{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Rottehunde?! {{forumTopicSubject}}

Ja nu sidder jeg og bliver en smule forarget.

Hvorfor omtaler folk de små hunde som rotter?
Det er jo hunde!

Jeg kan ikke have det, ligesom jeg ikke kan have at folk siger at klokken er kvart over, når den kun er 12 over - for så er den jo ikke kvart over smiley

Ja måske jeg er hys, men min hund er en hund, og bestemt ikke en rotte, og jeg møder ret mange mennesker der siger:Det er jo en rotte! NEJ DET ER SGU DA IKKE!

Jeg siger sgu da heller ikke til folk at de er en bjørn fordi de er store, tykke og behårede smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottehunde?!
  • #1   27. jun 2012 LOL man må gerne kalde min lille hunni for en rottehund, for det er egentlig al det hans gener siger at han er smiley Det tager jeg nu ikke så tungt - blir mere forarget over ordet "tæppetisser" .. smiley

• #2   27. jun 2012 okay der skal laaangt mere til at få mit pis i kog !

Det er da ligesom at man kalder schæfere for bjæfer, labben som labbedelle osv -

det er en blanding af fordomme og god humor i mine øjne smiley

Jeg kalder da selv Zoe for pølsen, den lille fede, tykke, fede dorit osv - det er med kærliged og hunden er ligeglad - Det er kun os ejere der kan gå i for små sko smiley

• #3   27. jun 2012 tæppetisser bliver jeg heller ikke foraget over ..

• #4   27. jun 2012 Nogle hunde ligner altså rotter smiley

• #5   27. jun 2012 En rotte i hundeverdenen kan jo også være en rotweiler

Jeg kalder også de små for rotter, men her i huset har vi 4 tamrotter så er vidst begrænset hvor groft jeg mener det.

Og ja vil mene du er lidt hys hvis du kan blive sur over at folk siger kvart over når den er 12 min. over

• #6   27. jun 2012 En lille dreng cyklede forleden forbi og råbte "se mor der går en ræv" - synes nu ik lige min hund ligner en ræv, men det var da lidt sødt... ik? Ved ikke om jeg ville blive irriteret hvis han havde råbt "rotte" - men tror det ikke smiley

• #7   27. jun 2012 hehe jeg tænker også rottweiler når jeg høre rotte smiley

• #8   27. jun 2012 Tænker om det måske er noget i min tråd du er forarget over, da jeg skriver rotten? smiley

Lige i min sammenhæng menes der rottweileren.. (:

• #9   27. jun 2012 ved heller ikke om det er mig du har set skrive rotte og det er en forkortelse for rotweiler, lige som min hund bliver kaldt buhund istedet for norsk buhund eller gravhund daglig tale gravbasse

• #10   27. jun 2012 Specielt min første pinscher blev kaldt for rotten (Goofy bliver det også) i vores klub og så også for "den levende aportbuk" Syntes nu selv det er meget sjovt og har absolut intet imod det. Kalder ham det også selv til tider. Eller "gnaven gammel mand" som er Goofys nye navn =)
    Tazz er som ofte pølse eller pølle

• #11   27. jun 2012 Jeg synes nu ikke at jeg går i for små sko - selvom det kan være svært nok at finde de rette par, når man har store fødder smiley

Jeg synes da bare at det er irriterende at 70% af de mennesker jeg møder skal sige: Gud det er jo en rotte! - Jeg har sågar haft en kunde der sammenlignede ham med sine katte - og pludselig var kattene MEGET større! "DET ER JO EN KAT" - råbte han så. Åh hold nu kæft smiley

(red. jeg har været bartender!)

Lige den med klokken, ja det kan jeg altså ikke have. smiley Hvis jeg skal nå bussen, skal folk da ikke sige at den er 5 i halv, hvis der i virkeligheden er 8 min til at den er halv smiley Sådan er der jo nogle mennesker der er smiley

Monica H
    Nej overhovedet ikke smiley Der var nu en der kommenterede et billede på facebook smiley

• #12   27. jun 2012 Men nu synes jeg også at rotter er virkelig klamme! smiley Så skal min hund da ikke kaldes det!

• #13   27. jun 2012 Jeg har haft rotter med mere personlighed og mere intelligente end flere af de chihuahua'er, jeg har mødt, så det ville jeg ikke tage så tungt...
    Louie er også blevet kaldt rotte, ræv (skal du ha den der rundt om halsen eller havd?), kat og marsvin.

• #14   28. jun 2012 Bare du ikke får større problemer her i livet smiley

• #16   28. jun 2012 Ja det kan ikke hidse mig op hverken det med hunden eller klokken
    Jeg kalder forøvrigt også selv vores chi for rotten, og han er sjovt nok helt ligeglad og kan lide mig lige meget af den grund smiley

• #17   28. jun 2012 Vores chi er forøvrigt velopdragen
    Bliver ikke båret rundt og ejer intet tøj

• #19   28. jun 2012 Der skal også mere til at hidse mig op smiley
    Mine bliver kaldt pudderkvaster og insekter, og det synes jeg da er meget sødt.

• #20   28. jun 2012 Jeg kalder selv min DSG på 7-8 kg for tæppetisser, og kælling fordi hun skaber sig nogle gange smiley

Min Aussie på 20 kg, og meget pels, er min basse smiley eller klaphat fordi han er ret klodset nogle gange ;D

• #21   28. jun 2012 Ja jeg har så selv en håndfuld tamrotter hjemme hos mig smiley delt op i forholsvis hanner og hunner..

De er intelligente, og mere kælne og tamme end marsvin, kaniner og andre smådyr i bur.
    De er mere renlige end hunde, smiley og ja jeg syntes også de rotter i kloaker osv. er ulækre, men tamrotter er dejlige! og fantastiske kæledyr smiley

Så skal jeg også blive sur og irriteret over du ikke kan lide de "rigtige" rotter?

• #22   28. jun 2012 Så skulle du prøve at gå tur med en gulvmoppe.

• #23   28. jun 2012 .. eller en hest (Grand Danois) smiley

Jeg kan godt se at det er irriterende, men hvis det kan trøste dig, så tror jeg ikke at jeg nogensinde har set nogen omtale de små racer som værende rotter her på forum. I det virkelige liv har jeg da hørt udtrykket "rotterne er store i år", men om det er værd at blive fornærmet over synes jeg afhænger meget af den tone det bliver sagt med.

• #24   28. jun 2012 Ginne - Bolognese hvalpe *

Hehe jeg joker ofte med kæresten, med de små puffede (søde) hunde smiley hvor vi siger "hvis man stikker et skaft i røven på den hund" så har man en gulvmoppe, og det er nu ganske sødt ment smiley

• #25   28. jun 2012 En kælling> bruger selv lidt samme joke når folk spørg hvad ende der er hovedeenden. Det er jo den ende hvor skaftet ikke passer. smiley

• #26   28. jun 2012 Haha smiley

• #27   28. jun 2012 Hold da op, hvis der generelt ikke skal mere til - så har du da et problem .....

Mine bliver omtalt som bamser eller de gamle meget langhårede bernere som omvandrende ryatæpper - og hvad så - bare der er interesse, så er jeg da positivt indstillet.

• #28   28. jun 2012 Rotter er iøvrigt temmelig intelligente.....

• #29   28. jun 2012 Eneste tidspunkt jeg bliver sur over folk kalder mine hunde noget som helst andet end hunde, er når det er direkte hånligt og nedladende efter en diskussion. Det gider jeg ikke.

Ellers er jeg normalt ikke bleg for selv at kalde mine hunde rotter, tæppetissere, kræ, bæster osv. Silas bliver også kaldt mit eget lille kemiforsøg der gik galt.

• #30   28. jun 2012 Ja, Watson er "verdens grimmeste kat" og "hamster" smiley

• #31   28. jun 2012 Katrine N:
    Hahaha smiley Nej jeg siger sgu ikke noget til et beløb af 19.95, når det rundet op til 20 kr smiley
    og hvis jeg har en tyver, så bruger jeg sgu ikke kort, for at spare 5 øre smiley Lige præcis med penge er jeg bedøvende ligeglad, så længe der er masser af dem smiley

Og nej jeg stiller ingen p skive - det kræver sgu en bil, og så kræver det derudover et kørekort smiley Og når dagen kommer, så tror jeg bare at jeg nøjes med en Jacob Jensen smiley

Ingen luksus problemer her. smiley

• En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    Det er fint hvis du kan lide dem smiley Jeg bryder mig ikke om dem. Så om du skal blive sur over at jeg ikke kan lide dem .- tja det er jo din egen sag smiley

Kirsten R
    Det handler ikke om hvor vidt jeg har et problem eller ej smiley
    Ja hvis der er interesse - jamen så fint. Men ærlig talt, så synes jeg da at det er synd for konrad at folk ikke gider snakke med ham fordi han er en "rotte", eller synes han er ulækker fordi han ikke er "en rigtig hund".

Hør her folkens smiley I skal ikke gå i forsvarsposition eller hænge jer ved at jeg godt kan lide at klokken er præcis. Ærlig talt smiley Jeg skulle bare ud med en lille potion mundbræk. smiley
    Jeg har hverken problemer eller er psykisk syg smiley Der er ingen af jer der behøver at skrive til mig som om jeg er dum, for jeg er i bund og grund yderst velfungerende. smiley

• #32   28. jun 2012 Man kalder sgu da ikke en skeløjet dreng med tendens til overdreven savl produktion og med kæmpe tænder for en mongol - bare fordi folk synes at han kan ligne det smiley

(Og nej jeg har intet problem med folk der skeler, er selv blevet opereret for det smiley )

• #33   28. jun 2012 hehe lidt sjov tråd

TS : så skulle du næsten høre hvad vi kalder vores chihuahua

Han bliver kaldt:

Peléskibanditski
    Pelé
    Mexicansk taco
    Muteret marsvin
    lille rotte
    slikkehans
    liderdyr
    buk
    Badutspringer
    badutski
    vandrotte
    muteret vandrotte

og alt er selvfølgelig i den kærligste mening,

• #34   28. jun 2012 Der er nu forskel på mennesker og dyr..

Dyrene forstår sgu ikke hvad du siger til dem, og kan ikke blive såret, det er kun ejeren der kan være lidt pirrelig smiley

• #35   28. jun 2012 Pirrelig - som TS, åbenbart! smiley

Tænk dog skidt, pyt - når man ser hvor mange ulykkeligheder der er i verden, er dette da ubetydeligt. Jeg foretrækker også at se glasset som halvt fuldt istedet for halvt tomt - og mener at den korteste og bedste vej til kontakt mellem to mennesker er et smil.

Ja, jeg er en lalleglad labrador af væsen - nej, egentlig ikke, men har været udsat for nogle ting i livet, der gjorde, at jeg dengang besluttede mig for fremover at se det positive i livet.

Vi ved jo alle, at vores egne hunde er de mest vidunderlige - så at andre evt. ike kan se det, det er deres problem.....

• #36   28. jun 2012 Kirsten:
    Haha smiley Jeg er nu ikke særlig pirrelig smiley

Jeg er af væsen meget positiv, ja jeg vil nærmest kalde det livsglad. Og det er på trods af at jeg har været igennem værre ting end de fleste smiley

• #37   28. jun 2012 Hvordan kan det så være, det går dig sådan på, at nogen siger rotte til små hunde?

Der er vil mere vigtige ting at bruge sin tid på?

• #38   28. jun 2012 Vi er ofte ude at lufte ulven eller isbjørnen. smiley
    I starten var det oftest små børn. Men efter "game of thrones" kom i fjernsynet er en del - specielt unge, begyndt at omtale ham som dire ulven Ghost..

I går sagde en dame at fenris er større end mig (men selvom jeg har tabt mig, vejer jeg altså en del mere end 36 kg).
    Vi tager det med et smil, det hidser mig overhovedet ikke op hvad folk kalder ham. Heller ikke når de insistere på at han for eksempel er en hvid husky, samojede eller en blanding med de racer, til trods for at man fortæller dem at det er han ikke.. Jep, dem møder vi mange af..

• #39   28. jun 2012 men stadig skal der ikke mere til at " en smule forarget." smiley ;)

• #40   28. jun 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    Jeg bruger da ikke mere tid på det, end at du bruger på at kommentere smiley

*F & Z *
    Jeg bliver også forarget over alle de bumser jeg dagligt ser med en øl i hånden, imens de smutter fra deres aktivering, som jeg som borger betaler til smiley
    Vi kan jo alle have forskelligt syn på tingene smiley

Jeg har mit, i har jeres. AMEN hvad skal der gøres ved det smiley

• #42   28. jun 2012 stakkels "bumser" ......

• #43   28. jun 2012 Nej men jeg har heller intet problem med folk kalder mine hunde noget andet smiley

• #44   28. jun 2012 istedet for at blive sur over fordommende , så prøv da at ændre dem !

De fleste der møder pølsen her er positivt overrasket, "hun er da slet ikke en lille sofakartoffel" - og jeg gør mit for at vise at racen ikke dør af en gåtur på 2 km i 25 grader smiley

• #45   28. jun 2012 Det grå lyn:
    Jeg kan hverken lide rotter eller tæpper smiley
    Hvis der er noget konrad kan være, så er det da sildebensparketgulvspisser.

smiley

Men okay, det er vel ligesom når folk tror at min pony er en "fjordbolle".
    Selvom han faktisk kun er en "halv".
    Jeg fik engang undervisning af en meget dygtig rytter. Første gang jeg fik undervisning af ham sagde han: "Nå hvad han den fjordbolle så?" Imens han grinte.
    Ja det skal jeg sige dig. Den her "fjordbolle" har lige gået europamesterskaberne i den sværeste grad i military, og har et hav et gode resultater på bagen.
    "Nå for pokker" svarede han, og så blev vi taget seriøst smiley

Jamen det er nok fordomme. Jeg har aldrig hørt noget med mine andre hunde, men det har også været store hunde. Jeg synes bare ikke at Konrad er en rotte, og det burde folk også kunne se. smiley

• #46   28. jun 2012 Tror næppe de forbinder din hund med en rotte, der max vejer 1 kg (store hanner) men normalt ligger på en 5-600 gram..

Tror folk kke er så dumme / naive, at de seriøst "forvæksler" en gnaver med en hund

• #47   28. jun 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •

Nej. Selvom folk kan være virkelig dumme til tider, så tror jeg da heller ikke at folk ikke KAN kende forskel smiley

Men altså. Måske de ikke "forbinder" min hund med en rotte, men det er nu hvad de nu engang kalder ham smiley

• #48   28. jun 2012 hold da op..............

• #49   28. jun 2012 Ja i guder smiley

• #50   28. jun 2012 Kan ikke se hvorfor du går op I hvad folk kalder din hund ??

Der er jo altid meninger omkring de forskellige racer,størrelser osv.

• #51   28. jun 2012 Jeg kan heller ikke se hvorfor du blived ved smiley Jeg har efterhånden forstået dit budskab smiley

• #52   28. jun 2012 Jamen jeg bliver ved fordi du endnu ikke har forklaret mig hvad problemet er?

• #53   28. jun 2012 Katrine N
    Jamen jeg er slet ikke ude efter at debatere smiley Jeg havde bare lige noget mundlort der skulle ud smiley

• En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    Jamen det fremgår ikke at emnet? Eller.. nej måske ikke! ;D Det er ikke et problem - jeg spurgte bare hvorfor folk kaldte hunde for rotter.

Thats it smiley At folk så pisker en stemning op, og begynder at stikke - det kan ikke være min last smiley

Jeres reaktioner er da helt vilde. Så tør jeg da slet ikke fortælle jer om mine sære vaner smiley Hahaha

• #54   28. jun 2012 Igen - jeg spurgte bare hvorfor smiley

• #55   28. jun 2012 Kan ikke se noget konkret spørgsmål ..
    Du siger de kalder din hund rotte, og det er den "Sgu da ikke"

• #56   28. jun 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •

"Hvorfor omtaler folk de små hunde som rotter?"

Nå ja undskyld jeg ikke skrev "spørgsmål" foran, eller henvendte den konkret til dig som læser smiley Jeg tænkte at hvorfor og spørgsmålstegn kunne være rigeligt.

Jeg undskylder på forhånd smiley
    Vi kan vel på trods vedholde smilet og den venlige tone smiley

Anne P
    Nej smiley Jeg ved der findes langt værre problemer at blive udsat for. Og ja din historie, bekræfter bare uviddende folk i deres fordomme.Hører også tit på folks uviddende fordomme om muskelhundene smiley

• #57   28. jun 2012 Katrine N
    Puha så er der mange der er gået galt i byen :s
    smiley

• #58   28. jun 2012 Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt sætningen ' bolognese - det er da noget man spiser'. Som svar på hvad det er for en hund jeg har.
    Igen er jeg typen der gør lidt grin med det, jeg plejer at sige ' jamen det er kun i Kina de spiser denne type bolognese' og så efterfulgt af forklaring om hvor racen stammer fra og hvad den er for en.

Hvis man bruger folks kommentarer og vender dem til info, så synes jeg folk lytter bedre og husker hvad man snakkede om.

• #59   28. jun 2012 Rotter er herre kære. Anyway, hvis man kalder en hund for en rotte, så menes der vel rottweiler. Eftersom det er den der har det kælenavn :b

Har også før siddet i en hundeskov, hvor der var lidt mange og hundene legede rundt.- Var afsted men en westie og en grand danois. Grand danois'en tumlede rundt i noget krat med nogen af de andre hunde og westien sad hos mig og tronede. Nogen der lige var kommet, og ikke havde set jeg havde GD med, skulle spille smarte og sådan i en rigtig smartass-jeg-er-bedre-end-dig tonefald sagde de: Det var da godt nok en lille grim tæppetisser du har dig... Skulle du ikke få dig en rigtig hund... hahaha...

Jeg kaldte på GD'en, der kom flyvende og spurgte: Ham her? Ja han er sgu lidt lille af racen... De fik et chok, over at han kom så hurtigt flyvende :b (Han er IKKE lille af racen)

De så sjove ud i ansigtet =) Da deres muskelhund pludselig var blevet meget lille i forhold til :b Og nøj alle andre grinede xD

Folk elsker bare at prøve at disse andres hunde =) Man skal bare tage det med et smil ;o)

• #62   28. jun 2012 jeg høre tit den med hvad er det får en hund en krydsning imellem en mops og en ræv eller va???
    Jeg er egentligt ligeglad de kan da kalde dem hvad de vil, det gør jeg selv.

Kommentér på:
Rottehunde?!

Annonce