{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

mad aggressivitet {{forumTopicSubject}}

Vi overtog den dejligste american akita for et par uger siden, alt har simpelthen gået så nemt med hende og hun er bare skøn og er faldet rigtig godt til.

Vi fik afvide at akita'er godt kunne være noget vogtende over deres mad, men hende her var noget slemmere.

Vi har ikke oplevet det vilde omkring det før igår, hvor hun havde fået et tyggeben hvor hun begyndte at knurre helt enormt da jeg kom tæt på hende.
Har aldrig haft en hund der har reageret på denne måde før, så ved ikke helt hvad man skal gøre ved det.

Regner med der nok kommer børn engang mens vi har hende og selvom man prøver at undgå det, vil der jo nok komme nogle situationer hvor barnet ville komme i nærheden enten når hundene får ben eller mad.

Så gode forslag og råd søges, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad aggressivitet
  • #2   21. jun 2012 Det lyder som noget jeg vil prøve

    Har også tænkt på at når hun får mad, så lige rode i skålen.
    Plejer at bede hende om at sætte sig inden hun får lov at tage maden.
    Ved ikke om det er helt hul i hovedet


  • #4   21. jun 2012 Lad være med at rode i maden!

    I kan tage maden i en skål eller lign. og give hende en håndfuld ad gangen, mens i står ved siden af, så hun bliver tryg ved, at i står ved siden af.


  • #5   21. jun 2012 Lad da hunden være, jeg ville stjerne helt af hvis nogen rodede ved min mad. Sørg for at situationen ikke sker og lægger hun med noget lækkert så skærm hende af hvis der er børn i nærheden.
    Og så brug bytte legen hvis hun har noget hun ikke skal have.


  • #6   21. jun 2012 Jeg har en meget mad aggressiv hund, hvor min datter på et tidspunkt ikke kunne gå igennem det rum, hvor hundens madskål stod. Vi løste det på ovenstående måde.

    Ben får hun slet ikke indendøre.


  • #7   21. jun 2012 tak for svar, må bare prøve bytte metoden

  • #8   21. jun 2012 Hun knurrer fordi hun forsvarer sin ressource, hun frygter du vil tage det . Når du roder i maden risikere du at forstærke adfærden og skabe endnu farligere situationer!
    Som de andre siger byt med noget endnu mere lækkert end maden!


  • #9   21. jun 2012 Da Nelly var lille, var hun også meget mad agressiv, og knurrede hvis man kom tæt på hende..
    Jeg startede med at give hende mad i hendes skål. Som jeg holdte, og fik hende så til at sitte, og så fik hul lov til at spise af skålen imens jeg holdte den. Så begyndte jeg at sætte mig stille ved siden af skålen, bare helt stille imens hun spiste, og til sidst fodrede jeg hende med hånden, og lagde så det sidste jeg havde i hånden ned i skålen. Og sådan blev jeg ved med små ting, og til sidst så begyndte jeg at nusse hende imens jeg sad ved siden af hende, og så fik hun små godbidder ned i skålen.. Nu er hun alt andet end mad aggressiv, og jeg må med glæde stikke hånden ned i skålen imens hun spiser..
    Med hensyn til ben får hun dem altid udenfor, så det er ikke så stort et problem..
    Men samtidig med at vi trænede det med madskålen, kom det også stille og roligt med andre ting så som ben.. Det eneste tidspunkt, hvor hun godt kan knurre lidt, er når hun ligger med sit ben og du stikker hånden ind i munden på hende for at tage hendes ben. Og forståeligt nok! ( men det er heller ikke noget jeg gør) ..
    Håber det ikke blev for rodet, og at du kan bruge det til noget(:


  • #10   21. jun 2012 *C&N*-•den stolte ejer af en pungdjævel•

    lyder som en rigtig god plan smiley


  • #11   21. jun 2012 Dejligt du kunne bruge det(:
    Hvis du er i tvivl om du altid gerne skrive. Jeg et ikke ekspert, men jeg kan altid forklarer hvad jeg har gjort, og hvad der har virket for os(: hvis du bliver i tvivl(:


  • #13   21. jun 2012 Det er heller ikke fordi den ikke må stå i fred, slet ikke, men derfor synes jeg heller ikke den skal reagere på den måde bare jeg går forbi hende og da slet ikke hvis der en dag kommer børn.
    Ja hunden skal have fred når den spiser det er vi enig om


Kommentér på:
mad aggressivitet

Annonce