Kingsmoor Pure eller Taste of the wild? {{forumTopicSubject}}
Min hund har siden 16 ugers alderen fået Hypoallergenic foder pga flere omgange med maveproblemer, diarre i 4-5 uger osv osv..
Han gik fra lugtehund, med klam pels, konstant diarre, prøvede at spise sin egen afføring osv, til en rigtig lækker hund på hypoallergenic, og efter 7-8 måneder på det her mad og rent kød som godbidder(lam, and og kylling) er han nu så meget på toppen, at jeg godt kunne tænke mig at se om han var i stand til at komme over på noget andet mad.. Ved ikke om det er dumt at forsøge med det, føler lidt jeg gambler med hans helbred, men tror ikke det er allergi, tror det var sygdom, hvor han blev MEGET sart efterfølgende i maven..
Han er blevet TRÆT af hypoallergenic tørfoder, og flere har anbefalet mig Kingsmoor PURE eller en af varianterne fra Taste of the wild..
Hvad sir i- ville i prøve at skifte? og i så fald hvad ville i anbefale?
maj 2012
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.626
Det er vi rigtig glade for.
jun 2011
Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 201
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Har betalt ca 14.000 kr på dårligemave-dyrlægeregninger på Petri og han er ikke engang 1 år endnu, han hader dyrlægen fordi han har været igennem tusind undersøgelser/indlagt osv, og vil virkelig bare ikke fucke up i hans mave igen.. Men håber på et skift væk fra det kedelige RC hypoallergenic foder..Ved bare ikke om det er en dårlig ide..
Dyrlægen anbefalede at bruge det her år til at teste forskellige ting på ham for at se om det er allergi..
Har holdt ham på hans primær foder, og kan nu give ziwipeak ved siden af iknl fx. kogt kylling, lam, and og antilopesener .. har en ide om at han ikke kan tåle okse, fordi et par af gangene hvor han fik dårlig mave var i forbindelse med fodring eller godbidder af oksekød
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 305
Men som du sikkert også ved, er der jo ikke 2 hunde der er ens...
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 67
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.796
Kan kun anbefale Kingsmoor Pure (eller Sport, som er en federe variant - også kornfri). Mine maltesere har nu spist disse 2 slags i over 1½ år, og de gider stadig spise det. Vi har aldrig problemer med maven, pelsen eller noget som helst andet.
Kanon foder, og så er det dansk - det bør vel også nævnes i disse klimatider.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 254
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 254
Kingsmoor Pure eller Taste of the wild?