{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Søger hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har et problem med min tæve Toya på 1år smiley Hun er lige blevet alene hund for 2 uger siden da jeg var nød til at komme af med Kiwi på 3år.

Efter hun er blevet alene er hun blevet MEGET ulydig. Hun hopper op på sofabordret og hendes nyeste er spisebordret hvor hun så hopper op og vælter alt i vinduskarmen smiley Jeg vil bestemt ikke ha hende på mit spisebord eller sofabord. Sofabordet hopper hun gerne op på mens jeg er hjemme men hun hopper kun op på spiseborderet når jeg går eller ikke er hjemme. Jeg prøvede så at lukke hende i køkkenet når jeg ikke var hjemme, første gang var i går (fredag) men hun kan selv åbne døren fra køkkenet til stuen. Jeg låste den så ind til stuen og det havde så det resultat at der ikke er meget håndtag tilbage og hun har tabt en tand smiley

Min kusine kom så om med et stort bur for et par timer siden og jeg har været omme ved min søster en tur (ca.30min) og nu er hendes snude helt rød fordi hun har prøvet at komme ud smiley

Nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre? Og hvad jeg gør forkert/rigtigt?? Søger ikke spydige kommentar, gør det bedste jeg kan for at vi kan få en god hverdag igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp!
  • #1   23. jun 2012 Du skal lære hende at være alene under de nye forhold. Du kan ikke bare lukke hende i bur. Det er ondt, og er udelukkende symptombehandling. Du skal lære hende buret at kende. Lære hende at buret er et fedt sted, hvis det er der du ønsker hun skal være. Så helt forfra med træningen. Dvs et sekund alene, ros. To sekunder, ros. Osv.

  • #2   23. jun 2012 Har du lavet noget tilvænning til buret inden du bare smed hende ind i buret

  • #4   23. jun 2012 alene træning og måske du skulle købe dig et børne gitter. det har vi.. min vil meget gerne ligge i sofaen når jeg ikke er hjemme og det gider jeg ikke.. så hun har det ene værelse og gang og så der lukket ind til stuen og soveværelset. (hendes mad og vand er også i det værelse) måske du skal lave nogle rutiner for når du går. min ved altid hun får en håndfuld kiks og så siger jeg blive hjemme og pas på.. det har gjort hende mere rolig når jeg går.. (har prøvet at gå uden at sige det hvor kæresten var hjemme og der sad hun i halv time og pev foran døren, hvor hvis jeg siger det når han også er hjemme går hun bare ind til ham)

  • #5   23. jun 2012 Jeg stratede også med alenehjemme træning efter jeg kom af med Kiwi og det gik bare super godt smiley Hun kan godt lide at sidde oppe i det andet vindu og kigge ud på vejen smiley

    Hun laver ikke noget ballade eller noget når hun er alene hjemme udover at hoppe op på bordet smiley

    Det største problem er jo at hun vil hoppe der op når jeg ikke er hjemme og for at kigge ud af vinduet til haven så kan jo ikke aflede hende når jeg ikke er hjemme. Men kan se hun har været der da alt er væltet og syntes ikke lige at det er det lækreste at ha hende til at rende rundt på bordet. Sofabordet hopper hun typisk op på fordi der ligger riskager til min søn smiley hun er MEGET madglad smiley

    Kan godt se det ikke lige var det smarteste at sætte hende i et bur hun ikke kender smiley Og ønsker heller ikke at hun skal stå i et bur smiley


  • #6   23. jun 2012 Tror bare hun vil hoppe over smiley Hun hopper fra gulvet og op på spisebordet smiley

  • #8   11. maj 2013 Fjern de ting så de ikke bliver ødelagt. Og læg en stol op så hun ikke kan været der. Alternativt giv hende en gammel stol ved vinduet som hun må være i og kan se ud fra.

  • #10   11. maj 2013 Er kommet af med hende da hun var MEGET ked af at være alene.. Og så arbejder jeg 37 timer.. Tar afsted hver morgen kl.6 og er hjemme kl.16.. Syntes det var virkelig synd for hende..

    Det kan da godt være at du ikke syntes det Charlotte.. Men jeg har taget den beslutning og har overvejet den LÆNGE inden.. Og har sørme også gjort hvad jeg kunne for at løse problemet.. Og da jeg satte hende til salg lagde jeg heller ikke skjul på at hun var ked af at være alene..

    Når jeg tog hjemme fra stod hun og skreg og det gjorde hun stadig når jeg kom hjem.. Og har hørt fra naborene at hun var meget ked af det hele dagen..


Kommentér på:
Søger hjælp!

Annonce