{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Schæferfolket VS DKK. {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

Det bliver spændende at se, hvor mange kenneler, der ønsker at lægge sig fast på ALDRIG at avle på en hund, der udelukkende er avlsgodkendt.

Men jeg håber det bedste - og jeg vil uden tvivl henvise til siden og jeg vil også selv lure på den, når jeg næste gang skal have hvalp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæferfolket VS DKK.
  • #1   15. jun 2012 Fed idé(:

  • #2   15. jun 2012 Jeg mener ikke ikke det er rimeligt hvis man ikke medtager hunde som har den gamle AGK inden for DKK. Der er kenneler som ikke har fortjent at skulle regnes for useriøse fordi de ikke avlskårer inden for schæferhundeklubben.

  • #3   15. jun 2012 Det var hundene som har ingenting bort set fra et stykke papir som burde undlades fra listen...

  • #4   15. jun 2012 Winther - jeg tror man laver "løftet" i forhold til fremtidige valg - dem, der nu har en AGK har jo fulgt de krav, der har været op til nu.



  • #6   15. jun 2012 Tror ikke, at jeg nogen sinde vil købe schæfer efter ikke avlskåret hunde..............Men så igen............Se lige på fek Jabina Fanta. Skøn tæve. Et skønt sind.
    2. plads til Schæferhundeklubbens Ipo3 DM. 3. plads til Dkk´s Ipo3 DM. Skal med til VM i Østrig og i ..........? (kan sgu ikke lige huske det andet sted). Hun er hverken avlsgodkendt eller avlskåret. Hvis Peter alligevel fandt ud af at han ville bruge hende til et enkelt kuld, stod jeg helt sikkert klar som køber.
    Men nej. Dkk´s rædselsfulde tiltag for bla at få nye medlemmer og nye registeringer, er på ingen måde i orden.


  • #7   15. jun 2012 Det bliver da spændene at se hvad det udvikler sig til ... indtil videre synes jeg så personligt at der er kenneler på den side, som overtræder ihvertfald ét af kravene for at være på listen:

    <i> Vi ønsker kun at avle på fysisk og psykisk sunde forældredyr, med et godt væsen og <b>gode brugsegenskaber</b></i>

    Det er bare en af grundene til, at jeg ikke helt kan tage det seriøst ... .


  • #8   15. jun 2012 Martine - enig. Har ventet på at den side kom op så det åbenbarede sig hvem der stod bag.
    Det, der kommer til at kendetegne kvaliteten i fremtiden er hvilke opdrættere, der melder sig...

    Problemet er jo nok altid, at alt afhænger af øjnene der ser. Og vi må nok se i øjnene, at der er mange der oplever at de lever op til alle fire avlsmæssige hjørnesten, selvom der bliver indgået nogle monster-kompromisser...


  • #9   15. jun 2012 CH -

    Præcis. Det er jo også derfor det er så forbistret svært at finde sig en ordentlig schæferhund ... for "en schæferhund er en brugshund" siger opdrætterne af højgøjserne .. fint, I <b>ved</b> det åbenbart .. det er da et skridt ..


  • #10   15. jun 2012 BATDOG -

    Ikke helt .. der er opdrættere af højgøjsere på listen, og meget kan man sige om en højgøjser .. men "gode brugsegenskaber" smiley :D smiley smiley


  • #11   15. jun 2012 Batdog - det er nok mere den divergens der er mellem det man siger og det man gør smiley

  • #12   15. jun 2012 Brugsegenskaber er jo en definerbar størrelse - og man må mildest talt sige, at vi definerer det forskelligt *GG*

  • #13   15. jun 2012 Marine..........: Også min tanke. Kender ikke mange af de kenneler der står på listen, men kan se at én hel del af dem, er højgøjser opdrætter- der tilmed sender hunden til Tyskland for at "bestå" prøver og avlskåringer. Så nej, siden giver ikke så meget mening

  • #14   15. jun 2012 Det hele handler om, hvordan den udvikler sig - og for mig også om Schæferhundeklubben indgår samarbejde.

  • #15   15. jun 2012 Ideen er såmænd god nok - at flgn kenneler ikke vil avle på D og E hofter, punktum.

    Alt det der med psykisk sunde dyr med gode brugsegenskaber .. move to strike .. den holder jo ikke alligevel.


  • #16   16. jun 2012 Anne P -

    Jeg synes ikke man kan sige at man er useriøs hvis man avler højgøjser og skriver at den har gode brugsegenskaber - nok nærmere virkelighedsfjern.

    Og hvad er det for nogle schæferhunde, der ligner gadekryds ?


Kommentér på:
Schæferfolket VS DKK.

Annonce