1.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Import af hvalp Import af hvalp

Er der nogen der kort kan opridse for mig, hvad jeg skal tage hensyn til.

Kender godt proceduren i de store træk, men der er nogle enkelte ting, jeg har svært ved at finde svar på, når jeg kigger på fødevarestyrelsens hjemmeside.

Blandt andet hører jeg meget blandet, om hvorvidt man skal være registreret importør, for at få lov til at hente hvalp.

Jeg har også hørt, at der gælder/har gjaldt særlige regler for import fra Frankrig, men jeg kan ikke finde noget om, hvorvidt dette stadig er aktuelt?

På forhånd tak for svar.
Kigger ind og svarer senere, for nu kalder arbejdet.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af hvalp
  • #1   18. jun 2012 Det gør der ikke.
    Du skal have en erklæring fra opdrætter, hvis det er en hvalp under 12 uger, der ikke er rabiesvaccineret,

• #2   18. jun 2012 Hvis du selv henter skal du ikke stå reg. som importør... så er det rejse med kæledyr:)

Frankrig har samme regler som resten af eu...

Regler er forskellige alt efter om det er en ikke-vaccineret hvalp under 3 mdr. du ænsker at importere eller om hvalpen er over 3 mdr. (hvor den jo så skal være vaccineret.)

Det virker lidt forvirrende men er faktisk ikke så svært at importere smiley
    Spørg endelig hvis du vil vide mere smiley

• #3   18. jun 2012 Ja, men det er da ikke noget specielt for Frankrig..

• #4   18. jun 2012 Kan kun sige det samme som lise... smiley

• #5   18. jun 2012 Tusind tak for alle svarene! smiley

Synes hurtigt det kan blive kringlet, og jeg læste tidligere ét eller andet med, at reglerne havde været anderledes med netop Frankrig på grund af noget udbrud med rabies, men det er da rart at vide, at det er lige til at gå til nu.

Kan man godt søge om importtilladelsen før kuldet er født, eller skal kuldet være født, før det kan lade sig gøre?

• #6   18. jun 2012 Nej... Du skal søge ca. 30 dage før den ønskede importdato...

Start med at udfylde ansøgningsskema og få opdrætter til at udfylde opdrættererklæringen.
    Begge findes på denne side:
    (link fjernet)

Du eftersender microchpnr. og eu-pas nummer så snart du har disse dog senest 8 dage før importdato (mener det er 8 dage men det står et eller andet sted)..

Importtilladelsen kommer med posten..

• #7   18. jun 2012 Tusind tak for svar! smiley

Det er dejligt, når man kan få ren besked.

Nu venter kun tænkeboksen!

• #8   18. jun 2012 "Importtilladelsen kommer med posten.. "

Eller du kan være heldig at du må hente den hvis det er en haste sag smiley

• #9   18. jun 2012 Bergamasco: Korrekt... men det er det næppe når hvalpen ikke er født endnu :O))

• #10   18. jun 2012 Nej, det kan man ikke ligefrem sige, at det gør ;O)

Jeg vil bare gerne have så meget på plads som muligt før dagen pludselig kommer smiley Især når jeg føler mig så grøn, når det kommer til netop import. Ville være ekstremt bange for, at have overset noget, og så først finde ud af det, når det var for sent.

• #11   18. jun 2012 du kan ikke gøre det før kuldet er født, da du skal have pas og chip nr, på hvalpen. men du skal være i rimelig god til gerne 3 uger før. jeg gør det gerne pr. mail og har aldrig haft problemer. Du skal dog være opmærksom på reglerne i de lande du evt. kører igennem på vej hjem, hvis du skal køre i bil. For når du importerer en hvalp uden rabies vaccine, skriver du bl.a. under på at hvalpen transporteres direkte til din adresse, så du kan ikke overnatte undervejs.
    men bortset fra det er det rimelig nemt, tjek evt. DKK hjemmeside under import af hund står alt hvad du har brug for

• #12   18. jun 2012 Lise.. Det er selvfølgelig rigtig, meen min opdrætter i tyskland (dengang) chippede først hundene 2 dage før de var 8 uge så det skulle jo gå stærkt smiley

Kommentér på:
Import af hvalp

Annonce