1.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvid schæfer og Samojede blanding fæller meget! Hvid schæfer og Samojede blanding fæller meget!

Har denne Hvide Schæfer blandet med en samojede som fæller rigtig meget efter den har fået et bad.

Den var blevet helt sort, og så valgte jeg at give den et bad, og nu fæller den som jeg ved ikke hvad.

Den har før været i bad, og der har det ikke været så slemt som nu, og ja jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, syntes jeg har prøvet så meget.

Hvis i har nogle gode råd/fif så sig endelig til.

Mvh Karsten.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid schæfer og Samojede blanding fæller meget!
  • #1   28. jun 2012 Jamen det er jo lige midt i fældesæsonen nu. Alle hunde med meget underuld smider det som pokker lige nu, og et bad får det hele til at poppe op.

• #2   28. jun 2012 Man løsner pelsen når man bader hunden. Du skal i krig med et arsenal af børster og karder nu. Så er hunden til gengæld lækker bagefter, og fældning vil mindskes.

• #3   28. jun 2012 Jamen ja ved godt det er sæsonen hvor de fælder lige nu, men det her er virkelig meget i forhold til sidste år, jeg kan børste ham i 1 time, og 5 min senere er det det samme igen, vi har en lejlighed på 85kvadrat meter, og der er trægulv, som nu er lavet som til et hvid tæppe, han fælder overnaturligt meget, men han får ingen bare pletter eller noget, og ja det med børsten hjælper bare ikke rigtig desværre,

• #4   28. jun 2012 Hvad bruger du til at børste ham med?

Jeg kan anbefale en kam med ruller på tænderne, som tager underulden. Den er rasende effektiv.

(link fjernet)

• #5   28. jun 2012 Har en magen til den du sender et link til smiley

Og så har jeg sådan en almindelig børste, og ja for nogle måneder siden fællede han i klumper, altså det der under uld, men nu er det bare det hele den går og smider, og ved ikke hvad jeg skal gøre

• #6   28. jun 2012 Altså MED ruller?

• #7   28. jun 2012 Nej har ikke skiftet foder eller noget, så jeg er lidt forvirret over hvad det kan være, men tænke der måske var en her inde der kunne sige noget, inden jeg ofre penge på at tage ham til dyre lægen, for kunne jo være dejligt hvis der var nogle der havde et svar smiley

• #8   28. jun 2012 Jeg ville tage den med ro.

Eventuelt tage den en tur til hundefrisør for at få bund i ulden.

Benytter mig af den nye fine rediger-funktion smiley

Jeg vil tilføje, at jeg har en hund, der ikke fælder så meget over langs, men pludselig står det hele ud fra ham - og kommer han i vandet, løsnes det hele på en gang.
    Men han smider ikke meget af det selv, hvis vil lader ham være ligner han en kamel, der fælder...

• #9   28. jun 2012 (link fjernet)

Og så den som *CH* også linkede til, det er de 2 slags jeg har.
    Altså en til under uld, og en til det almindelige hår eller hvordan man forklare det.

• #10   28. jun 2012 Jeg er på SU og vader ikke ligefrem i penge, og ved ikke lige hvad sådan en hunde frisør koster, og jeg ved ikke engang om der er en her i nærheden af hvor jeg bor smiley

• #11   28. jun 2012 Karten kan slet ikke være med, den lægger bare hårene pænt, synes jeg.

Spørger lige en gang til, tror måske du overså det - er det MED ruller?

• #12   28. jun 2012 Min pomeranian har noget af den samme pels som en samojede, og han er næsten skaldet (ej okay langt fra, men det føles sådan efter den tykke vinterpels) efter et bad og en tur i voldsomt regnvejr nu her. Man tror, at det er løgn, hvad man kan hive af. Jeg bruger en stålkam med fine tænder, og så børster jeg igennem hver dag. Det tager et par dage, men nu er han helt tyndpelset

• #13   28. jun 2012 Forstår ikke dit spørgsmål om det er MED ruller ?

Jamen har kæmpet med det i en måned nu, og jeg børster ham flere gange om dagen, men der er bare ikke rigtig nogen ende på problemet desværre

• #14   28. jun 2012 På alle tænderne på kammen skal der sidde nogle små ruller forneden. Gør der ikke det, er den praktisk talt uanvendelig.

Lur mig, om ikke det er derfor, du ikke har så stor succes med den smiley

• #15   28. jun 2012 I mit fotoalbum har jeg et billede af min Samojed efter jeg har redt hende, hvor den afredte pels ligger ved siden af. Jeg er sikker på, at hun gik efter sommer-look'et "Hvid Schæfer"!

• #16   28. jun 2012 Nej det er der ikke, har lige kigget, min kam har samme farve, og så har den sådan nogle bøjninger, som så tager underpelsen op, det ligner sådan nogle klør på en måde, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det,.

Astrid.
    Tror næsten min kan følge med hehe, den fælder virkelig meget, .

• #17   28. jun 2012 Prøv at køb sådan en, jeg linker til. Jeg tror du vil blive overrasket smiley

• #18   28. jun 2012 CH - er det den med roterende tænder, du linker til? Der kommer nemlig ingen tekst, kun billede?

Kommentér på:
Hvid schæfer og Samojede blanding fæller meget!

Annonce