{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Ziwipeak {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er der nogle af jer, der fodre med ziwipeak?
Kan i fortælle lidt om dette foder og hvilke varianter i fodre med? Hvor køber i jeres henne?
Hvor mange gr skal jeres hund have om dagen? Jeg har en aktiv tæve på 13 kg, og synes ikke jeg kan se nogle steder hvor meget man skal dosere.

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ziwipeak
  • #1   22. jun 2012 Jeg fodre med Ziwipeak men da min hund hurtigt bliver træt af sit foder skifter jeg lidt mellem mærkerne.
    Jeg har prøvet Venison recipe og Lamb, den sidste er han ikke vild med den lugter meget stærkt.
    Hunde op til 15 kg skal have 128 gr om dagen, hvalpe det dobbelte, det er hvad de anbefaler. Hunde op til 10 kg skal have 85 gr, så din ligger lige i mellem.


  • #2   22. jun 2012 Jeg har kun prøvet deres godbider, men tror det er det samme bare i mindre poser.
    De har haft det i Avifauna men ved ikke om de har det mere (kan bestilles over nettet)


  • #3   22. jun 2012 Godbidderne er "næsten" det samme som foderet, godbidderne indeholder bare ikke mineraler og vitaminet, smagen er det samme smiley Jeg bruger foderet som godbidder, syns det er for dyrt som primær foder

  • #4   22. jun 2012 Fuld stændigt enig, syntes også er det er pænt dyrt, men som godbidder er det bare et hit.

  • #5   22. jun 2012 Ups jeg glemte lige, jeg køber mit i kolding storcenter fordi jeg kun køber små poser det er dyrere men ellers bliver det for gammelt da min kun skal have ca 43 gr om dagen.

  • #6   22. jun 2012 Nu har jeg googlet lidt rundt på tyske sider,og har fundet noget til 100 EUR for 10 kg. Synes ikke det er så galt hvis min skal have omkring 100-128 gram om dagen

  • #7   22. jun 2012 Det er forskelligt fra hund til hund tror jeg, det er jo kun et udgangspunkt. Min unghund spiser meget uden at tage på, så det løber hurtigt op. Men bruger det som tilskud/belønning. Bruger alle varianter. Dog er lam meget kraftig i lugt..

  • #8   22. jun 2012 nej det lyder ikke så dyrt, og de tal jeg skrev før er dem der står på posen som mængden.
    Husk bare lige at hvis den skal have 128 g om dagen så har du mad til 78 dage , det kan blive tørt ? Ziwipeak er fugtigere end normalt tørfoder når du køber det, det ligner kebab :-))


  • #9   22. jun 2012 Tak for info. Det har jeg nemlig også tænkt på. Er det lige som godbidderne man kan købe?

  • #12   22. jun 2012 Stine, man skal helst ikke hælde foder i en anden beholder, det skal helst blive i posen, som man så kan sætte ned i en beholder så holder det sig bedre.

  • #14   23. jun 2012 Stine, du har ret til din mening smiley men læs lige dette
    Det anbefales IKKE at anvende fodertønder til at opbevare tørfoder i, da fodertønder
    oftes ikke er luft- og fugttætte. Da der næsten altid ligger rester fra tidligere foder
    tilbage i tønden, kan disse forhold give anledning til at bakteriernes svampesporer
    aktiveres. Rengøring af foderspande ved opvarmning på 160o C - 180o C over 3 timer er
    særdeles vanskeligt.
    Taget fra fag artikler.dk


  • #16   24. jun 2012 Men når det er sagt, tror jeg ikke det er et problem at købe 10 kg på én gang, bare du sørger for at lukke posen godt til og gerne fylder en mindre beholder op med 1/2-1 kg, som er den du åbner til daglig.
    Det var fordi du skrev ovenstående, med at fylde en beholder op, man anbefaler at opbevare foder i posen. smiley Jeg har Ziwipeak og det bliver lidt tørt efter ca 1 mdr selvom man opbevarer det som man skal, det var såment det hele jeg ville smiley


Kommentér på:
Ziwipeak

Annonce