{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Hunde uden snor... {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt, hvorfor, og jeg spørger lige endnu engang HVORFOR forstår nogle mennesker ikk at deres hunde skal være i snor?!!!

På en uge har jeg og rambo været udsatte for tungnemme hunde-ejere, for at være helt præcis, så 2 af slagsen har vi desværre mødt på vores gåture.

Den ene dag var vi ude og gå tur, og jeg så at der stod nogle mennesker og snakkede, men der lå en berner senne ved siden, og jeg så straks at den ikk var i snor, men at der stod en dame med en hundesnor... Hunden så fredlig ud, og menneskerne så ud til at tage det roligt ved synet af mig og rambo... Så jeg tænkte bare top trænet hund, den biler liggende, men da jeg så var ca 15 meter fra dem rejser hunden sig op. jeg spørger så stille og roligt om de er søde at tage snor på deres hund, damen med snoren ser på mig og siger,,,,,, Jamen min hund gør ikke noget... hunden står nu snude til snude med rambo.... Jeg bliver irriteret, og spørger igen... Hum svarer igen med samme svar. Så siger jeg til hende, at min hund ikke kan lide større hunde end sig selv, og at han kan bide... Tror i så ikk at hun bliver irriteret på mig og siger,,, Jamen så lærer min hund bare det til en anden gang, og at JEG bare skulle tage det roligt, og lade dem lege.... Hva fanden bidler hun sig ind?!!! Hun skal sgu ikk bestemme om min hund skal leje med hendes hund!!! Jeg står stadig og holder rambo tilbage, mens han virker glad for tæven, og vil parre hende, han kunne bare ikk nå op, og jeg stod oz og holdte ham tilbage... Damen stod bare og syntes det var sjovt.... HALLO DAME, min hund er med stamtavle og jeg bruger dyre domme for at udstille ham, tror du selv jeg synes det er sjovt.....

Der går ikk mange dage, så kommer der pludselig en shæfer rendende hen til rambo på tovet i den by jeg bor i, jeg får hevet rambo væk, så de ikk kan snuse til hinanden,,, så kommer der en dame løbende, tager sin hundog går,,,, hun siger ikk noget... Hmm tænker jeg. Der går under 10min, så kommer den fandme igen!!! Så var det, det hele bare gentog sig... Jeg lagde mærke til at demen sad lidt længere henne på tovet, og slap hunden igen, igen.... Denne gang lob hunden hen til en bette vuf, der næsten fik et hjertestop af synet af sådan en stor hund,,, Damen gik stille og roligt der hen, tog hunden, uden at sige noget til de mennesker der stod med deres stakkel, og gik..... Helt ærligt, hva sker der for folk i dag????

Jeg er glad for at det var nogle "søde" hunde, men i ved hvordan det er med hunde, der skal ikk meget til det går galt.....

Ville lige dele min vrede med jer, for er noget jeg kan blive noget så tosset over......!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde uden snor...
  • #1   17. jul 2006 Jeg tror jeg vil anskaffe mig en megafon.. Så kan det være de kan høre mig, når jeg beder dem om at få hunden i snor

  • #2   17. jul 2006 Tja... Jeg kender det godt med man møder hunde uden snor... Og så er det altså ikke særlig fedt, når ens tæve er løbetid! Jeg forstår udemærket din vrede- og deler den med dig!

  • #3   17. jul 2006 Uf kender det godt.

    Sidste gang Daisy var i løbetid, ville jeg gå en tur på stranden med hende. Pludselig kom en hanhund STYRTENDE hen imod hende (jeg havde Daisy i snor)
    Ja og så prøvede han så at parre hende så jeg måtte skubbe ham væk med benet. Han var vist en labrador. Ikke nogen lille hund så det endte med at jeg måtte tage min hund op :o/
    Heldigvis kom damen som ejede ham. Hun undskyldte mange gange osv.
    Så gik jeg videre ned ad stranden og da vi var nået et godt stykke hvor jeg kunne se på lang afstand om der skulle komme nogen, slap jeg Daisy løs så hun kunne løbe ud i vandet.
    Men SHIT! Pludselig kom den hanhund sgu løbende hen mod os IGEN!
    Jeg skyndte mig at kalde Daisy til mig og fik hende i snor med det samme og så stod hanhunden der og sprang op på Daisy. Daisy fjernede halen OG SÅ måtte jeg jo bære hende op igen. (suk)
    Det var skide irriterende.
    Jamen jeg troede I var så langt væk, forklarede damen.
    Nå, men ikke langt nok væk...

    Jeg har Også Daisy løs, men jeg har fuldt kontrol over hende og hun får kun lov til at løbe hvor jeg kan se på lang afstand om der kommer nogen. Ellers går hun pænt på min ene side ;o)


  • #4   17. jul 2006 vi har lige fået trixi, men kender det godt fra ture uden hund, selv når man ikke har sin hund med er det ikke altid rart når en eller anden kæmpe kommer drønende hen til en og vil snakke! hvis så bare menneskene i det mindste vider at de er interssseret i om man gider ha det eller ej, så kan jeg ta det uden at blive sur, men når de blot ser på en og så kigger den anden vej, så er det bare for meget!

    jeg har også prøvet næsten at blive vældet af en hund hvor jeg var på cykel, og hvor ejeren var ligeglad og ikke gad kalde på den!

    det er desuden det samme når man rider, kan nogle hunde ejere bare ikke forstå at nogle heste ikke bryder sig om at have en monster stor chæfer løbende mellem benende mens den gør?

    nå men her var lidt støtte til dit vredes udbrud!


  • #5   17. jul 2006 Kender det også alt for godt. Mødte for 2 dage siden 2 unge drenge med et stort muskelbundt af en hund uden snor. Den for mod os og var vildt agressiv, den ene nåede heldigvis at løbe den op, mens den anden var bange. Jeg var parat til at sprarke ud, desværre for hunden, da det jo nok er ejerens skyld at hunden er som den er. Havde med det samme taget min lille prins op i armene, men han er stadig mærket af den store forskrækkelse. Han går hele tiden og kigger bagud om der kommer en hund rendende...
    Jeg råbte og skreg noget af dem, tænk hvad der kunne være sket?!
    Det er et iritationsmoment uden lige, specielt når man går i skoven... Øv øv øv


  • #6   17. jul 2006 Malisen H- - > Uuuuuhh man blir hidsig! Jeg havde nok også gjort det samme, havde det været mig! Men de fatter jo ikke skid så'n nogle alligevel (de forstår ihvertfald ikke hvordan man gebærder sig offentligt!).

  • #7   17. jul 2006 Klaudia - jeg ved ikke om det er nogen trøst men jeg er snart uvenner med det halve af byen grundet samme problem.. Min hund gør ikke noget - NEJ MEN DET GØR MIN FANDME !!!!!!

  • #8   17. jul 2006 Jeg går da også uden snor på Babett, det er der ingen problemmer med, ikke fra min eller Babett's side, men derimod folk med hunde i snor, er ved at spænde ben for deres ejer, med at vikle snoren rundt om benene på dem, især dem med flexline, det er de vælgige god til de hunde... ser komisk ud... at folk ikke forstå at gå lydighed med deres hund.

    Babett er ligeglad med andre hunde, når hun er under kommando, så ved hun at det er mig der bestemmer, og ikke hende, for hun ved at det koster... næ så heller fælges med far ud fra hans venstre knæ... for så er der godbider i farvandet.


  • #9   17. jul 2006 Jeg hader flexliner... virkelig...

  • #10   17. jul 2006 Hmm det er snart hverdags kost i HELE Danmark men iflg loven skal man bare have fuld kontrol over sin hund og behøver derfor IKKE at have den i snor....!!!!!
    ( iflg Politiet )
    jeg oplever også løse KAMPHUNDE / MUSKELHUNDE
    MED MINDRE BEGAVET EJERE....
    og syns det er en STOR BELASTNING de ikke selv kan se det er et problem
    Har selv altid min i snor men hvad hjælper det ham hvis den anden hund angriber som det er sket før
    HAR stadig en dyrlæge regning på godt en tusse efter sidste møde hvor ejeren opgav falsk navn og tlf nr
    men ville gerne betale omkostningen ved mødet....
    møg surt....


  • #11   17. jul 2006 jeg har to af de der "farlige" amstaff

    og jeg er ved at få en hjerneblødning hver gang jeg kommer gående med mine i snor enten i skoven hvor de faktisk SKAL være det eller hvis vi er på stranden osv..

    for de hunde vi møder der er løse er som regl nogen som ejerne ikke kan kalde til sig.. og mine hunde er altså ikke så forfærdelige glade for andre hunde derfor er de netop i snor..

    så bilder de folk med løse hunde der ikke kommer når der bliver kaldt sig ind at skælde mig ud fordi mine hunde gør/knurre af deres hunde for det er jo "dræberhunde" jeg har, og de er helt sikkert trænet til kamp siden de ikke kan lide andre hunde!


    hvorfor fanden slipper man hunden når man ved man ikke kan kalde den til sig når der kommer andre hune. ja jeg gør det sku aldrig selv, ville hade mig selv hvis hundene en dag kom op og slås med nogen fremmede hunde fordi jeg ikke kan kalde dem til mig..

    det skal lige siges mine hunde er hverken farlige eller trænet til kamp, de kan bare ikke med andre tæver og heller ikke med fremmede hunde når de er i snor..


  • #12   17. jul 2006 og noget andet er at her hvor jeg bor, så er de med muskelhunde sku de mest ansvarlige hundeejere tager hensyn til andre folk osv..

    her føler nemlig alle andre hundeejere at de skal være her og at vi kun meget nødigt må være der.. så det er aldrig med muskelhunde jeg har problemer herhjemme det er sku mere de familier der mener at hunden godt kan tåle at blive luftet 15 min i parken med de andre venner og så ellers er den i haven.. de går ikke til træning eller overvejer at træne med dem selv så tænk lige hvordan et cirkus det er i vores park midt på dagen..


  • #13   17. jul 2006 ja den er jo hørt mange gange før og jeg kan nikke genkendende til de beskrevne episoder. Mine hunde går også løs, men opsøger ikke andre hunde og bliver bedt om at gå i venteposition, når der kommer andre med hunde. Men jeg irriteres også over folk, der ikke tager deres kontrol, når jeg trækker mine væk.

    Det hjælper ofte ikke at bede folk tage deres hund i snor (altså dem som ikke kan holde deres hunde henne ved sig selv). Man kan forsøge at sige, at ens hund ikke kan lide andre hund osv. osv. Det eneste der virkelig virker er at sige til dem, at ens hunde har skab.....

    Så kan de få deres kræ væk fra ens hunde!!! folk er åbenbart ligeglade med om deres hunde bliver spist m.m. Det værste der kan overgå dem er åbenbart at deres hunde får skab (eller lopper)

    Utroligt - men prøv det næste gang I ikke kan få ørenlyd på gåturen


  • #14   17. jul 2006 jeg har alt respekt for folk der kan gå med deres hunde uden snor hvor hunden er helt fuldstendig ligeglad med andre hunde der kommer forbi dem, og når man har så god en kontakt til sin hund er der ingen grund til ikke at udnytte den..

    jeg hader de mennesker der mener at de skal træne deres hunde i at komme når der bliver kaldt når jeg kommer med mine to hunde, for hvis der sker noget, ja så er det sku mine dræber hunde der er sindsyge osv..
    det er de mennesker jeg bliver onde på..

    jeg tror jeg vil prøve at sige at de har skab næste gang jeg møder nogen med løse hunde for at se om det virker,
    for de ter ganske rigtig de er sku for det meste ligeglade med at man siger at ens hunde ikke kan lide andre osv..

    tak det vil jeg virkelig tage til mig den der


  • #15   17. jul 2006 Færdes jeg i en skov eller andet sted, hvor Babett får lov til at løbe frit omkring... så kan jeg med en enkelt kommando vende hende, så hun kommer ind til mig..

    Møder hun andre hunde, så bliver der kaldt på¨hende, og jeg dækker hend af.

    Selføllig forventer jeg også den samme respekt fra andre hundeejer der også færdes der..



  • #16   17. jul 2006 MP : Lad mig endelig vide om ikke det virker.

    Jeg har fiffet fra en anden, som ikke kunne få folk til at fatte at de skulle holde deres hunde hos dem selv....

    men det hjalp at råbe til dem, at hendes hund havde skab.....


  • #17   17. jul 2006 MP ved lige præsis hva du mener har altid vores i snor endda når de bader..den store af vores er heller ikke så sindsygt glad for andre end hans "lillebror" men straks bliver vi fejltolket og så må vi jo dræbermaskiner nå den ikke kan snakke med andre
    JEG KUNNE BRÆKKE MIG

    og til SØSTER LYSTIG.. kan kun give dig ret det mest lyst til at råbe at de skal styre deres hunde og købe dem en ordentlig line


  • #18   17. jul 2006 når jeg kommer gående med mine hunde og møder hunde uden snor stopper jeg gerne op i en passende afstand så hunden ikke for lyst til at komme he og hilse, forventer så også at folk kalder deres hunde til sig, hvis de ikke gør, råber jeg venligt til dem om de ikke kan kalde deres hund til sig da mine ikke er så glade for fremmede hunde..

    når de enten ikke kan eller ikke vil kalde hunden til sig, råber jeg ret bestemt at mine hunde ikke kan lide fremmede hunde og at de skal se at kalde deres hund til sig, hvis det så ender med at hunden alligevel kommer hen og hilsr stiller jeg mig foran mine hunde og så er det de begynder at gø, så fare de fleste mennesker hen og henter hunden og giver mig gerne en skideballe med i løbet om at de ter nogen sindsyge dræberhunde jeg har, og at de jo må være blevet trænet sådan..

    hvorfor ved jeg ikke om det er af dårlig smag i munden over deres egen fejl eller mangel på kontrol over deres hund..

    men går hvergang derfra med en følelse i kroppen om alt det jeg burde have sagt for det eneste jeg for fremstammet er at de bare kunne have taget deres hund i snor og at de ikke er kamphunde..


    men jeg vil som sagt u bare råbe til folk at de skal få fat i deres hund for mine har skab eller måske kennelhoste


  • #19   17. jul 2006 jeg kan ikke se hvad der er i vejen med flex liner, det er ikke alle hunde der lystre på komando, og det må i da kunne forstå. Jeg synes selv jeg har de bedste hunde i verden, men de smider sig ikke lige frem i sandet så snart jeg siger dæk...

  • #20   18. jul 2006 Hej igen....

    Hold da op, det lyder til vi har et hverdags problem.
    Det er ufatteligt at nogen bare ikk fatter at man gerne vil ha sin hund i fred når man er ude og lufte.

    Jeg kunne skælde og skrige, men der er vist ikk så meget at gøre.

    Næste gang prøver jeg den med min hund har div sygdomme, og hvis den ikk virker, så må jeg bare blive til hende den sure hundelufter der ringer til politiet... Det kan måske få folk til at tænke sig om til deres næste luftetur,,, er sgu ligeglad, når det gælder min lille baby...


  • #21   18. jul 2006 jeg må indrømme at jeg forventer fuld kontrol over hunde der er løse, og mener at har man det ikke så sætter sin hund i en ret uheldig posison

    for du kan ALDRIG vide om de hunde du møder som er i snor ikke kan med fremmede..

    der er ikke noget der kan pisse mig af en dem der råber min hund gør ikke noget den vil bare hilse

    hvem fanden siger at min hund ikke gør noget og at den har lyst til at hilse?


Kommentér på:
Hunde uden snor...

Annonce