{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

ved spisetider hvad gør i så..? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig for at høre hvad i andre gør med særligt unge hvalp når i sidder og spiser... sidder de ved jeres fødder, acceptere I at de evt. tigger..? eller skal de ligge et specielt sted når i spiser..

Jeg vil gerne ha min hvalp ligger i sin kurv når vi spiser idet jeg ikke acceptere tiggeri... men jeg vil gerne vide hvad i andre gør...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ved spisetider hvad gør i så..?
  • #1   7. jun 2012 Jeg har lige fået hvalp og har en voksen hund i forvejen. De ligger i kurven med et griseøre/ben mens vi spiser smiley

• #2   7. jun 2012 Vores er opdraget til at ligge i deres kurv, under hele måltidet smiley

• #3   7. jun 2012 Her må hundene ligge lige hvor de vil, jeg gider bare ikke de sidder ved side af og suger næringen ud af maden inden man får den i munden smiley

• #4   7. jun 2012 godt.. for så er jeg ikke den eneste der gerne vil ha det.. hvordan har i fået dem til det... for lige nu får vi kold mad HVER gang vi spiser idet vi dkal rejse os igennemsnit ca 15 gange.... hver gang jeg blir liggende i mere end 10 sek får han en godbid, men det virker ikke rigtig.... ved godt han er lille og kun er 13 uger men vil gerne høre om det rigtig det jeg gør..

• #5   7. jun 2012 Hun må være lige hvor hun vil... Kommer hun for tæt på tallerkenen kigger jeg bare på hende og siger "det er ikke til dig" og hun ligger sig igen.
    Nu er hun så heller ikke specielt madglad, så fordi jeg giver hende lidt ved bordet en gang i mellem, betyder det ikke at hun sidder og tigger særlig ofte.
    Måske en enkelt gang hver anden måned kan hun finde på at tigge ;o)

• #6   7. jun 2012 I kan i starten rygge kurven/tæppet tættere på bordet, og bede ham "gå i kurven". Når han efter hånden har lært at det er i den han skal være, kan i rykke den længere og længere væk fra bordet...
    Så er i også fri for at rejse jer hele tiden ;o)
    Det var ihvertfald hvad jeg ville gøre, hvis det var mig ;o)

• #7   7. jun 2012 han har lært hvad kurv betyder og går i den til hver en tid uantagen når der mad på bordet.... men ja tålmodighed er en dyd..:) det skønt og ha en lille hvalp..

• #8   7. jun 2012 Mine hunde får altid mad imens jeg laver aftensmad og så får de noget ben på deres pude i den anden ende af stuen som de ligger og tygger på imens vi spiser, så er der ro smiley

• #10   7. jun 2012 Min lille hund, ligger enten over i kurven eller under bordet og sover. Men hun tigger aldrig smiley

• #11   7. jun 2012 Og vi har bare fra start af fået hende til at ligge i kurven (som står i samme rum så hun kan se hende), og så sagt bliv. Og så falder hun normalt i søvn..

• #13   7. jun 2012 Mine har altid lært fra helt små, at de ikke skal opholde sig i samme rum som os når vi spiser, de ligger oftest ude i gangen, og er hverken i køkken eller stue, vi har køkken alle rum (næsten), så de opholder sig i gangen/antreen, eller ude i haven.

• #14   7. jun 2012 Vi har lært Vaks 'ud'-kommando.
    Hvilket vil sige, at han skal gå ud af et givent rum og i den retning, man peger.

Det virker på ham.
    Jeg er ikke yderligere generet over, at han ligger og kigger inde i selve køkkenet, men.. det er min mor, så derfor ^^

• #15   7. jun 2012 Vi starede med att lære "kurv-kommandoen". Derefter lærte vi bliv-kommandoen. Det gør det meget nemt, idet du skal til at spise, bare kombinerer de to. Men det kræver jo selvfølgelig tid og tålmodighed at få det indlært smiley

• #16   7. jun 2012 Silje tigger.. Det genere ikke mig når jeg bare er mig selv, det er straks værre når jeg har gæster på besøg. Jeg har ikke noget imod hunde tigger, overhovedet. Jeg har altid haft svært ved at forstå, hvad det er der gør, at hunden kigger lidt på imens man spiser der kan genere en. Silje får tit sin egen køkkenstol hun kan sidde/ligge på, og den skubber jeg så ½-1m væk fra bordet, og der plejer hun at være. Det er bare blevet ren rutine, at sådan gør vi. Dog vil jeg være lidt mere konsekvent med næsten hund, angående det med at hoppe op til folk når de spiser.. Super irriterende uanset hvad. Silje er heldigvis ved at lære nu, at når der spises, så skal man altså ikke lige sidde på skødet af alle og enhver.

• #17   7. jun 2012 Vega tigger nogle gange, men det er ikke fordi hun får lov til at være ved os når vi spiser, det er fordi ALLE mændene i familien vælger at kyle hjernen ud ad vinduet og give hende mad ved bordet. Jeg bliver så GAL!

Men for det meste lægger hun sig bare til at sove under bordet, hvilket jeg synes er helt fint smiley

Synes bare det er enormt frustrerende at arbejde på at ens hund ikke skal tigge, og så skider folk bare på det. Jeg opdrager min hund som JEG synes, og det skal andre sgu ikke ændre på!

Pyh, så fik jeg lige raset af smiley

• #18   7. jun 2012 Aftensmad: Min han får sin egen aftensmad og han får lov at ligge ved fødder når vi spiser. Han tigger ikke, han sover ved fødderne, eller render rundt og leger med sig selv. Han har tigget en periode fordi min søster gav ham mad og opmærksomhed. Men det stoppede lynhurtigt igen, da vi alle ignorerede ham og ikke så meget som så på ham smiley

Ved måltider hvor vi ikke sidder ved spisebordet, må han gøre som han vil, så længe han ikke sidder på tallerknen smiley

• #19   7. jun 2012 Vores må være hvor de vil. De får ikke ved bordet, og de tigger ikke. De kan finde på at komme hen og hoppe op for at få lidt opmærksomhed, men så får de bare besked på at hoppe ned.

Det er ikke noget vi har gjort det store nummer ud af smiley

• #20   7. jun 2012 Hmm .. Taiko har lært fra starten af, at han ikke får noget ud af at tigge ..
    Jeg har egentligt ikke gjort så meget :s

Han må være, hvor han vil .
    Han tigger aldrig, ligger for det meste bare et eller andet tilfældigt sted og sover :o)

Kommentér på:
ved spisetider hvad gør i så..?

Annonce