{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Hvalp med ben der"knækker" {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har prøvet at søge lidt rundt på mine bekymringer, men kan ikke helt finde det skal leder efter, så nu spørger jeg jer herinde smiley

Min hvalps ben på 13 uger er begyndt at sige knæklyde når hun har siddet/ligget ned og så rejser sig og går. Det lyder som når menneskers led "knækker" eller vi knækker fingre men ikke så høj en lyd.
Hun lader ikke til at være generet af det, og det er først noget der er kommet her på det sidste måske indenfor 5 dage (tror jeg). Hun halter heller ikke, og hun kommer fra en meget god opdrætter så alt er tjekket ved jeg smiley

Nogen der har en idé om hvad det kan være ?
Jeg tænker selv vokseværk ligende eller ledende der udvikler sig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp med ben der"knækker"
  • #1   20. jun 2012 Har desværre også tænkt det, men der er ingen anmærkninger i hendes sundhedsbog og kan det virkelig komme på bare 4 uger ?
    Jeg sagde til dyrelægen da hun skulle have vaccine men hun sagde bare at det havde hun ikke hørt før ?

• #2   20. jun 2012 Ja det har hun i DKK ?

• #3   20. jun 2012 Ja , men er sikker på opdrætter aldrig ville avle på sådan en hund, så ved ikke om det kan være noget andet ? Det er vel ikke 100 % sikkert at det så bare er det !

• #4   20. jun 2012 Ja det må jeg nok hellere !
    Men når jeg læser om patella så syntes jeg der står at symptomerne er halt når den går indtil knæet har sat sig på plads og der står intet om knæklyder smiley
    Irriterende at dyrelægende ikke tjekkede det forleden da jeg nævnte at hendes ben knækkede !!! smiley

• #5   20. jun 2012 Man kan normalvis ikke konstatere patella før hunden er 1 år, da knæskallerne stadig kan være "hvalpeløse" indtil da. Så vil jeg nu ikke tro det er, så skal det være af meget slem grad. kan det ikke være noget vokseværk?

• #7   20. jun 2012 minion: Ja fandt også en engang med en der sagde hun havde fået undersøgt det på alle måde men intet var galt, men kan ikke finde den, så du må meget gerne linke til mig smiley

Lin G: Tak for info. Jeg tæker og håber også det er vokseværk. Men nu ser vi lige tiden an en uges tid mere (altså hvis det ikke bliver værre), ellers må jeg ringe til dr. dyr smiley

• #8   20. jun 2012 Tak for svar Pia h: Ja vil kontakte opdrætter hvis dette ikke bliver bedre inden for en uge. Men som sagt har hun ingen smerter og leger rundt med min ene kat smiley

minion: Tak for links smiley

• #9   20. jun 2012 Viska "klikkede" i leddene, da hun var lille. Ikke når hun rejste sig, men når hun gik. Jeg panikkede totalt og ringede grædende til opdrætter (som er læge). hun sagde at det ihvertfald var normalt hos babyer at klikke i leddene fordi de endnu er så løse. hun rignede til sin dyrlæge og hørte ad og det samme gjorde jeg. Begge vores dyrlæger sagde at det var fordi hun endnu var hvalp, og det ikke var noget at bekymre sig over. da vi var til vac tjekkede dyrlægen hende igennem og der var heller ikke noget at komme efter. Det varede kun en måneds tid, så var et ovre.

• #10   20. jun 2012 Vibe R: Tak for dit svar, så er jeg mere rolig smiley Men hvor gammel var din hvalp da den begyndte og stoppede igen med knækkene ?

• #11   20. jun 2012 uh...ja hvor gammel var hun..? tror det begyndte omkring 11-12 ugersalderen og var væk igen 3-4 uger efter..

• #12   20. jun 2012 Okay så passer det meget godt med vores hvalp. Giver det en måned så, altså hvis det ikke bliver værre ellers tager jeg hende straks til dr. dyr. Men er glad og beroliget over du har oplevet det sammen smiley

• #13   20. jun 2012 Du kan jo altid ringe til din dyrlæge og beskrive det, måske du kan høre hvorfra lyden kommer?

• #14   20. jun 2012 Ja det er rigtigt smiley
    Jamen jeg kan ikke helt finde ud af hvor i hendes bagben det er, jeg har mærket og mærket men kan ikke mærke noget forkert , så håber det er det samme som du har oplevet smiley

• #15   20. jun 2012 Min Dinas ben begyndte også at sige knæklyde, når hun rejste sig. Det var, da hun var ca 4-5 måneder gammel. Vi gik til dyrlægen, som undersøgte hende på kryds og tværs. Vi fik at vide, at det var vokseværk, og at det ville forsvinde igen. Det gjorde det også, og der har ikke været noget siden. Det forsvandt i løbet af et par måneder.

• #16   20. jun 2012 Tak for dit svar Hanne, jeg er meget mere rolig nu smiley Håber bare snart det går væk, så jeg kan være 100% rolig smiley

• #17   20. jun 2012 Sophia - hvis det bliver ved, så synes jeg I skal snakke med dyrlægen. Bare for en sikkerheds skyld, og så I bliver beroliget.
    Jeg var også meget bekymret, for jeg synes det kom fra begge bagben, hver gang Dina rejste sig, og det lød virkelig højt. Der var både knas og knæk. Derfor gik jeg til dyrlægen.
    Min forrige hund havde patella, så det var jeg nervøs for, at det kunne være.
    Heldigvis voksede Dina fra det, og der har intet været siden.
    Dina er en værre badutspringer, men vi prøvede på, at geare hende lidt ned, mens de lyde var der. Så et par måneder, skruede vi lige lidt ned for aktiviteterne, så hun ikke blev overanstrengt. Kun meget lidt boldleg, og hellere en masse søg efter godbidder og foder i haven og så selvfølgelig alm lydighedstræning.
    Dyrlægen sagde også, at vi max måtte gå ture på en længde, der svarede til hendes alder. Dvs ca 1 minut, pr uge hun var gammel.
    Vi gik så i ca 15 minutter af gangen, da hun var 15 uger. 20 minutter af gangen, da hun var 20 uger....etc og ikke alt for meget hop og springen rundt.

• #18   21. jun 2012 Selvfølgelig skal hun til dyrelægen hvis det bliver ved, giver det en uges tid hvis det ikke bliver værre smiley
    Men det er ikke i hendes knæ fandt min kæreste og jeg ud af i går, det er i det led længere nede ligesom vores ankler tror jeg, det er det led der bøjer når hun ligger ned og rejser sig op igen. Så tror det er vokseværk i hvert fald ikke patella smiley

Kommentér på:
Hvalp med ben der"knækker"

Annonce