{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Spørgsmål angående fodring af halv-tynd hvalp {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

En hund i rivende udvikling skaber tilsyneladende mange spørgsmål smiley

Jeg har en 8 mdr. Islandsk Fårehunde hvalp. Aiko har været fodret med Orijen Puppy fra start, og får det stadig. Jeg er begyndt at blande en lille smule Acana Grassland i, for at komme roligt over på voksen foder indenfor de næste 3-4 måneder. Aiko vejer 17 kg. og ser meget "færdig" ud i størrelsen - jeg forventer ikke han blive højere.

Dog synes jeg han er rigelig tynd, og har tabt sig her det sidste stykke tid. Han får lidt over 300 gram foder hver dag - men pøller så også 3-4 gange i løbet af dagen - jeg tror ikke han kan "tage" mere foder. Han får rå ben hver 2. dag ca. Ellers får han okseører osv.alt efter lyst og energi. Han får et ben med en smule leverpostej (frosset) hver morgen, når vi tager afsted.

Er der nogle gode ideer i forhold til hvordan jeg kan få bare LIDT mere sul på siderne?

I øvrigt hører jeg gerne gode råd/ideer til nedkøling. Vi har et meget velisoleret hus, og har derfor en høj temperatur indendørs. Aiko synes det er lige lovlig varmt indenfor smiley

Håber at høre nogle gode forslag og ideer fra jer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål angående fodring af halv-tynd hvalp
  • #1   7. jul 2012 Du kan prøve foder til brugshunde, hvis han skal have mere sul på kroppen. Eller vælge en af wolfbluts eller taste of the Wilds varianter med mere fedt.
    Mht varmen, kan du give hunden en skyggefuld plads i haven. Der ligger vores hunde meget.


  • #3   7. jul 2012 Nicolai & Malene: Varmen er værst når han er alene, så skal have fundet en indendørs løsning smiley Jeg kunne selvfølgelig prøve med de to fodermærker du skriver, det har han aldrig fået. Han har altid fungeret godt på Orijen, så det har egentlig aldrig været en tanke at skifte over.

    Det grå lyn: jeps, har set dem - men som du skriver - så ved jeg heller ikke helt om det er noget der virker.


  • #4   7. jul 2012 Hvad med en hundegård? Eller gennemtrækssted indenfor. Vores hunde er altid ude om dagen. De elsker at følge med i nabolagets gøremål.

  • #5   7. jul 2012 Kathrine: alt er om det skal være, så det er ikke noget helbredsmæssigt - ej heller orm..

    Nicolai & Malene: det kan ikke lade sig gøre, vi bor i et tæt villa kvarter, og Aiko gør meget, så det vil utvivlsomt give en del ballade, når vi ikke er der til sige stop for gøeriet smiley


  • #6   7. jul 2012 Du kan tilføje noget ekstra olie i maden, - nogen hunde har jo et højt stofskifte og vil altid være meget slanke. Men han skal selvfølgelig ikke være tynd, tynd..

    Vi bor også i et drivhus, og er ved at blive vanvittig over varmen. Vi har købt et aircondition anlæg for at ku holde det ud...:(
    Men ja bla maxizoo har kølemåtter, som skulle være ret effektive..:)


  • #7   7. jul 2012 Simba: Jeg har været i maxizoo i dag - udsolgt :(:(:(

    Men olie siger du - hvilken type? og hælder jeg det bare over lidt mad i skålen? Han får nemlig normalt foder på græsplænen eller i aktivitetsbold o.l.

    Nej det med drivhus i huset - det er sku forfærdeligt. Det er vores første sommer i huset, så vi er blevet noget overrasket, og har haft lidt svært ved lige at vænne os til det..


  • #8   7. jul 2012 Louise - en fed form for fiskeolie/lakseolie, og ja hvis han ikke er kræsen kan du bare hælde det over lidt tørkost. Der står på flasken hvor meget han skal ha i forhold til hans vægt.. Og får han lidt mere end det skader det ikke;)
    Jeg vil anbefale jer at få enten en varmepumpe, aircondition eller lignende, for ellers er det simpelthen uudholdeligt..
    Vi bor her på 4. år nu, og der er altid varmt, blot solen overvejer at skinne.., og det er superærgeligt at man ligefrem er begejstret for overskyet og køligt vejr:(


  • #11   8. jul 2012 Uh sorry - var ikke klar over at olie ku ha den bivirkning ved IF'er - det beklager jeg...:)

  • #13   9. jul 2012 Karin: Aiko kom på Orijen, fordi han havde en helt ekstrem vækst på Arion som vi startede på, og fungerer egentlig fint på det. Han er dog tynd, og han er også FOR tynd. Men jeg er lidt i syv sind om hvad jeg skal gøre - om jeg skal gå helt over på Acanaen i forhold til at komme på mindre proteiner, eller hvad i alverden jeg skal...

  • #15   11. jul 2012 Karin: det er meget interessant med protein indholdet.

    Er det udelukkende Tholo som har mindre proteinindhold?
    Taste of the wild kan jeg ikke rigtig blive klog på, og wolfsblut ligger også omkring de 30 % så vidt jeg kan se.

    Er der andre varianter?

    Lamme/hesteribben med kød og fedt på - får du det ved slagteren eller hvor køber du det?


Kommentér på:
Spørgsmål angående fodring af halv-tynd hvalp

Annonce