Må man vaske hundens ører? {{forumTopicSubject}}
Jeg har selvfølgelig min hund en tur under bruseren en gang imellem. I aftes kom jeg til at snakke med min niece om det, hun har selv 2 hunde. Hun sad og fortalte om, hvor sjove de så ud, når de skulle i bad, fordi de har badehætte på.
Jeg spurgte så, hvorfor i alverden de har badehætte på. Jo, for en hund kan ikke tåle at få vand i ørerne.
Hm.......
Jeg vasker min hund lige grundigt over det hele, både hoved og krop. Selvfølgelig står jeg ikke og spuler vand ind i hundens ører. Han har de dejligeste hængeører, som jeg bare lader vandet løbe ned af. Men min niece mente altså at det var nok til at ødelægge hundens hørelse.
Kan det virkelig være rigtigt?
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 41 Svar: 158
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Det er bestemt ikke rart at have en hund der er ved at ryste huset i smadder fordi der sidder noget vand i dens øre og irriterer og tænk på hvor ledt det må være for hunden.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Så jeg "renser øre" i den forstand at jeg har en vatpind til at taeg skidtet jeg kan se - Jeg kommer ikke særlig langt ind, det tør jeg SLET ikke ! - så det er absolut kun det yderste skidt jeg fjerner .
Skal dog siges at jeg ikke gør det særlig tit, hun har for det meste bare nogle hundehår derinde og minimalt øresnask ...
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 358
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Må man vaske hundens ører?