.
    Tænker også møgejer når folk m. løs hund ikke respektere at jeg går tur med mine katte (i snor) i skoven, hvor hunde SKAL være i snor, og når hundejere tror de kan tillade sig alt.

• #14   2. jun 2012 Jeg grænser til at tænke at den hundeejer der luftede sin løbske schæfer uden snor ved Lyngby hovedgade ikke skulle have hund. Den var tydeligvis så hormonpræget at den havde glemt ørerne. Og så har man altså snor på når man færdes i nærheden af biler!

Episoden skete for min kæreste da han gik ud af vores hoveddør med vores hanhund i snor. Der kommer en schæfer løbende rundt om et hjørne og hen til min kæreste og hund. Han råber til ejerne der er "langt" væk og siger de skal kalde på den. Det gør de så, men den lystrer overhovedet ikke. Efter nogle mislykkede indkald råber de så til min kæreste at han lige skal passe vores hanhund ikke hopper på hende for hun er i løbetid! Ejeren når hen til mon kæreste der pointere at han synes det er temmelig mærkeligt at lufte sin løbske tæve i en midtby uden snor, som ejeren vælger ikke at svare på. De går hver til sit. Min kæreste og hund nærmere sig lidt senere en kiosk og opdager for sent at den samme tæve sidder ude foran kiosken. Uden snor! Da den ser Fenris forlader den sin placering og løber mod min hund! Min kæreste er nu temmelig frustreret og råber at ejeren skal få sin hund i snor. Ingen respons før ejeren kommer ud af kiosken og opdager hunden er væk og atter begynder at kalde!
    Min kæreste får skræmt hunden væk ved at stille sig truende op og råbe nej af den da den nærmer sig.
    Så er man fandme en uansvarlig hundeejer!!!
    Til held for hunden mødte de den kun på samme side af vejen ellers var den måske blevet kørt flad. Der er trods alt nogle biler kl 19.30 for ikke at nævne det urimelige i at give min kæreste ansvaret for at holde dem afskilte til hun fik indfanget sin løbske tæve!
    Surt opstød fra mig!

• #15   2. jun 2012 Stine. Har jeg oplevet alt for mange gange, specielt i netop Lyngby og så Amager og Nørrebro! På Amager løber der af og til de samme muskelhunde løst rundt, det er nok ikke lige så klogt hvis politiet kommer! Desuden så jeg en Fransk Bulldog løbe ud foran en cyklist i Lyngby ved en rundkørsel nær biblioteket, så cyklisten stoppede brat op, hvilket resulterede at en bil kørte ind i hende. Heldigvis skete der ikke noget alvorligt.

• #16   2. jun 2012 personligt bruger jeg aldrig ordet "møg hund" ´overfor andre end min egen. Da hunden ikke gør andet end det den føler naturligt, og er den ikke opdraget til at opførre sig pænt, kan ejerne ikke forvente at den gør det af sig selv. hunde et lide som børn, de skal have en god opdragelse og vide hvor grænserne går. derfor findes der ingen "møg hunde" men kun "møg ejere" !!

• #17   2. jun 2012 Yasmin: Så længe man bare prøver at gørd noget ved at ens hund står og skaber sig har meget at sige. Der er så også bare dem som er ligeglade med deres hund skaber sig eller dem som bare ikke gider tage kampen op. Men ved godt det kan være rigtig svært ved specielt nogle racer smiley Men får simpelthen sådan en hovedpine af den skingre lyd der og ejerne må da også have utroligt ondt i både ører og hoved hvis det bliver ved hele tiden ;o)

• #18   2. jun 2012 Når naboens hund står og galper i haven og datteren er lagt i seng for flere timer siden...ikke hvis han bare siger vov et par gange men hvis han får lov til at stå der ude og blive ved..

• #20   2. jun 2012 Yasmin. Jep første møde var ved parkeringspladsen ved rundkørslenved biblioteket! Dens ejere gik ude ved vejen og min kæreste og hund gik på fortovet på den anden side af parkeringspladsen da den smuttede rundt om hjørnet. Det er heldigvis den eneste løbske tæve vi har mødt på den måde i de to år vi har haft Fenris.

Heldigt der ikke skete noget med cyklisten. Jeg tror godt jeg ved hvem den franske bulldog du beskriver er..

• #21   2. jun 2012 Vi deømmer også om at flytte ud på landet når både kæresten og jeg er færdige med uddanelsen ( jeg bliver færdig 20. Juni og min kæreste i sensommeren) og har fået sparet noget udbetaling sammen. Så om et år eller to skulle vi gerne komme væk fra Lyngby. Udover problemer med andre hunde er vichenereæt rimelige glade for at bo her. Det er dejligt tæt p dyrehaven som vi bruger rigtigt meget. Ca. Hver anden dag. Og så læser vi på DTU som jo er tæt på. Men vi er begge udpræget naturmenmesker og glæder os til t få mere ro og natur!

• #23   2. jun 2012 Tænker "møgejere og stakkels hund" hvis folk ikke behandler hunde som det de er, nemlig hunde. Når chi'en ikke ser andet end perspektivet fra en taske af, når golden retrieveren dag ud og dag ind ser den samme have og ikke aner, at der er en verden udenfor, og når den smukke husky bare bliver stillet hen i hjørnet, når den er "træls" pga. understimulering. FØJ siger jeg, en hund er en hund, og skal behandles og respekteres derefter! Det kræver arbejde og indlevelse, men det er ikke noget familien danmark beskæftiger sig med.

• #24   2. jun 2012 Udover overnævnte tænker jeg også møgejere som ikke holder opsyn når børn og hund er sammen. Og de burde ikke have hund... Eller dem som ikke lære deres børn at respektere dyr og at dyr ikke er udklædningsdukker eller hvad de nu kan finde på....

• #27   3. jun 2012 he he, det er egentlig skægt I siger at der ikke er møghunde, kun møgejere der ikke håndterer/opdrager deres hunde som de burde, men jeres egne hunde kan godt være møghunde ;-P

• #28   3. jun 2012 men Basco var nu også en møghund forleden, efter han har brugt natten på at æde min sofa pude -hurra for teenage-alderen smiley

• #30   4. jun 2012 Tænker møghund når min hund får et anfald af terrier ører , og ikke vil lystre overhovedet.Anfaldene går heldigvis hurtigt over..

Kommentér på:
Hvad får jer til at tænke ''Møghund''.

Annonce