1.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Det foder dyrlægen sælger... Det foder dyrlægen sælger...

Hej.

Sidder og har en lille diskution med min veninde, som vi har haft en del gange efterhånden...

Hun arbejder hos en dyrlæge og mener at det foder de sælger der er markedets absolut bedste. Dvs Royal canin, Specifik, Eukanuba osv... Hendes argument er, at hvis der var bedre ting, så ville dyrlægen forhandle det. Så derfor mener hun at der må være alt muligt skummelt i feks Taste of the wild og wolfsblut.

Jeg bruger selv Totw og har lige skiftet den store over på wolfsblut. Jeg synes jo at når jeg kigger indholdsfortegnelse, så ser "mine" to mærker langt bedre ud, uden alt muligt "skidt".
Men jeg er jo ikke uddannet dyrlæge, så jeg er helt sikkert galt på den, mener hun.

Nu ved jeg jo at der sidder en masse kloge hoveder herinde der ved alt der er værd at vide om foder:o)
Så håber lidt i vil komme på banen med forklaringer på hvad der er bedst på papiret og hvorfor dyrlægerne sælger det de gør... Og om det dyrlægerne sælger, virkelig er det bedste på markedet?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det foder dyrlægen sælger...
  • #1   11. jun 2012 hmm jeg vil nu give dig ret, men tror det kommer an på hvad man synes som person.. hos os går vi gerne uden om foder med meget korn i, og gir vores hund orijen :0)

• #2   11. jun 2012 Kunne forestille mig at dyrlægerne sælger Hills, RC og Specifik fordi at de laver noget foder med nogle specielle tilskud i til forskellige lidelser..

Jeg fodrer selv med TOTW og er super glad for det.. Min hund har aldrig været pænere at se på og hun har aldrig fungeret så godt på et foder som hun gør på det her.. Og jeg har førhen fodret med: RC <- gad hun ikke spise uanset hvordan og hvorledes jeg gjorde.. Hills spiste hun i et par uger.. Og rørte det så ikke i 5 dage.. hun fik INTET andet i den tid.. Specifik fik hun også på et tidspunkt netop i samråd med dyrlægen fordi at der hvor hun havde boet før jeg fik hende (og efter opdrætteren solgte hende) ikke fik det hun skulle have i hendes foder og hun lignede derfor noget der var løgn.. Da hun blev nogen lunde pæn igen nægtede hun også at spise det.. Skiftede så til TOTW og det har hun spist gladeligt i over et år nu smiley Så det holder jeg mig da til..

Om det er det bedste på markedet vil jeg ikke rode mig ud i.. nogen hunde fungerer fantastisk på RC.. andre på Hills.. osv osv osv..

• #3   11. jun 2012 Jeg tror os dyrlægerne sælger det foder de gør fordi der er foder til hunde og katte med ledproblemer, overvægtige dyr osv osv.

Selv bruger jeg Wolfsblut til mine. Bortset fra den ene, hun får J/D foder fordi hun har gigt. Det bliver købt hos dyrlægen. Jeg er ellers ikke vild med der er affaldsprodukter i, i forhold til Wolfsblut, men her må jeg jo så vælge mellem et foder godt til hendes led og ryg eller et foder uden korn.

Vil ikk sige at jeg med tiden ikk kunne finde på at skifte hende over på WB og så selv give tilskud ved siden af.

• #4   11. jun 2012 Dyrlægerne sælger SOM REGEL det fodrede de kan tjene mest på men samtidig så laver både RC og Hills foder sin egner sug ril allergi, gigt osv.
    MEN! Jeg arbejder i en dyre forretning og har gået alt foder igennem så jeg bedst muligt kan rådgive kunder. Og jeg må siger, jeg ALDRIG ville give min hund RC og prøver så vist muligt også at undgå at sælge det.
    Der er simpelthen så meget fyldstof i som hunden på ingen måde får noget ud af.
    Hills er ok men jeg vil stadig foretrække et foder som, Live, totw osv.
    Kigger man på pillernes farver og sammenligner så er RC, Hills, osv meget lysere end det foder der ikk er gjort alt mulig lort ved og lugter man til det dufter kval. foderet også meget mere af hundemad!

• #5   11. jun 2012 Det bunder helt sikkert også i hvor meget de kan tjene på det.. smiley
    Jeg har selv arbejdet i en dyreforretning.. Og det foder vi havde mest avance på var RC og Hills.. Og det er jo endnu dyrere hos dyrlægen

• #6   11. jun 2012 Min dyrlæge har anbefalet mig TOTW, han er godt nok medejer af Tistrup Petfood som importerer det smiley Spurgte om det var derfor, men han ville aller helst anbefale mig At fodre med råt, men pt. kan jeg ikke overskue det. Han mener der er meget godt foder på markedet og at man ikke altid skal lade sig narre af prisen. Men nu var det jo også lige så nemt, at vi kan købe det gennem ham..

• #7   11. jun 2012 Tine - bare af ren nysgerrighed.. Hvad giver du så for en sæk TOTW?

• #8   11. jun 2012 Ved det ikke endnu, har lige snakket med ham i dag. Han stiller det uden for så vi kan hente det i aften, og så skriver han det på den næste regning.. Han er en go bekendt af min mand, så vi har god hjælp der. Plejer dog mest at bruge ham til hesten..

• #9   11. jun 2012 Fedt at du kan købe det gennem ham.. Tænkte bare at hvis du giver samme pris som jeg giver for det i udlandet så kunne man måske købe det gennem ham i stedet..

• #10   11. jun 2012 Havde læst meget om det inden og vidste faktisk ikke han var medejer, indtil jeg googlede det for at finde ud af om jeg kunne købe det her i nærheden, og min mand sagde at det kunne vi sikkert købe gennem vores dyrlæge..
    Kan skrive når jeg får regningen, men ved som sagt ikke hvornår det bliver. Har du undersøgt om man kan købe direkte fra Tistrup Petfood?

• #11   11. jun 2012 nu er dyrlæger jo ikke sådan specielt uddannet i foder, det de for om foder er et 1 dags kursus med tilhørende piece skrevet og afholdt af hills. så dyrlægerne ved det hills har lært dem, så i bund og grund er det desværre uvidenhed der gør at dyrlægerne sælger skrammelfoder med fine billeder på sækken. også tjener det jo styrtende på det også. håber der er nogen dyrlæger der ved mere om ernæring til kæledyr end det de obligatorisk skal vide, men har ikke mødt sådan en endnu........

• #12   11. jun 2012 Tine nej jeg har ikke undersøgt om man kan købe det direkte.. Men det vil jeg da lige gøre.. smiley

• #14   11. jun 2012 hills og Rc er det som man tjener bedst på smiley

• #15   11. jun 2012 eller ja noget af det man tjener mest på da de kører "fast pris politik"

eller ja aftalt pris

• #16   11. jun 2012 Jeg er ikke overbevist om, at dyrlægens foder er det bedste på markedet.
    Jeg bruger selv Wolfsblut til Riiini og jeg har aldrig haft en hund hvis mave har fungeret så godt som hans gør på WB Wild Pacific .

Min dyrlæge udviser som regel skepsis når jeg fortæller hvad jeg fodre med - virker mest som om de synes jeg helst skal bruge dyrlægens produkter.

Jeg har dog tidligere haft en hund som kun kunne fungere på dyrlægens skånefoder, dvs. det er en hel del år siden. Jeg kunne godt have tænkt mig dengang at WB eksisterede eller jeg havde kendskab til det hvis det eksisterede dengang og så have prøvet det af på den hund dengang.

• #17   11. jun 2012 Mine dyrlæger har aldrig "rynket" på næsen af mit fodervalg.....tværtimod foreslog den ene barf til Fie, men det kunne hendes mave jo ikke..

Synes det er sjovt det altid skal påtales at dyrlægen tjener penge på foder, for der er vel ingen forretninger der sælges foder med tab til følge....

• #18   11. jun 2012 Spot on René !

• #19   11. jun 2012 Omvendt stoppede jeg med at handle hos maxsøe´s da deres sælger fortalte mig at barf kunne kurere alt, og jeg ikke ville min hund den´s bedste når jeg gav hende tørfoder...

Spurgte så hvorfor de havde hele bagvæggen fyldt med tørfoder, og så stoppede vores samtale *GG*

• #20   11. jun 2012 Jeg er endnu engang, utrolig glad for min dyrlæge. Det er første gang nogensinde i mine 5 år som hundeejer at jeg bruger deres foder til min den ene hund og det er efter eget valg.
    Da jeg fik dommen på min hund, gigt, spurgte jeg dem om de havde et foder på deres hylder som de kunne anbefale? Og hvis ikke, om de havde et andet forslag? De sagde de havde J/D som giver bedre bevægelighed på 21 dage.
    Jeg prøvede foderet og har nu brugt det i 7 måneder til min ene hund.

Da Sherwood, flyttede herhjem og han var i en elendig forfatning (Vejede 8-10 kg under normalvægten) sagde dyrlægen han skulle fedes op med et foder med 18-20 procent fedt og gerne et foder til aktive hunde.
    Jeg fandt det første og bedste i dyrebutikken med 20 procent fedt og som er et foder til jagthunde/diegivende hunde og viste dyrlægen det og de syntes det var et rigtig godt foder til formålet.

Min dyrlæge forslår aldrig deres eget foder til mig.

• Tjinca
    Tjinca Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   11. jun 2012 Det kan vel ikke komme bag på en hvorfor at dyrlægeerne netop sælger Iams, RC, Specific m.m. Læg lige mærke til hvad der står på hundevægten, røngtentavlen m.m. Næste gang I er på besøg hos dyrlægen ...hvem tror I sponsere disse ting?
    Jeg ved af erfaring hvor meget petfood- og medicinal industrien poster i dyrlægerne bl.a i form af merchendises fordi jeg netop har haft med området at gøre.

• #22   11. jun 2012 Har prøvet en dyrlæge, der ville sælge mig slankefoder til min undervægtige hund, fordi han lige var blevet kastreret.... (havde købt ham undervægtig... Og han var ikke noget op på normalvægt endnu der, da jeg ikke havde haft ham super længe... ) Hvad med lige at vente til han faktisk er nået op på det han skal veje, før man anbefaler slankekost!!!!

Hvis du kigger på de obligatoriske fag på veterinærmedicin, er det altså også ok gennemskueligt at de ikke når at lære super meget om hundeernæring...

• #24   11. jun 2012 Stine.. Ja der er afstanden lidt for stor smiley

Det tiltaler mig meget at barf fodre, men synes ikke lige tiden er til det så tænkte at dette var det næst bedste.

Til jer der bor i nærheden af Varde/ Tistrup, så mener jeg de sælger TOTW ved dyrlægerne i Tistrup..

• #26   11. jun 2012 Vi giver i forvejen rå ben og lidt råt ind i mellem for afvekslingens skyld. Har altid kallun i fryseren så det varierer hvad de får. Men størstedelen vil indtil videre bestå af tørkost.
    Nu håber jeg da Emmi vil spise det, har lige hentet en stor sæk smiley

Kommentér på:
Det foder dyrlægen sælger...

Annonce