572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bløder om mulen :( Bløder om mulen :(

Min efterhånden ret uheldige bullerhund har en del "bumser" om munden der bløder. Det har han efterhånden haft i et års tid nu. on and off. Men denne gang er det bare nærmest hele mulen. smiley Det bløder pænt meget når sådan en "popper". Faktisk drypper det ned på gulvet og han er meget ked af det når han sker.
Er der nogle der har erfaringer med hvordan man kan få lagt en dæmper på? Han er en bullmastiff og han er 2.5 år gammel.

Det er IKKE allergi. Han har været en masse igennem det sidste halve år. Så han er stortset testet for alt smiley
Det skal dog siges at han lider af furunkulose og at han for tiden har hjerte-lungeorm. Så han er på en del medicin.

Håååååber på nogle gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bløder om mulen :(
  • #1   8. jun 2012 Jeg tænker om bivirkninger af det medicin han får kan være med til at provokere det?

• #2   8. jun 2012 Hvis han sviner og savler meget når han drikker vand, kan de meget vel stamme derfra. Sørg for at tørre ham om munden hver gang han har drukket...

• #3   8. jun 2012 Dyrlægen siger hun aldrig har hørt om den birvirkning og tjekkede selvfølgelig op på det.
    Men det begyndte også før han fik medicin. Han er allergitestet og er oven i det hele på allergi foder i det forsøg han er med i på LIFE.
    Men derude sagde de, at jeg skulle høre andre hundeejere af samme type hund om de havde nogle "tricks" til at slå det lidt ned smiley Har hørt om et helseprodukt der hedder Padderokke, fra en anden bullerejer. Det skulle virke. Men.. ja.. smiley

• #5   8. jun 2012 Flatrunner: Han har stortset været på Cefa-Cure og Baytril siden november måned pga furunkulose og en masse andet han blev ramt af smiley Så vi vil helst undgå at putte mere i ham, for det ikke skal blive for meget.
    Men tænker om måske det bryder helt vildt ud nu, fordi vi er stoppet på Cefa-Cure?! smiley Det ville være nemmere lige at give ham en renskemaske som vi kan smiley

• #6   8. jun 2012 Har hørt om flere racer med "hængemuler" der får det p.g.a. vandet... Specielt her i foråret hvor de begynder at drikke mere vand p.g.a. varmen.
    Når de konstant er fugtige på hagen og omkring munden, hænger der mere skidt og møg fast som giver infektioner/bumser...
    Så vil anbefale at prøve det med at tørre ham... Ihvertfald give det er forsøg på en måneds tid.
    En jeg træner med, så fremskridt allerede efter en uge...

Kommentér på:
Bløder om mulen :(

Annonce